• تلفن02188939730
  • ایمیلmazyarmir.com@gmail.com
  • آدرستهران ، خیابان ولیعصر ، بعد از چهارراه زرتشت ، کوچه نوربخش ، ساختمان بهرام ، طبقه اول ، مجتمع فنی علوی
  • ساعتهای آزاد8صبح تا 9شب

تحلیل زبان بدن احسان علیخانی قسمت اول

تحلیل زبان بدن احسان علیخانی

تحلیل زبان بدن احسان علیخانی قسمت اول

تحلیل زبان بدن احسان علیخانی 

 

تحلیل زبان بدن احسان علیخانی
تحلیل زبان بدن احسان علیخانی قسمت اول

تحلیل زبان بدن احسان علیخانی

تحلیل احسان علیخانی من از علاقه مندان سابق  احسان علیخانی هستم  و

شاید با این پیش زمینه نتوانم علیخانی را به درستی تحلیل کنم و ضعفهای

فاحشش را کمتر دیده ام و همچنین قوتهایش  را پر رنگتر ….. در هر حال قبل از

نگارش این مقاله کوتاه  از همه خواننده های خوبمان معذرت خواهی می کنم و

خواهش میکنم دوستان در تجربیات کارافرینی از دریچه تحلیل رفتاری و ظاهری

این مطالب را بخوانند فارغ از هر نوع نگاه دیگری متشکرم  اما در باره احسان

علیخانی   مجری تلویزیون  در ایران او متولد ۱۳۶۱زاده  تهران و کارشناس

بازرگانی است .

علیخانی  تهیه‌کننده ، مجری تلویزیونی، دستیار کارگردان است و کارگردانی را

از سال ۱۳۷۹و دستیار کارگردانی را از سال ۱۳۸۱و همچنین کارگردانی را از

سال ۱۳۸۳شروع نموده است.

علی خانی در حال حاضر مجری تلویزیونی است و معروفیت او در مجری گری و

انتخاب شخصیتهای ساده دم دستی و بی شیله و پیله است هرچند در این

زمینه دارد به قهقرا می رود  او با بیان داستانهای مهیج و در عین حال بسیار

ساده تا بسیار بسیار مخرب برای جامعه و عروفیت خود را کسب کرده ا

ست.شخصیتهای مورد استفاده احسان علیخانی پیچیده خوب و بد و یا زشت و

زیبا  و…. هستند علیخانی در دوران مدرسه درسخوان اما بسیار شیطان بوده ا

ست  که هنوز هم رگه هایی از  این بچگی و شیطنت بچه گانه در کارهایش به

چشم می خورد  انقدر که  برای مهار شیطنتش مدیر مدرسه او را مبصر کلاس

کرد و در دوران دبیرستان یک سال در تیم نوجوان پرسپولیس و ۱سال سایپا

بازی کرد و بعلت ۳بار شکستگی پا دیگر قادربه بازی در چمن نبود و سراغ

فوتسال و تنیس رفت علیخانی کارهای متعددی در کارنامه خود دارد اما بنظر

من برنامه ماه عسل از جاذبه خاص و منحصر به فردی برخوردار است البته حرف

و حدیث هم بابت ریخت و پاشهای ایشان در سطح جامعه بسیار بسیار زیاد 

است ؟

که چه مبالغی با چه اهدافی و بعضاً با چه بد آموزی هایی  و بسیار شائبه

برانگیز اخذ شده است . مدل اجرا برخی مواقع دم خروس احسان علیخانی را

بد جوری از زیر کت سیاهش خارج می کند دم خروسی که مثل دماغ پینوکیو

خیلی دراز است . او را در مراسم مختلف با شکل شمایل های متفاوت میبینیم

اما ماه عسل یک چیز دیگه است شیطنت و هوشمندی  شیطنت امیز و

گستاخانه  را همه را باهم داردو حس خوب و زبان بدن نه خیلی صادقانه را

باهم دارد او  بداهه را با میمیک صورت تلفیق نموده است  یادمان باشد او همان

کسی است که یه قسم سنگین هایش در ماه عسل معروف است قسمهایی

که بعضا بیننده را به گریه وا می دارد و یا بسیار تکان می دهد من  قسمهای

علیخانی را دوست دارم تنها فوت گری اوست و یکی از تکان دهنده ترین قسم

ها این قسم بود خدا رو قسم بدیم به یاس عباس، به ناامیدیِ دلِ عباس در

کربلا، که ناامیدمون نکرد و نگارنده با این قسم بارها و بارها اشک ریخته این

همون قسمی که  که درباره خانومی بود که به خاطر یافتن گنج  ۸ روزی رو را

در یه چاه اسیر شده بود و… البته کنار این نقاط قوت نقاط ضعف فراوانی هم به

چشم میخورد  مثلا  چند سال پیش  احسان علیخانی خبر از حضور محسن

چاوشی در برنامه عید داد و این یک دروغ بزرگ بود و چهره این مجری توانمند را

نزد علاقه مندانش کمی مخدوش ساخت. من برنامه های تحویل سال را در

علیخانی به قوت برنامه ماه عسل هرگز ندیدم شاید هر هنرمندی مانند یک

خلبان ابتدا تیک اف و سپس کم کم اوج می گیرد و به حداکثر ارتفاع ممکن

صعود می کند و آهسته ارتفاع کم می کند و سرانجام به سراغ لندینگ یا همان

فرود میرود و فکر میکنم اوج کارهای علیخانی را در برنامه ماه عسل می توان

دید هرچند برای تحلیل اوج نهایی کمی زود است و این هنرمند و مجری خوب

کشورمان هنوز زمان طولانی در  پیش رو دارد. یادمان نرود حالا دیگر حضور

مهمانان و چهره‌ها ی دوست داشتنی و طنز کشور در برنامه‌های سال تحویل

برای مخاطبان مهم شده و تنها اسم مجریان و عملکرد انها در یک برنامه ملاک ا

نتخاب برنامه نمی‌باشد برای همین است که وقتی اسم مهران مدیری می‌آید ا

تفاقی که امسال برای برنامه احسان علیخانی افتاد و البته قطع ناگهانی برنامه

شبکه دو درست در زمان حضور مدیری در شبکه سه، به دیده شدن این برنامه

کمک بسیار بزرگ و شایان توجهی کرد. نکته تعمل برانگیز در احسان علیخانی

لبخند و خنده های بسیار واقعی  و به جا و همراه او است من به عنوان تحلیل

گر حرفه ای ارتباطات غیر کلامی یکی از واقع ترین خنده ها را از او دیدم تمام

۱۶ عضله صورت او در خنده هایش درگیر میشود چنانکه در حالت غم اندوه ت

قریبا با مهمانان برنامه همراه میشود و واقعا من بعنوان بیننده بغض و اشک را

در چشمهای علیخانی میبینم . استفاده از دستها و سر و گردن همه با هم از

هم خونی برخوردار است و این نشان دهنده این است که علیخانی با مباحث

زبان بدن کاملا اشنایی داشته در گویش خود از فراز و نشیبها و همچنین تحریر

خاص خود استفاده می کند علیخانی دارا سبک خاص خود می باشد.سبکی

خاص و صادقانه یادم به مطلبی افتاد به نقل از او که بسیار جالب است …یکبار

اتفاقی برایم افتاد و از ماشین پیاده شدم باعصبانیت . در این حد عصبی بودم 

که عصای فرمان را بداشتم و رفتم که یارو را بزنم . عصبانیت من واقعا بجا بود و

اگر تعریف کنم که آن فرد چه کار کرده بود شما هم همین قدر عصبی میشوید .

ترافیک شد و ماشین های روبرو داشتند ری اکشن من را می دیدند که با عصا

از ماشین پیاده شدم . یک نفر شیشه پنجره را کشید پایین و با تعجب از من پ

رسید :” آقای علیخانی کجا داری میری  ” من یک لحظه به خودم آمدم و تازه

فهمیدم که دارم چه کار می کنم . شانس آوردم که نرسیدم به ماشین آن فرد ،

چون مطمئنم اگر می رسیدم شیشه هایش را خرد می کردم . این حرفی که

میخواهم بزنم به ضررم است اما صادقانه میگویم .( می خندد ) معمولا میگویند

اگر میخواهی کسی را بشناسی فوتبال دیدنش را ببین . اما خیلی بد میشه

اگه کسی فوتبال دیدن منو ببینه…. من واقعا یک سری از دوستانم را سر فوتبال

دیدن از دست دادم . باور نمی کنی اما زمانی کار من این بود که بعد فوتبال

بروم خانه های دوستانم و از دل شان در بیاور و بگویم :” بچه ها فوتباله دیگه ، ت

و رو خدا قهر نکنید یکی از انتقادات من به علیخانی غرور مشهود اوست و این

غرور در یک برنامه مثل ماه عسل یا برنامه تحویل سال نو بسیار به ضرر ایشان ا

ست در لایه های پنهان و یا نامشهود او به شدت به چشم می خورد که این

برای یک مجری توانمندی مانند ایشان بسیار امتیاز منفی است استفاده از

دستها را به هنر مندی اجرا می کند ولی در ژانرهایی که از علیخانی میبینیم

مخصوصا انجایی که در دستها چیزی ندارد بسیار این غرور و ژست مغرورانه خود

را به رخ میکشد البته این هنرمند توان مند در برج میلاد با یک میکروفون به

دست از حالت بسیار بهتر و حرفه ای تری برخوردار است ارتباط برقرار گر فتن و

حس گرفتن علیخانی خوب است و حتی برخی مواقع این مسئله حالت اغراق

گونه بخود می گیرد و یا تغییر چهره هم می دهد و بازهم رگه هایی از شیطنت

بچه گانه در برخی کارهایش به چشم می خورد ارزو می کنم برای این هنرمند

توان مند کشورمان شاهد روزهای بهتر و پر بارتری باشیم . یادمان باشد هیچ

چیز و هیچکس آنگونه که به نظر می رسد نیست .

 

تحلیل زبان بدن احسان علیخانی قسمت او
تحلیل زبان بدن احسان علیخانی بقلم دکتر مازیار میر

 

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

 

 

منابعی برای مطالعه بیشتر:

روشهای ساده آموزش زبان بدن

رمزگشائی حرفه ای زبان بدن

رمزگشائی زبان بدن مردان عاشق

زبان بدن داود رشیدی

زبان بدن علی لهراسبی

زبان بدن مهران مدیری

زبان بدن عادل فردوسی پور

زبان بدن محمد سلوکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *