• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 می 2023 - 4:05
  • کد خبر : 5642
  • چاپ خبر
زبان بدن لبخند قسمت اول

زبان بدن لبخند قسمت اول

زبان بدن لبخند قسمت اول زبان بدن لبخند   info@mazyarmir.com mazyarmir.com@gmail.com https://www.aparat.com/mazyarmir https://www.aparat.com/zabane_badan /https://www.linkedin.com/in/mazyarmir https://www.instagram.com/maziyare_mir         در طول تاریخ بشر از آدم ابوالبشر تا کنون خنده های مختلفی را به یاد دارد. برای مثال خنده های تاریخی خنده های فاتحان بزرگ و یا خنده هایمهربانانه پدر و مادر و خنده های کودکانه

زبان بدن لبخند قسمت اول

زبان بدن لبخند

 

info@mazyarmir.com

mazyarmir.com@gmail.com

https://www.aparat.com/mazyarmir

https://www.aparat.com/zabane_badan

/https://www.linkedin.com/in/mazyarmir

https://www.instagram.com/maziyare_mir

 

 

 

\"زبان

 

در طول تاریخ بشر از آدم ابوالبشر تا کنون خنده های مختلفی را به یاد دارد. برای مثال خنده های تاریخی خنده های فاتحان بزرگ و یا خنده هایمهربانانه پدر و مادر و خنده های کودکانه ، در این بین لبخندهای پیامبران و ائمه نیز از حال و هوای دیگری برخوردار است.بصورت کاملا علمی در قرن ۱۹ روی لبخند تحقیقات مقدماتی توسط دانشمندان فرانسوی انجام شده که در کتاب ویل دورانت و برخی کتب علمیدیگر به آن  اشاره شده است.

 

یک دانشمند فرانسوی به همراه دانشجویانش برای اولین بار در جهان با کمک دستگاه های ساده آن زمانتوانست به مطالعه و تحقیق پیرامون لبخندهای واقعی و انواع لبخندها بپردازد و به کشفیات جالبی نیز دست پیدا نمودند.دانشمندان فرانسوی در این سللسه تحقیقات خود متوجه شدند هنگامی که انسانها لبخند می زنند معمولا دو محدوده از سلسله عظلات تحتتاثیر قرار می گیرند که عبارتند از:

۱- عضلات اوربیکولاریس اوکولی که چشم ها را به عقب می کشند.

۲-  عضلات زیگوماتیک ماژور که در راستای صورت فرد مستقر بوده و انتهای دهان و دو لب را به هم متصل می نمایند. کار عضلات زیگوماتیک ماژور این است که دهان را به عقب بر می گردانند تا دندانها دیده شده و در این بین گونه ها و یا ( لپ )  فرد را بزرگتر می نمایند .

 

در این بین ماهیچه های اوربیکولاریس اوکولی کار متفاوتی می کند یک حرکت ظریف که باعث تنگ شدن چشمها می گردد. نکته بسیار مهم ایناست که عضلات اول کنترل نشده و یا به سختی کنترل می گردد و تحت شعاع قرار می گیرند و بنابراین احساسات و مکنونات قلبی را تحتشعاع خود قرار داده و قابل اطمینان تر هستند ،حال آنکه عضلات دسته دوم قابل کنترل است و معمولا افراد دروغ گو و ریا کار از آن حداکثراستفاده را می نمایند و معمولا در آموزش هایی که طی دو دهه گذشته به شرکتها و مدیران بخش خصوصی و دولتی داده ام اولین و مهمتریننکته تشخیص و تمرکز روی عضله پنجه خرسی کنار چشمها است چه در موقع لبخند و شادی و چه در زمان خشم و نفرت و ترس و یا اشک وحزن و اندوه . چراکه افراد دروغگو و ریا کار همیشه روی لبهایشان در لبخند متمرکز هستند و لاغیر مازیار میر

 

زبان بدن لبخند قسمت اول

 

 

\"زبان

 

 

لبخند یک علامت مشخص

 

باید اذعان نمود که لبخند یک نشانه بین المللی است و همیشه پشت لبخند اظهار رضایت و شادی نهفته است.کودکان تازه به دنیا آمده نیز هر از چند گاه بصورت ناخودآگاه لبخند می زنند و لبخند با زندگی انها عجین می شود لبخند می تواند کودکان را درمرکز توجه قرار دهد و این را آنها بصورت غریزی فرا گرفته و پیوسته انجام می دهند.

 

شاید مخالف رفتار با تم لبخند تهاجم است با رد پای خشم در این مدل رفتارها افراد معمولا لب پایینی خود را به جلو یا پایین متمایل می کنند.دور تویسل در تحقیقات خود اینونه می نویسد که این رفتار مانند صدفی است که قصد پنهان نمودن مروارید را دارد و با این حرکت دندانهایمانپنهان شده و عضلات زیگو گوشه های دهان را به طور افقی به عقب یا پایین کاملا متمایل نموده  و عضلات اوربیکو چشم هم کاملا بی حرکاتخواهند شد. و این همان لبخند عصبی می باشد که موقع تنه زدنها رفتار بد رئیس و یا حرکت توهین آمیز همسرمان ناخواسته انجام می دهیم واز بیست کیلومتری هم قابل تشخیص است و معمولا هر روز ده ها بار این اتفاقات در زندگی روز مرده بشر در هزاره سوم با آن خواسته وناخواسته روبرو می گردد.

 

 

\"زبان

 

خنده یک ویروس بشدت مسری

 

یک تبلیغی دیدم که از صبح طرف با خوردن آدامس لبخند میزنه دندانهایش بیشتر سفید می شود و جالبتر این بود که با لبخند فرد افراد به شدتخشک و جدی و درهم با زهم یک لبخند روی لبشان می آمد به نظر می رسد لبخند امری مسری است و با لبخند زدن شما همسر دوستخانواده و مخصوصا مشتری هم این رفتار را تقلید نموده یا احساس سرخوشی پدید می آید و باعث لبخند زدن می گردد.استاد تمام دانشگاه پیتزبورگ آقای پروفسور کمپل به شدت معتقد است که :

 

اعصابی وجود دارند که رفلکس و بازخورد رفتار را سبب می شوند نمونه آن در شامپازه ها و میمونها بصورت سطحی و فراگیری وجود دارد آنها همدر عالم وحش رفتار شمارا تکرار و کپی می کنند و شاید عدم تکامل این بخش از مغز علت آن باشد .آری در نسل بشر یک سلسله عصب آینه در مغز ایجاد و تکامل پیدا نموده است که در بخش یا بخشهایی از مغز انسان وظیفه ایی آن مربوط به تشخیص چهره و حالات اشخاص است .

 

\"زبان

 

کار عملکرد پیچیده این بخش از مغز انسان که هنوز توضیح درستی پیرامون آن وجود ندارد این است کهبصورت اتوماتیک باعث واکنش متقابل فوری می شود . در این فرآیند پیچیده بلافاصله فرد خود را منطبق با حرکات و رفتارهای فرد می کند چند روزپیش در پرواز شماره… و با خطوط هواپیمایی ….. برای آموزش تخصصی زبان بدن عازم جزیره زیبای کیش بودم که هواپیما دچار نقص فنی شد وما به ناچار به سمت فرودگاه بازگشتیم .

نگاه به چهره هایی که کنار من سمت چپ و راست من بودند و حتی صندلی های جلوتر لحظه به لحظهنمود این رفتار را برایم کاملا ملموس تر نمود و سرایط آن را در هواپیما شاهد بودم و در هنگام پیاده شده هواپیما سعی نمودم که بعنوان آخرینمسافر پیاده شوم و بسا خوشی لبخند شادی و حس راحتی افراد را که گسترده شده بود را رویت نمودم . آری انسانها تحت زبان بدن افراد تحت تاثیر قرار گرفته و زبان بدن ما مانند افتاب پرست در بیشتر مواقع الگو پذیر و رنگ پذیر است .

 

نکته ای بسیار مهم را که همیشه یاد آوری می نمایم را امروز موکدا تاکید می کنم و آن این است که سنت رسول اکرم (ص) لبخند و گشادهرویی بوده است پس لبخند زدن از ته دل و بی ریا را پیوسته تمرین کنید و جلوی میز کار و در آئینه نگاه کنید و در تماسهای تلفنی با لبخند زدنسخن بگوئید و این کار را تمرین نمائید .مسئله بسیار مهمتر رفتار و آدمهای پر تکرار را با سلامی ملبس به لبخند هر روز و به وسعت هزاران بار تمرین کنید و حتی فیلم برداری کنید و ژست زیبای لبخند خود را تمرین کنید .

 

لطفا به این مسئله بسیار توجه کنید که لبخند های حقیقی ما از طریق ذهن ناهشیار و ناخداآگاه ما ساخته و پرداخته می شود بنابراین در زمانخوشی و سرخوشی از طریق یک رفت و برگشت رفلکسی این خنده بروز می کند . پس شما این بخش مغز خود را بیشتر درگیر و فعال کنید وکمک کنید تا حرکت عضلات دهان تسهیل گردد. و برجستگی گونه ها بالا و بالاتر برود و عضلات کنار چشم بیشتر چین خوررده و ابروها بصورتظریفی پایین بیاید.یادتان باشد سیب و هلو و یا یک خنده مصنوعی در عکسهایمان بجای یک لطیفه یا یک شوخی بامزه و شکار صحنه خندهواقعی زمین تا آسمان حس و حال آن عکس را عوض خواهد کرد لطفا این مسئله را امتحان فرمائید…  ادامه دارد

 

یادتان باشد هیچ چیز و هیچکس و هیچ رفتار و هیچ گفتار حتی پنداری شاید آنگونه که به نظر می رسد نیست.

\"\"

برگرفته از  کتاب زبان بدن ایرانی

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.