• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 مارس 2024 - 5:05
  • کد خبر : 93222
  • چاپ خبر

نکات مهم و کلیدی بهترین مشاور کسب و کار

نکات مهم و کلیدی بهترین مشاور کسب و کار نکات مهم و کلیدی بهترین مشاور کسب نکات مهم و کلیدی بهترین مشاور   Tell : 09120054873 info@mazyarmir.com mazyarmir.com@gmail.com https://www.aparat.com/mazyarmir https://www.aparat.com/zabane_badan /https://www.linkedin.com/in/mazyarmir https://www.instagram.com/maziyare_mir ناگفتههاییکههرمشاورکسب و کار باید بداند پیوسته خود ارزیاب باشیم تمام افراد برای شروع یک کسب و کار از همان ابتدای امر آماده نیستند.

نکات مهم و کلیدی بهترین مشاور کسب و کار

نکات مهم و کلیدی بهترین مشاور کسب

نکات مهم و کلیدی بهترین مشاور

 

Tell : 09120054873

info@mazyarmir.com

mazyarmir.com@gmail.com

https://www.aparat.com/mazyarmir

https://www.aparat.com/zabane_badan

/https://www.linkedin.com/in/mazyarmir

https://www.instagram.com/maziyare_mir

ناگفتههاییکههرمشاورکسب و کار باید بداند

پیوسته خود ارزیاب باشیم

تمام افراد برای شروع یک کسب و کار از همان ابتدای امر آماده نیستند. این بدان معنی نیست که شما ایده‌های خوب و درخشانی ندارید بلکه ممکن است از نظر ویژگی‌های فردی شما آماده‌ی راه‌اندازی یک استارت آپ نباشید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید ایده‌هایتان را جامه‌ی عمل بپوشانید باید بدانید که آیا برای تمام کارهایی که در آینده‌ی نزدیک به سراغ شما می‌آیند از بررسی اسناد و ارتباطات گرفته تا پرداخت صورت‌حساب‌ها آماده هستید یا خیر. این نشان می‌دهد شما باید بتوانید قبل از هر کاری خودتان را مدیریت کنید تا بتوانید کسب و کارتان را هم مدیریت کنید.

درواقع قبل از سرمایه‌گذاری مالی و زمانی در هر کاری خودتان را ارزیابی کنید و ببینید آیا شما ویژگی‌های یک کارآفرین را دارید یا خیر. آیا شما انگیزه لازم برای شروع کار را دارید؟ آیا قدرت سازگاری و اعتماد به نفس لازم را دارید؟ آیا شما به اندازه کافی انعطاف‌پذیر هستید؟

 ایده‌ها را پرورش دهید.

فقط به دنبال یک کسب و کار محدود و جزیی نباشید. سعی کنید به یک طیف وظایف کاری فکر کنید که همه‌ی آنها بتوانند برای‌تان پولسازی کنند. درواقع یک مفهوم کسب و کار بیافرینید که برایتان شور و هیجان و تنوع داشته باشد. و همیشه به دنبال ایده‌هایی برای شروع کسب و کار باشید که زندگی مردم را به سمت مثبت تغییر می‌دهند و برایشان ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.

ایده ها را آزمایش کنید.

وقتی یک ایده در ذهن شما نقش می‌بندد و به فکر اجرایی کردن آن می‌افتید باید ببینید آیا می‌توان آنرا به واقعیت نزدیک کرد یا خیر. آیا محصول یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارید همان چیزی است که مردم می‌خواهند؟ آیا می‌توانید به سود مورد نظرتان دست یابید؟ آیا محصول یا خدمات‌تان واقعا جواب می‌دهد؟

طرح جامع کسب و کار بنویسیم

طرح جامع کسب و کار شما را به پیشبرد اهداف‌تان هدایت می‌کند، حتی اگر برنامه کسب و کار شما فقط یک طرح دورکاری برای ترجمه باشد باز هم برای معرفی ایده‌تان به سرمایه‌گذاران بالقوه نیاز دارید. طرح کسب و کار شما باید یک بیانیه ماموریت، یک خلاصه شرکت، یک خلاصه اجرایی، یک پیشنهاد خدمات یا محصول، شرح یک بازار هدف، پیش‌بینی‌های مالی و هزینه عملیاتی داشته باشد.

نام تجاری ثبت کنید

مشاور کسب و کار: سعی کنید نام تجاری خود را سریعا در اداره ثبت شرکت‌ها به نام خودتان ثبت کنید.

بازار را کاملا بشناسید

شما باید نسبت به کسب و کارتان علاقمندی داشته باشید از یان رو باید دایما برای ارتقای آن تلاش کنید. ارزیابی بازار، هدف قرار دادن مشتریان، تشخیص مشتریان علاقمند و… یک کار ارزیابی رقابتی خوب است.

تبیین و تعیین هزینه‌ کنید

تحقیقات بیشتری انجام دهید و عوامل ایجاد هزینه‌های ثابت را در حرفه خود مشخص کنید. این نه تنها به شما کمک می‌کند که کسب و کارتان را به طور موثرتری مدیریت کنید بلکه سرمایه‌گذاران بالقوه را هم به سمت کسب و کارتانمتمایل می‌کنید.

برنامه ریزی و بودجه ریزی کنیم

مشاور دقیقا باید تعیین کنید که چه مقدار بودجه برای انجام این کار نیاز دارید و چگونگی تولید محصول یا خدمات جدید را در طرح بازاریابی خود بگنجانید.

سرمایه‌گذاران را جستجو کنیم

شما برای شروع کار خود خواه ناخواه نیاز به استفاده از وام ها، کارت‌های اعتباری، کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاران ریسک پذیر دارید. سعی کنید که یک سرمایه‌گذاری پیدا کنید که نیازهای شما را بشناسید و از بسیاری جهات با یکدیگر مشابهت داشته باشید تا بتواند به راحتی با شما کار کند.

صدای سرمایه گذار را بشنوید

چه خوش‌تان بیاید چه نه سرمایه‌گذارتان در بسیاری امور کسب و کارتان به شما توصیه‌هایی خواهد کرد و شما باید به توصیه‌های او گوش کنید. البته این بدان معنا نیست که هر آنچه را او به شما می‌گوید چشم بسته انجام دهید.

ایجاد و احیای سیستم پشتیبانی داشته باشید

شما برای شروع کسب و کارتان زمان و منابع زیادی را در کارتان سرمایه‌گذاری می‌کنید. مطمئن باشید که خانواده‌تان در جریان مستقیم کار شما قرار دارند. آنها باید آگاه باشند که این روند به لحاظ مالی و عاطفی بسیار چالش‌برانگیز است.

برای خودتان ساختار قانونی تعیین کنید

تعیین اینکه چه جور شرکتی ثبت کنید بسیار مهم است. آیا شما نیاز به یک شرکت خصوصی دارید یا مشارکتی با برخی افراد، شرکت سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود یا یک شرکت تعاونی مورد نیاز شماست؟

 نام برای کسب و کارتان انتخاب فرمائید

مشاور شما باید در مورد انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کارتان تصمیم بگیرد و سپس بررسی کند که آیا دامنه اینترنتی آن نام هم ایا موجود است و شما می‌توانید با آن اسم یک سایت بزنید.

 منابع رایگان بهره ببرید

منابع رایگان متعددی می‌توانند در زمینه آموزش، و پژوهش و تحقیقات حوزه کسب و کار به شما کمک کنند. سعی کنید نهایت بهره را از آنان ببرید.

۱۵. تعهدات مالیاتی خود را بشناسید.

باید از همان ابتدای کار بدانید که وضع مالیاتی شما به چه گونه است. آیا می‌توانید از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنید یا خیر. آیا برای پایان سال مالیاتی و پر کردن وارسال اظهارنامه آمادگی دارید.

۱۶. مجوزهای دسترسی و لایسنس‌های مختلف را بررسی کنید.

بررسی کنید که برای کسب و کار شما به چه مجوزهایی نیاز است و آیا اگر لایسنس شرکت خارجی خاصی را بگیرید اوضاع کسب و کارتان بهتر می‌شود.

 یک بیمه بخرید

اطمینان حاصل کنید که از یک بیمه مناسب برای کسب و کار و کارمندان‌تان استفاده می‌کنید. حتی در مورد محل کار و ساختمانی که در آن مستقر هستید هم از یک بیمه خوب استفاده کنید تا مشکلات ناشی از آسیب‌های غیرمترقبه را نداشته باشید.

۱۸. دفاتر مالی خود را تنظیم کنید

شما باید بدانید که آیا از سیستم نقدی استفاده می‌کنید یا سیستم تعهدی. سال مالی خود را بشناسید و یک سیستم قوی حسابداری تنظیم کنید.

۱۹. محل مناسب کسب و کارتان را مشخص کنید.

مکانی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای کسب و کار شما را برآورده می‌کند و فرصت رشد و رقابت با سایر کسب و کارها را برای شما میسر می‌کند. همچنین به تامین‌کنندگان مواد اولیه شمانزدیک است و نکته مهم‌تر اینکه برای مشتریان‌تان نیز در دسترس است.

۲۰. برای راه‌اندازی یک دفتر اداری خودتان را ناراحت نکنید

مشاور کسب و کار : اگر شرایط خرید یا اجاره یک دفتر کار مناسب را ندارید اصلا ناراحت نباشید. شما می‌توانید از یک اتاق منزل‌تان یا انباری کوچک‌تان هم استفاده کنید.داشتن دفترکار همه چیز یک کسب و کار نیست.

۲۱. برای ثبت اختراع عجله نکنید.

ثبت اختراع معمولا هزینه بسیاری می‌طلبد و بسیار هم وقت‌گیر و خسته‌کننده است. از این رو برای ثبت اختراع تان زیاد هم عجله نکنید بگذارید اول مشتری هایتان را پیدا کنید و خیالتان از بابت بازار فروش آن راحت شود و سپس به دنبال ثبت و کارهای قانونی بروید.

 منعطف باشید.

شما باید قادر باشید نسبت به آنچه مشتریان‌تان می‌خواهند انعطاف لازم را داشته باشید. توجه به نیاز مشتری و خواست او می‌تواند ضامن بقای کسب و کار شما باشد.

۲۳. ایده‌هایتان را با اعضای خانواده و دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

معمولا دوستان و عزیزان شما نسبت به کسب و کارتان صادقانه سخن می‌گویند. پس از آنان به عنوان مشاوران رایگان و صادق حتما کمک بگیرید.

۲۴. ناظران ایرادگیر را فراموش کنید.

بین انتقاد سازنده که موجب رشد و گسترش کسب و کار شما می‌شود و نیز ایرادگیری‌های از روی غرض همیشه فاصله است. سعی کنید به انتقادات سازنده گوش دهید اما از افراد ایرادگیر که هیچ راه‌حلی برای مشکل شما ندارند و فقط می‌خواهند مسیر شکست را برایتان هموار کنند فاصله بگیرید.

۲۵. عصبانی نشوید

اگر در نوبت اول ایده شما توسط مشتریان یا سرمایه‌گذاران رد شد زود عصبانی نشوید. سعی کنید چیزی که آنها دوست نداشته‌اند را پیدا کنید و در جهت رفع آن کوشا باشید. پس از رفع ایرادات و انجام تغییرات لازم دوباره به سمت انان برشد.

یادتان باشد هیچ چیز و هیچکس و هیچ رفتار و هیچ گفتار حتی پنداری شاید آنگونه که به نظر می رسد نیست.

\"نکات

برگرفته از  کتاب زبان بدن ایرانی

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.