زبان بدن در تبلیغات قسمت اول

زبان بدن در تبلیغات قسمت اول
مارس 7, 2024
3 بازدید

زبان بدن در تبلیغات قسمت اول زبان بدن در تبلیغات زبان بدن یا همان زبان بی زبانی شاید یکی از گم شده هایی است که در تبلیغات اصلا به آن توجه نمی شود و متاسفانه با هر دوربینی هر کسی یک فیلم می سازد و بعد بعنوان یک تیزر تلویزیونی آنرا نمایش می دهند اتفاق […]

زبان بدن در تبلیغات قسمت اول

زبان بدن در تبلیغات

زبان بدن یا همان زبان بی زبانی شاید یکی از گم شده هایی است که در تبلیغات اصلا به آن توجه نمی شود و متاسفانه با هر دوربینی هر کسی یک فیلم می سازد و بعد بعنوان یک تیزر تلویزیونی آنرا نمایش می دهند اتفاق خوبی که با عوض شدن بافت جمعیتی پدید آمد کاهش زمان در ساخت تولید و پخش آگهی های بازرگانی است.

آری تبدیل آگهی های سی ثانیه ای به آگهی های پانزده ثانیه ای امری بسیار خوب و مطابق با عرف جهانی است اما چالشهای بسیار با خود همراه نموده در این نوع از تبلیغ دیگر جایی از روده درازی نیست و شما باید به سرعت بروید سر اصل مسئله  آری در سی ثانیه ساخت یک فیلم اسکاری میسر نبوده و نیست و کار بسیار بسیار مشکلی است.

آگهی های پانزده ثانیه ای آن قدر ناچیز است که به قول مرحوم پدر می گفت خانه فلانی انقدر کوتاه است که پاهاییش را دراز کند از خونه طرف میزنه بیرون دقیقا مثل این مدل از تبلیغات و بمثابه یک چشم برهم زدن هستند .

آگهی هایی به سرعت پلک برهم زدن

برای یک آگهی تلویزیونی که صرف نظر از شبکه پخش کننده باید یک کار فوق العاده مدون و برنامه ریزی در دستور کار قرار داد و دیگر این برنامه با برنامه های قبلی قابل مقایسه نیست و البته کاملا مشخص که به سختی می توان برای این سبک از کار قالب و سبک مناسب با تم های قدیمی و رایج مهیا نمود.

برخی افراد ناکارامد می خواهند هنوز با تفکرات دهه ۴۰-۵۰-۶۰ کار بسازند برادر وخواهر من این غیر قابل قبول است ۲۰۱۷ سال سرعت است و تکنیکهای جدید و نوع آوری اری آگهی های موسیقیایی و سبک زندگی را در پانزده ثانیه  با روشهای قدیمی نمیشود ساخت باید سرعت و ریتم ساخت و موسیقی در این مدل کارها بهبود و توسعه پیدا کند .

آری پانزده ثانیه، زمانی بسیار مناسب برای پدید آوردن ذهنیت  و ذهنیت سازی و القاء چند بعدی یا Multidimensional با کمک زبان بدن و یا تن گفتار و یا Body Language  است. برای ساخت یک تیزر تبلیغات حرفه ای آنهم در یک چشم بهم زدن ۱۵ ثانیه که حوصله مردم هم سر نرود جذاب و بیادماندنی تر باشد و به دل مردم هم به چسبد شما باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید  که برخی را نام بردیم

شاید در نگاه اول غیر ممکن باشد که بتوانیم در پانزده ثانیه، داستانی احساسی بیان کنیم اما تیزرهای ۱۵ ثانیه فوق حرفه ایدر شبکه های مختلف دیدم که نگرش مرا به کلی عوض نمود و این در حالی بود که اگر با تفکر منفی و نمی توانیم و نمیشه پا به این کار گذاشته باشید باید بگویم حق با شما است اما امروز در دنیا چیز دیگری رایج شده.

باید بگویم که  ایده هایی که مناسب پانزده ثانیه هستند، کاملا تصویری و بسیار ساده  و منطبق بر تفکر چند بعدی و همگام با زبان بدن هستند که متاسفانه در اکثر کارهای ایرانی موجود رد پایی از مشاور رفتار شناس در تجزیه و تلخیص هیچ فیلم تبلیغاتی دیده نمی شود همگام با همکاری با خانه هنرمندان و شرکت طپش و…  طی یکساله گذشته برروی این پروژه تحقیقاتی و مطالعاتی و مخصوصا در حال برگزاری اطاق فکرهای متعدد در این خصوص هستیم البته برخی کارهای خود جوش از شدت ضعف کارهای  داخلی هم هست مثل ایرادهایی که به برخی از فیلمهای تیزر داخلی به علت شدت اشتباهات می توان دید و شاهد آن هستیم

اری برای تهیه یک تیزر تبلیغاتی حتما حتما حتما مشاور رفتار شناس و زبان بدن در اختیار بگیرید تا رفتارهای افراد را از دریچه های مختلف و …. مورد ارزیابی موشکافانه قرار دهد در این صورت می توان امید داشت این تبلغ موثر منحصر بفرد و تاثیر گذار باشد.

به نظر می رسد ریتم زبان بدن یک تبلیغ هم عامل بسیار مهم و تاثیر گذاری است که مدتها است فراموش شده است آری نظمی که در یک آگهی پانزده ثانیه ای با ریتم زبان بدن نقش افرینان و فضا و مکان نهفته است، می تواند تاثیری مثبت و موثر بر  تیزرها و تبلیغات شما داشته استراتژی های منحصر بفرد و خلاقی ایجاد کند که هر کسب و کاری را دچار یک انقلاب منحصر بفرد و متفاوت نماید.

پانزده ثانیه زمانی است که از دید افراد آماتور و گاها بیسواد و یا کم سواد در آن به استراتژی پیچیده و چند منظوره ایی نمی توان داشت اما این تصور کاملا غلطی است.

در این نوع، آگهی سازان به شکلی کاملا متمرکز، به هدف آگهی حمله می کنند اما می توان یک هدف پنهان را خلاقانه در لایه پنهان فیلم هم قرار داد و حتی با طراحی سه بعدی سه نسل و سه طبقه و …. را تحت تاثیر قرار داد.

آری با این توضیحات و با عمل به این فرامین بالا به شما تضمین می دهم آگهی و تیزر تبلیغاتی شما مثل یک معجزه کار کند و همه دلشان بخواهد محصول شما را لیس بزنند اری در این صورت است که کار کرد تبلیغ حرفه ای شما بهتر از هر آگهی های کسل کننده و طولانی در اذهان عموم مردم جای خواهد گرفت دینگ دینگ ( آگهی سی سال پیش صاایران هر روز بهتر از دیروز)

شما می توانید یک تیزر و یا آگهی کارتونی و تلویزیونی ۲۰یا ۲۵ یا ۳۰ ثانیه بسازید آن وقت مانند استیو پل جابز خالق اپل بیر حمانه شروع به اولویت بندی فریم به فریم کنید در آن زمان به راحتی میبینید که به راحتی یک آگهی ماندگار و در خور توجه ۱۵-۱۶-۱۷ دقیقه ای جان دار و سفت و قرص و محکم از توش در می آید، در حالیکه از اول ساخت شما یک چهارچوب ۱۵دقیقه ای باشد چون تمرکز شما فقط به زمان از اصل غافل میشوید و محتوا و دقت و کلیات را همه و همه را فدای زمان می کنید و این اصلا درست و حرفه ای هم نیست به صرف فشرده کردن زمان، آگهی پانزده ثانیه ای نمی شود ساخت مطمئن باشید. ایا شما اینطور فکر نمی کنید؟

پیوسته به خاطر داشته باشید که تیزر و یا تبلیغات و آگهی شما در صورتی موفق به برقراری ارتباط با هدفهای خود خواهد نمود که هم زمان مناسب هم رفتارشناسی مناسب و مخاطب شناسی و ذهنیت سازی و هم ….. همه و همه را با خود همراه داشته باشد. سخن آخر زمان یک فاکتور است اما شاید فاکتور فراموش شده در آگهی و تیزرهای تبلیغاتی ایرانی زبان رفتاری و زستها و حالتها و زوایای بدنی و نگاهها و دستها و پاها و …. مسائلی است که متاسفانه بدون اشراف به آن افراد نا آگاهانه هزینه مضاعف تبلیغات را به دور می ریزیند لطفا قبل از تهیه هر آگهی تلویریونی با ما مشورت فرمائید.

مطالعات بیشتر:

زبان بدن

زبان بدن (تعابیر)

 جدیدترین راز موفقیت با زبان بدن

 چکیده کتاب الفبای زبان بدن حرفه ای

 خصوصی: زبان بدن و کاربرد آن در تبلیغات

خصوصی: زبان بدن درتبلیغات قسمت دوم

مازیارمیرمشاوروتحلیلگر

Visits: 8

برچسب‌ها:, , , ,