• تاریخ انتشار : یکشنبه 3 سپتامبر 2023 - 16:23
  • کد خبر : 3826
  • چاپ خبر

زبان بدن تتلو امیر مقصودلو

زبان بدن تتلو امیر مقصودلو زبان بدن تتلو مجله مذاکره و زبان بدن زبان بدن تتلو امیر تتلو به دلیل توهین به یک مقام دولتی بازداشت شد این خبر که بصورت گسترده این روزها در میان سایتها وبلاگها و شبکه های اجتماعی می چرخد  دستمایه این شد که زبان بدن این خواننده را مورد نقد وبررسی قرار دهیم . متاسفانه

زبان بدن تتلو امیر مقصودلو

زبان بدن تتلو

مجله مذاکره و زبان بدن

\"زبان

زبان بدن تتلو

امیر تتلو به دلیل توهین به یک مقام دولتی بازداشت شد

این خبر که بصورت گسترده این روزها در میان سایتها وبلاگها و شبکه های اجتماعی می چرخد  دستمایه این شد که زبان بدن این خواننده را مورد نقد وبررسی قرار دهیم . متاسفانه امیر تتلو در یک کلیپ صوتی توهین‌های زشت و بسیار زننده‌ای انجام داده و به همین دلیل عصر روز گذشته دوم شهریور سال ۱۳۹۵ با دستور مقام محترم قضائی بازداشت شده و در ادامه در سایتهای متعدد اینترنتی امیر تتلو امروز صبح با لباس زندان و پابند در راهروهای دادسرا دیده شد…. قبل از شروع تحلیل من از  زبان بدن این خواننده اول عرض کنم که من این خواننده را دوست دارم و براش احترام فوق العاده ایی قائل هستم در کنار کارهای بد باید خوب را هم گفت و بلعکس جمعکردن طرفدار ارائه یک سبک و راه جدید و متفاوت و متمایز بودن همه از نکات خوب او است در برخی موارد رگه هایی از زبان بدن خوب هم در کارهاش دیده میشه و مخصوصا کپی برداریهای او از سلطان های رپ دنیا و… همه وهمه نکات خوب این خواننده خوب و آینده دار کشورمون اما باید نقاط ضعف او را هم بازگو نمود

این خواننده رپ در حالی که خودش را به شدت کتک میزد عبارات عجیبی درباره اینکه هوادار دارد و نمی توان کاری با او انجام داد به زبان می آورد…. من خود به شخصه همیشه دنبال نوع آوری و کارها و متد جدید هستم اما نباید جدید را با ابتذال اشتباه گرفت و بیشتر این مقاله کنکاش و تحلیل و نقد است و نه تخریب به عبارت دیگر باید واقع بین باشیم این خواننده جوان راه برای پیشرفت اصلاح و بهبود مستمر و آموزش دارد و این مقاله بیشتر بخاطر همین و برای خوانندگان جدیدی که قرار است در این عرصه فعالیت نمایند تهیه و تدوین شده است.

اما تتلو کیست؟

امیر مقصودلو((تتلو)) متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۶ در تهران از خانواده ای آذری متولد شد. او که به گفته خود قبلا فروشنده بوده و عاشق خوانندگی بلاخره در سال ۱۳۸۲ آغاز به کار نمود و با وبلاگی که امین دانکر، دوست نزدیک او ایجاد کرده بود به انتشار اثرهایش پرداخت. اندک اندک نامی در میان خوانندگان جوان آن روزها پیدا کرد. در سال ۲۰۱۲ میلادی، تتلو نخستین آلبومش را با نام «زیر همکف» منتشر می کند. او همچنین آلبوم تتلیتی را در سال ۲۰۱۳ میلادی ارائه کرد که حاوی ۱۵ ترانه بود. همچنین او پس از خداحافظی جنجالی خودش دوباره به دنیای موسیقی بازگشت. دقیقا رفتارهای هالیودی  که برا ی جذب حداکثری نسل جوان صورت می گیرد او مخصوصا  در این زمینه تا آنجا پیش می رود که به هوادارانش نام تتلیتی ها را می دهد. تتلو در ۱۲ آذر ۱۳۹۲ توسط پلیس امنیت اخلاقی ایران بازداشت شد که پس از مدتی در ۱۴ آذر ۱۳۹۲ آزاد شد. او پس از آزادی با انتشار نامه‌ای از طرفدارانش عذرخواهی کرد.امیر تتلو پس از دستگیری و آزادشدن در صفحهٔ رسمی فیس‌بوک خود این اخبار را منتشر کرد. چند بار نسبت به اشتباهاتش اقرار کرد و در یک پروندهٔ صوتی خبر از پشیمان شدنش داد.

چندی بعد، اخبار مبنی بر انتشار ندامت‌نامه‌ای از او و تلاشش برای کسب مجوزمنتشر شد.امیر تتلو اعلام کرد که پس از آهنگ «مردمان بی عشق» از دنیای موسیقی برای همیشه  خداحافظی می‌کند و این هم یک عوام فریبی از نوع هالیودی آن است جرقه ای که باید دوباره زده شود برای اینکه اسمش سر زبانها بیفتد . تتلو در این رفتارهای شبه هالیودی تا آنجا پیش می رود که در روز ۲۲ مهرماه ۱۳۹۳ به طور سرزده به تمرین تیم پرسپولیس وارد شد و اعلام کرد می‌خواهد حتی جای علی کریمی را در این تیم بگیرد. دروغ های شاخ دار طبق نوشته‌های مطبوعات در روزهای بعد اعلام شد امیر تتلو در همان روز توسط حمید درخشان سرمربی وقت پرسپولیس از تمرین این تیم اخراج شده است. خوردبین سرپرست تیم پرسپولیس نیز بیان کرد که محترمانه از امیر تتلو خواسته است که برود. بعد از این حواشی امیر تتلو در صفحه فیس بوک خودش اعلام کرد نمی‌خواهد برای پرسپولیس حاشیه سازی کند و قصد دارد فوتبال را در تیم راه آهن شروع کند. اما چند روز پس از این سخنان امید گلمکانی معاون رسانه‌ای باشگاه راه آهن اعلام کرد: «با توجه به اینکه از ابتدای لیگ چهاردهم بنای باشگاه راه آهن بر مبنای آن قرار گرفته که تمرینات تیم به دور از هرگونه هیاهوی رسانه‌ای برگزار شود تا کادرفنی و بازیکنان تمام تمرکز خود را بر روی مسائل فنی قرار داده و مطرح شدن مسائل حاشیه‌ای بویژه خارج از فوتبال، تمرکز تیم را برهم نزند، ضمن ادای احترام به اظهارنظرهای مختلف در این زمینه، با عرض عذرخواهی، از حضور افراد متفرقه در جریان تمرینات تیم راه‌آهن، ممانعت خواهد شد.

ماجرای درگیری بهنوش بختیاری با تتلو و یا بسیاری از مسائل حاشیه دیگر نمادی از عصیان سرکشی و یا بی ادب و بی نزاکت بودن این خواننده جوان است به راستی الگوی جوانهای ما و نماد خواننده ایرانی داخلی این فرد یا افراد است و یا در یک واکنش بسیار عصبی  و……خطاب به علیرضا رضوانی در صفحه فیسبوک خود نوشت:……غیر مجاز تویى که حرف زدن بلد نیستى و میاى تو شبکه ملى!! غیر مجاز اون هیکلته که یه ورزش نمیکنى میخواى وایسى جلو دوربین!! غیر مجاز اون فن بیان و اجراته که در حدّ کشورم نیست و یه خارجى ببینه آبرومون میره!! غیر مجاز ما نیستیم تویى که معلومه هزار تا رنگى و انقدر راحت میاى تو یه برنامه با این لحن که شایسته خونوادته در مورد یه قهرمان صحبت می کنی….زبان بدن تتلو نشان دهنده اوج شومن بودن هالیودی است دختر و پسر و نسل جوان قرار از او چیزی یاد بگیرند و آن چیست یکی به نعل و یکی به تخته کوبیدن تکنیک قدیمی منسوخی است که این خواننده از آن استفاده می کند . مدل ورزش کردن و یا تو هم قهرمان و بزرگ بودن انقدر در کالبد این جوان ریشه دوانده که او را انحطاط کشانده واقعا نمی دانم در نیروی دریایی چه کسی و به چه حقی به او مجوز خواندن روی ناو جنگی را دادن اند و چرا؟ واقعا باید به نیروی دریایی که به چنین فرد و یا تفکری اجازه برنامه روی ناو جنگی را داده اند خرده گرفت و مطمئن هستم بزودی فرماندهی محترم نیرو به این مسئله واکنش تندی نشان خواهند داد.

\"امیر-تتلو،تتلو،امیر،امیرتتلو،تتلیتی،تتلیتی

زبان بدن تتلو

من واقعا تتلو  و زبان بدن خاص او را دوست دارم اما متاسفانه سبک خواندن ضعیف او را اصلا دوست ندارم و متاسفانه نداشتن فن بیان و تکنیک زبان بدن body language  در اکثر آثار قدیمی و جدید او به  شدت چشم می خورد و این واقعا برای این خواننده اینده دار کشورمون که تونسته ظرف مدت کمی تعداد زیادی هوادار واسه خودش پیدا کنه و صاحب سبک جدید باشه واقعا بد ؟

این رویه سالها است ادامه دارد. رویه تتلو رو به جلو نبوده و نیست و شاید سیر قهقرایی را پیموده است ای کاش بجای این همه حاشیه سازی برای رسیدن به معروفیت کمی تکنیک یاد می گرفت و به ارزشهای فنی خود می رسید  آیابهتر نبود؟از هرکسی می پرسم کسی او را نمی شناسد و یا از او خوشش نمی آید زبان بدن بد غلط و منفی اخم و یا خنده هایی که مسخره کردن پبیننده را در پشت خود دارد همه و همه تاثیر زبان بدن منفی او و عدم اشنایش را با علم زبان بدن بیان می کند مسئله ای که اصل اول برای هر هنرمند و خواننده ای است.الویس پریسلی و یا جان بن جوی و یا خواننده های امروز هالیودی همه با این علم اشنا بوده و مربی تخصصی برای آموزش خود داشته اند اما این خواننده جوان ….در بیشتر فیلمها و کلیپها و یا …..

هیچ تکنیک بالا تنه و پایین تنه و یا حتی رفتار هنر مندانه وجود ندارد.متاسفانه زبان بدن او در خطاب کردن طرفدارانش بعنوان تتلیتی ها و یا تتلیتی یک نوع حالت تمسخر غرور و توهین به صورت زیر پوستی به چشم می خورد که فکر نمیکنم این خواننده جوان از آن هم به درستی خبر داشته باشد.

متاسفانه تتلو در خواندن شعرهایش از اصول همخوانی زبان بدن با شعر و کلام و مخصوصا تکنیکهای تخصصی زبان بدن بی اطلاع است و باید گفت بسیار غیر حرفه ای و بد رفتار می کند . در آهنگهای مختلف همیشه از یک ریتم و یک مدل نگاه و یک مدل زبان بدن استفاده میکند و یا سود می برد. این در حالی است که ما طبق تعریف پروفسور میلر حداقل ۲۴ مدل نگاه حرفه ای به سبک خوانندگان پاپ برای استفاده در اختیار داریم که معمولا به تمام افرادی که در دوره مدیریت و رهبری پیشرفته هنری به آن می پردازم.

خیلی از ژستها و الگوهای زبان بدن در  موزیک ویدیوهای تتلو اشتباه و غلط است، مخصوصا در دو مصاحبه ایی که به تازگی از او با اردشیر احمدپور دیدم هم بیشتر یک فاجعه است احساس خوبی دارد اما بسیار خوب بود که زبان بدن خوبی هم همراه این احساس باشد. فکر میکنم برخی صدای او را و مهمتر متن شعرها را  دوست دارند تا خود تتلو را ! معمولا عرف جهانی خواننده های تاپ هیکل قهرمان بدنسازی برای خود درست نمی کنند و این هم یک نقطه ضعف است و نه یک قدرت و غیر حرفه ای بودن ایشان را می رساند و نه حرفه ای بودن من علاقه خاصی به بدنسازی دارم و بیت الله و یا اساتید مختلف این رشته دوستان صمیمی من هستند اما معمولا برای یک خواننده حرفه ای هرچند ورزش اصل اول و کلیدی است اما بوجود آوردن عضلات با ورزش شدید معیاراست و نه با…معمولا به خوانندگان جوان آماتور و حرفه ای که در کلاسهای زبان بدن حضور پیدا  کنند طی بیست سال گذشته این سخن استاد بزرگ و پیشکسوتم مرحوم عطاالله کاملی را یادآوری می کنم که تمرینات هوازی و غیر هوازی ورزش اصل کار است اما باید سعی کنیم همه چیز به همه چیز بیاید این مطلب را به شدت و با تاکید هرچه تمامتر عرض می کنم که خوش هیکل بودن با داشتن کوهی از عضلات آنهم به ضرب و زور دارو وقرص و….

کار درست و حرفه ای برای یک خواننده حرفه ای نیست.خالکوبی و ترویج آن هم با این همه سرطان و عوارض برای یک خواننده نسل جوان آیا عقلانی و درست است چرا او انقدر حاشیه دارد چرا فقط دنبال تبلیغ اسم و برند خود است چرا انقدر رفتارها و توهیهای زننده به افراد انجام می دهد ؟ هدف او و این افراد چیست ؟

کی جوانان ما می خواهند آگاهانه تر الگوی خود را انتخاب کنند؟ شاید تتلو توانسته سبک جدید و بدعت گذاری را وارد ادبیات موسیقی ایران بنماید اما مطمئن هستم برخی رفتار های غیر حرفه ای به این روند رو به رشد و… پایان خواهد داد.تتلو مدلهای مختلف خالکوبی کرده و یا گردن آویزها ی مختلف به گردن می آویزد که مطمئنم معنی آنها را هم نمی داند …. و یا سایر رفتارهای غلط زبان بدن این خواننده هیچ همخوانی با یک ایرانی ندارد من که با دیدن این عکس روی ایشان و فیلمهای ایشان و کارهای ایشان به همراه تیم خود کار می کنم واقعا متاسفم که باید این حد یکفرد به انحراف برود و دختر و پسر مرا هم با خود به انحراف سوق دهد رفتارهای تتلو بیشتر ما را به یاد گروههای شیطان پرست می اندازد تا یک ایرانی سالم و اینها نقاط ضعف این خواننده جوان و اینده دار کشورمان است برای ایشان ارزوی بهترین هارا مینمایم.

یادتان باشد که هیچ کس وهیچ چیز و هیچ رفتاروگفتارو پنداری آنگونه که به نظر میرسد نیست. پس بسیار مراقب باشید.

برگرفته ازکتاب زبان بدن ایرانی..ادامه دارد

اگر علا قه مند هستید با اصول علمی زبان بدن و ارتباط موثر و مدیریت و رهبری آشنا شوید اگر می خواهید به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنید و اگر می خواهید واقعیت انسانها را بیشتر درک کنید و اگر علاقه مند هستید در مذاکره و تجارت و کسب و کارتان موفق تر ظاهر شوید لطفا کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید و با ما همراه شوید.

Mazyar Mir professional consultant and analyst

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

لطفا و حتما مقالات زیر را هم مطالعه فرمائید:

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن دکتر ظریف

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن داعش

زبان بدن ملانیاترامپ

 زبان بدن چگوارا

زبان بدن  برایان تریسی

زبان بدن مسعودفراستی

زبان بدن داود رشیدی

زبان بدن احسان علیخانی

زبان بدن علی لهراسبی

زبان بدن مهران مدیری

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.