زبان بدن یک فروشنده حرفه ای

جولای 25, 2023
1 بازدید

زبان بدن یک فروشنده حرفه ای زبان بدن زبان بدن چیه زبان بدن همان زبان بی زبانی است فروشنده حرفه ای اول زبان بدن خوبی دارد دوم زبان بدن را به درستی تشخیص می دهد تا بتواند بهتر و بیشتر مشتری جذب کند شما در صورتی می توانید باعث افزایش اعتبار فروشگاه یا برند خود […]

زبان بدن یک فروشنده حرفه ای

زبان بدن
زبان بدن چیه
زبان بدن همان زبان بی زبانی است
فروشنده حرفه ای اول زبان بدن خوبی دارد دوم زبان بدن را به درستی تشخیص می دهد تا بتواند بهتر و بیشتر مشتری جذب کند
شما در صورتی می توانید باعث افزایش اعتبار فروشگاه یا برند خود شوید که مسلط به زبان بدن باشید.
دامنه علم زبان بدن فقط محدود به ارتباط رودر رو نمی شود زبان بدن از پشت ارتباطات تلفنی هم به شدت سرک می کشد و این همیشه می تواند یک شمشیر دو دم باشد به نفع و یا به ضرر شما.
کدام را انتخاب می فرماید؟
اما برویم سراغ زبان بدن یک فروشنده حرفه ای یا زبان بدن علی فوق العاده

۱. شخصیت خریدار ایده‌آل را مشخص و بر آن تمرکز می‌کنند

تعریف دقیق و روشن ویژگی‌های شخصیت خریدار (Buyer Persona)، از مراحل حیاتی و مؤثر در فروش موفق است. اما شخصیت خریدار چیست؟

شخصیت خریدار در واقع همه‌ی آن ویژگی‌هایی است که مشتری ایده‌آل شما خواهد داشت. فروشنده‌ای که به جذب مشتریانی با این شخصیت تعریف شده تمرکز می‌کند، در فرآیند فروش موفق‌تر عمل خواهد کرد. در مقابل، فروشندگانی که از روش spray and pray‌ استفاده می‌کنند، معمولا موفقیت کمتری کسب‌ می‌کنند. این شیوه به معنای تبلیغ گسترده به امید پیدا کردن مشتریان هدف و خریداران ایده‌آل است.

یک فروشنده‌ موفق، ویژگی‌های مشتریان ایده‌آل را به دقت بررسی و بر شخصیت خریدار ایده‌آل تمرکز می‌کند. به این ترتیب، نماینده‌ی فروش به خوبی می‌داند که محصول را چرا و به چه کسی می‌فروشد.

اقدامات پیش از شروع

توصیه می کنم مقاله اقدامات پیش از مذاکره را مطالعه فرمایید

 

مدیران و کارشناسان فروش حرفه ای زبان بدن حرفه ای را قبل از فروش با خود مرور نموده و زبان بدن حرفه ای برای رویارویی با خانمها و آقایان و کودکان و نوجوانان در نظررفته و استراتژی مدونی ترسیم می کنند.

لطفا و حتما در مورد مشتری بالقوه و ایده‌آل تحقیق و همه‌ی اطلاعات لازم را پیش از ملاقات با مشتری با ابزارهای گوناگون جمع‌آوری فرمایید.

یادتان باشد هیچ خلبانی بدون تحقیق و ورود به اطاق آمادگی یا توصیه و بدون تحقیق و آمادگی قبلی، فعالیتی را شروع نمی‌کند.
شما بعنوان یک فوق حرفه ای فروش باید رشته و سلسله چالش‌ها و پرسش‌های احتمالی را پیش‌بینی و پاسخ‌های مناسب را برای شرایط مختلف مورد ارزیابی قرار دهید.
با این رویه تضمین می کنم که میزان از دست دادن و رفتن مشتری ها به شدت و بصورت چشمگیری کم خواهد شد.

زبان بدن از آموزش تا اجرا یک فرآیند عالی و بسیار پیچیده و زمان بر است باید فیلم ببینید و سخنرانی ببینید و کتاب بخوانید ما کتاب زبان بدن ایرانی را به شما پیشنهاد می کنیم.
شما در جهت تقویت و بهبود زبان بدن می توانید مقالات زبان بدن این سایت را مطالعه نموده و در جهت آموزش و ارتقاء سطح دانش زبان بدن خود گام بردارد.

فرآیند جذب مشتری با زبان بدن چگونه است

مخاطب هدفمند (Lead) فردی است که علاقه خود را نسبت به خدمات یا محصولات شما نشان می‌دهد. هر تلاشی که برای جذب این مخاطب انجام شود، فرآیند جذب مخاطب راغب است که یک فروشنده‌ موفق از تمامی مراحل آن می‌تواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی مهم، بهره ببرد.

فروشنده حرفه ای محصول خود را کامل می‌شناسند

توانایی فروش یک محصول فقط نیمی از موفقیت است. شناخت کامل محصولی که قرار است به فروش برسد، نیمه‌ی دیگر موفقیت در فروش را تشکیل می‌دهد.

لطفا یادتان باشد حقیقت حقیقت است.

یک کارشناس ارشد و یا حتی یک کارشناس فروش حرفه ای، هرگز اجازه نخواهد داد که احساسات بر نحوه‌ی زبان بدن و حتی قضاوت و برخورد او تأثیرگذار باشد.
حرفه ای ها اکثرا حساسات و عواطف خود را از معاملات خود دور و از درگیری‌های احساسی به شدت اجتناب می‌کنند.
این مهم باعث می‌شود که در رویارویی با شرایط مختلف، عملکرد عاقلانه‌تر و صحیح‌تری داشته و متمرکز به عواقب حرفها و کارهایشان فکر کنند و باتعمق فراوان حرف بزنند و زبان بدن خود را مدیریت و رهبری نمایند.

با زبان بدن روابط شخصی برقرار می‌کنند

فروشنده یا کارشناسان فروش حرفه‌ای دقیقا می‌دانند که برقراری ارتباط صحیح، یکی از زیربناهای فروش موفق و اصولی است.
نمایندگان فروش موفق و تأثیرگذار، دائما به دنبال برقراری ارتباط‌های جدید هستند و روابطی را که دارای فواید متقابل و پایاپای است به خوبی حفظ می‌کنند. تمرکز روی برقراری ارتباطات جدید، شبکه‌ی ارتباطی فروشندگان را گسترش می‌دهد و دامنه‌ی فعالیت‌های آنها را وسیع‌تر می‌کند و لایه پنهان این موارد زبان بدن مثبت و پویا است حلقه مفقوده بازار یابی

فروشندگان زیرک، به خوبی می‌دانند که برای داشتن فروش موفق، نباید فقط به پول و حقوق فکر کنند. برای کسب موفقیت، آنها از خود درباره‌ی نحوه‌ی کمک کردن به مشتری سؤال می‌کنند. در واقع آنها به یک دوست و متحد برای مشتری تبدیل می‌شوند و به یک رابطه‌ی بُرد-بُرد فکر

mazyarmir.com, [۰۵.۰۳.۱۸ ۰۸:۳۳]
می‌کنند. به جای این که از خود بپرسند چطور می‌توانم این محصول را بفروشم، این سؤال را همیشه با خود مطرح می‌کنند
اول چطور می‌توانم به این مشتری بعنوان مشاور صدیق کمک کنم؟
دوم چگونه بهتر بیشتر و سریعتر پروسه فروش را نهایی کنم.

زبان بدن با علاقه کار کردن

فروشندگان موفق از روی بی‌علاقگی و صرفا برای انجام وظیفه و رفع تکلیف کار نمی‌کنند.چرا که چنین استراتژی در زبان بدن و رفتار شما کاملا مشهود خواهد بود.
فروشندگان حرفه ای با زبان بدن مثبت از نگاه تا راه رفتن و نشستن و حرف زدن بو… با تمام وجود برای رسیدن به موفقیت گام برمی‌دارند و تا زمانی که به موفقیت دست پیدا نکنند، از پای در نمی‌نشینند. در واقع یا کاری را از ابتدا شروع نمی‌کنند یا اگر آن را شروع کردند، با موفقیت به پایان خواهند رساند و در این میان می دانند زبان بدن حرف اول را می زند ولاغیر

زبان بدن یعنی حرفه ای به حرف‌های مشتری گوش دهیم

فروشندگان موفق تلاش‌ می‌کنند تا جای ممکن مشتریان بالقوه و نیازهای آنها را از طریق زبان بدن بشناسند.
مدیران فروش و فروشندگان حرفه ای با گوش دادن به حرف‌های مشتریان و پرسیدن سؤال‌های متعدد، تلاش می‌کنند درک بهتری از درخواست‌های مشتریان داشته باشند مغز و روح آنها را با زبان بدن تعریف شده و حرفه ای کاملا تسخیر نموده و مسخر خود کنند و در نهایت فروش را نهایی کنند

فروشنده حرفه ای هدف محوراست

هرچند پول و کسب درآمد عامل خوبی برای تلاش و موفقیت است اما همیشه باید این مهم را بخاطر داشت که هدفمند بودن، محرک قدرتمندتری برای تلاش و اجرای طرحها و برنامه ها ی ما است.
یک مدیر فروش و یا فروشنده حرفه ای به خوبی می‌داند که محصول یا خدماتی که به مشتری می‌فروشد، این قابلیت را دارد تا تأثیرات مثبتی بر زندگی افراد داشته باشد. حتی برای لمس این مورد خود اینکار را روی خود انجام می دهد.

فروشنده حرفه ای به جای اینکه از یک الگوی ثابت و پیام‌ یکسان برای برقراری ارتباط با مشتریان مختلف استفاده کند برای هر مشتری و هر فرد شیوه‌ای انحصاری با استفاده از زبان بدن ابداع می‌کند و از زبان بدن مشتریان حرفه ای الگو برداری می کند.

فروشندگان موفق به جای فرستادن ایمیل‌های بی‌معنا و فاقد ارزش، در هر بار ارتباط با مشتری برای او ارزش می‌آفرینند. در واقع یک مدیر فروش و یا فروشند حرفه ای، با هر ایمیل یا فالو و دایرکت و یا تویت و یا… که برای مشتریان بالقوه می‌فرستد یا هر بار که با آنها ارتباط برقرار می‌کند، چیز جدیدی به آنها یاد داده با زبان بدن خود رابطه احساسی قوی تر برقرار می کند

ممکن است شما فردی با نفوذ و کاریزماتیک هم باشید؛ اما این ویژگی‌ها به تنهایی و بدون داشتن یک ساختار حرفه ای ، موجب موفقیت شما در امر فروش نخواهد شد. فروشندگان حرفه ای که زبان بدن حرفه ای هم دارند برای بخش‌های مختلف وظایف خود به دقت و با وسواس برنامه‌ریزی می‌کنند، هر روز وظایف خود را مشخص می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که کدام رفتار یا کدام بخش از فرآیند فروش را باید بهبود ببخشند. آنها حتی برای تماس‌های تلفنی و ملاقات با مخاطبان، به دقت برنامه‌ریزی می‌کنند. با داشتن یک برنامه‌ریزی مشخص روزانه، وظایف خود را با سرعت بیشتر و هدفمندتر به انجام می‌رسانند.البته دو روز آخر هر هفته را برنامه ریزی نکنید تا برنامه زده نشوید.
____________ ___ ____
با زبان بدن مشتری را اسیر خود کنیم

فروشند حرفه ای و موفق دقیقا می‌دانند که چطور با زبان بدن حرفه ای خود یا قبول تمام نکاتی که مشتری مطرح می‌کند و فرار از پاسخگویی به سؤال‌های سخت است و زیان آور و مشتری پران لطفا و حتما فقط و فقط متمرکز به خط مستقیم فروش باشید.
زبان بدن بی ادبانه تدافعی و متضاد هرگز به فروش موفقیت‌آمیز منجر نمی‌شود. اگر فروشنده‌ای در نظر دارد که با کمک به مشتری در جهت رشد کسب‌و‌کار خود قدم بردارد باید اول مورد اعتماد و دوم زبان بدن اطمینان را اجرا کند و در قدم سوم با زبان بدن خود خودش را اثبات کند.

زبان بدن تند و تیز و یا تهدید امیز فقط باعث می‌شود مشتریان فکر کنند که شما قابل اطمینان نیستید. از کاوش در صحبت‌های مشتریان ترس واهمه بخرج ندهید. زبان بدن مثبت و متبسم و گشاده رو داشته باشید و با این استراتژی با مشتری بحث کنید و اورا به چالش کشیده فقط این نکته مهم را هرگز فراموش نکنید که مشتری را گوشه رینگ نروید و خودتان هم گوشه رینگ نروید.

زبان بدن یک فروشنده‌ی خوب همیشه در امتداد موفقیت است و بلافاصله پس از موفقیت در فروش به مشتری یا مشتریان بدنبال تبیین موفقیت یا عدم موفقیت در پروسه فروش است.
زبان بدن خود را بهبود و توسعه داده و خطاهای خود را مورد تجزیه و تحلیلی قرار خواهد داد.
اما چگونه زبان بدن خود را توسعه و بهبود ببخشیم.
دیدن فیلم فروش خودمان از دوربین های داخل مجموعه بهترین حالت دوربین در زاویه های مختلف کاشته ش

ده باشد.
تحلیل فیلم فروش با افراد خبره و کار کشته ما در مجموعه خود 2 دهه است که این کار را برای مشتریان خود انجام می دهیم.
شما با تکرار و تمرین و تمرکز بر این مسئله به این سمت و سو کشیده می شوید که با اتخاذ تصمیم‌های بهتر و به کار بستن راهبُردهای موفقیت‌آمیزتر یک فروشنده با زبان بدن حرفه ای تغییر حالت بدهید. موفق باشید.

مازیارمیر مشاور و تحلیلگر

Visits: 2

برچسب‌ها:, , , , , , , , ,