• تاریخ انتشار : جمعه 30 دسامبر 2022 - 4:05
  • کد خبر : 1361
  • چاپ خبر

کارگاه پیشرفته مدیریت زمان

کارگاه آموزش مدیریت زمان موثر مدیریت زمان کارگاه آموزشی مدیریت زمان موثر معرقی کارگاه آموزش مدیریت زمان حتما و همیشه این جمله را زیاد شنیده اید زمان طلا است ؟ و این عبارت یا از این دست عبارتها برای ما بسیار اشنا است و از آن هم بسیار استفاده می کنیم .اما آیا درک صحیحی از این

کارگاه آموزش مدیریت زمان موثر

\"مدیریتمدیریت زمان

کارگاه آموزشی مدیریت زمان موثر

معرقی کارگاه آموزش مدیریت زمان

حتما و همیشه این جمله را زیاد شنیده اید زمان طلا است ؟

و این عبارت یا از این دست عبارتها برای ما بسیار اشنا است و از آن هم بسیار استفاده می کنیم .اما آیا درک صحیحی از این عبارت در ذهن ما وجود دارد چرا همیشه نسبت به زمان و سارقان زمان بی تفاوت هستیم نسل بشر همیشه احساس می‌کند از زمان عقب می‌ماند و نمی‌تواند از آن به صورت مؤثر بهره گیرد.بعنوان یک مشاور حرفه ای کسب و کار طی بیش از دو دهه فعالیت حرفه ای متوجه شدم بیشتر شکستها و ناتوانیها و یا عدم موفقیتها در کسب و کارها و حتی زندگی خصوصی افراد به عدم مدیریت زمان و از دست رفتن فرصتها باز می گردد و در این کارگاه اموزشی به این نکات خواهیم پرداخت.

شناسایی آفت های تخریبی زمان، یک گام اساسی در راه شکست دادن غول بزرگ و شکست ناپذیر زمان است هدر دادن زمان است و نکته اساسی در این میان همیشه این نکته بسیار مهم است که، شناسایی این عوامل، باعث کشف راه حل های بسیار مناسب و کاربردی می گردد. برای شناسایی عوامل تخریبی زمان، بایستی به بررسی و مطالعه منش ها و روش های خود پرداخته و از نقطه قوتهای مدیران و مجموعه های برتر جهان یاری جست و در این بین آفات موجود را به دقت کشف کرد.

بهتر زندگی کردن انسان امروزی رابطه بسیار معنی داری دارد با منابعی که در اختیار دارد. و یکی از فوق العاده ترین منابعی که در دست ما است و شاید باید گفت با ارزشترین منبع فقط زمان است، که عمر و بهره وری هر انسانی در این عالم خاکی به گذشت آن بستگی دارد. اگر کسی بتواند زمان را در اختیار بگیرد، نه آنکه او در اختیار زمان باشد، به یقین می تواند از عمر خویش  بالاترین بهره را ببرد.

اگر هم واقع بین باشیم و قدری هم دقیق و موشکافانه به فعالیت های روزانه خود دقیق بیندیشیم خواهیم دید که به چه میزان عمر و وقت ما به هدر می رود. در نتیجه هدر رفت زمان های بهره وری، موجب از دست رفتن فرصتها برای نیل به اهداف خواهد شد.

به کار بستن نکات و تکنیک های مناسب، موجب صرفه جویی در وقت و تبدیل حجم زیادی از اوقات شما به ساعات مفید کاری و تحقق اهداف و رضایتمندی از انجام امور محوله خواهد شد. بنابراین زمان از منابع مهمی است که در اختیار انسان قرار می گیرد. باید عنان زمان را در اختیار گرفت تا بهره کافی را از آن برد.

استفاده مؤثر و اثربخش از زمان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای موفقیت در عرصه کار و زندگی است. مدیریت زمان شامل مجموعه‌ای از مهارت‌ها برای کنترل و استفاده بهتر از زمان است.

در این کارگاه، زمان به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم سازمانی و فردی معرفی شده و روش‌های علمی مدیریت آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، مشکلات، موانع و چالش‌های موجود در فرایند مدیریت زمان مورد کنکاش قرار می‌گیرند و راه‌حل‌های علمی و عملی برای غلبه بر این مشکلات ارائه خواهد شد. ابزارهای مختلف مدیریت زمان به صورت اجمالی معرفی شده و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد و اصول و روشهای استفاده از این ابزارها آموزش داده می‌شود.

مدعوین

کارمندان

مدیران سازمان‌ها

دانشجویان و اساتید

تمام افرادی که به هر عنوان نیاز به مدیریت زمان درسطح فردی و سازمانی می اندیشند

اهداف

تعاریف و مفاهیم مدیریت زمان

روش های تعیین هدف برای زندگی

شناخت کلی از زمان و تفسیر مالی زمان

آشنایی  اصولی و حرفه ایی با ابزار و روش‌های عملی مدیریت زمان

ایجاد درک واقعی از زمان به عنوان یک ســــــــرمایه فردی و سازمانی

آشنایی با عوامل اتلاف کننده زمان و آموزش روش‌هایی برای از بین بردن یا تضعیف این عوامل

آشنایی با نرم افزارهای روز جهان برای اسمارت فونها و کامپیوتر

سرفصل های این دوره

آشنایی با مفهوم زمان و درک ارزش آن

اصول علمی برنامه ریزی و بهره ‌وری از منابع زمانی

مفاهیم و روش‌های اولویت‌بندی کارها با متد A.O

تفویض اختیارات و باید ها و نباید های پیرامون ان

شناسایی سارقان زمان و راه‌ های مقابله با ان

مدیریت حرفه ای جلسات

مدیریت تماس‌ها

مهندسی مجدد فرایندها

مدیریت بحران زمانی

مهندسی نرم افزارهای مدیریت زمان

مدرس این کارگاه اموزشی

دکتر سید مازیار میر

مدرس بین المللی و کارافرینی و همچنین خلبان ، مولف و سخنران حرفه ای

مدرس ومشاورشرکت تعاونی توزیعی معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی ومعاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رییس جمهور

مدرس بیش از دهها دوره و کارگاه آموزشی مدیریت زمان

مدت و زمانبندی

سی و یکم شهریور بمدت دو روزه از ساعت ۸ لغایت ۱۲

مکان مجتمع فنی علوی تهران خیابان ولیعصر خیابان نوربخش پلاک شماره طبقه چهارم شرقی

تلفن:  ۸۸۹۳۹۷۳۰ – ۸۸۹۳۹۷۵۴ – ۸۸۹۳۸۹۴۲ – ۸۸۹۳۹۲۵۸  ایمیل : info @ alaviiran.com

با اعطاء گواهینامه رسمی از:

۱- گواهینامه رسمی بین المللی

۲-کانون مدیریت و مهندسی ایران

۳- گواهینامه از کارکنان دولت

۴-گواهینامه بین المللی

معرفی ۶ نرم افزار برتر در مدیریت زمان و وظایف آنها

یک روش سنتی و همه گیر برای یادآوری وظایف کاری و روزمره در میان مردم رایج است و آن هم یادداشت نوشتن است. در موارد پیشرفته تر در میان کارمندان گاهی شاهد برچسب ها و استیکرهای متعدد روی میز و مونیتور محل کارشان هستیم. اما مشکل وقتی پیش می اید که شما دفترچه یا استیکرتان را جا می گذارید یا حتی گم می کنید. حتی اگر آن را در دست داشته باشید ممکن است نتوانید کارهایتان را با تقویم هماهنگ نگه دارید. در این موارد باید فکر دیگری اندیشید. جالب است بدانید نرم افزارهای رایگانی وجود دارند که برای همین منظور طراحی شده اند. این نرم افزارهای فوق العاده با امکانات بی نظیرشان به کمک شما می آیند تا کارهای روزانه تان را برنامه ریزی کنید و هرگز ان ها را از یاد نبرید. در ادامه این مطلب به معرفی و توضیح مختصر از چند مورد نرم افزار معروف رایگان می پردازیم. با ما همراه باشید.

Centrallo

\"centrallo\"

Centrallo  با ایده متمرکز کردن کارها عرضه شد. اگر کارها و فعالیت های روزانه شما می توانند در فهرست قرار گیرند، این برنامه کاملا مناسب شما خواهد بود. Centrallo روی پلتفرم های متعددی عرضه شده و حتی ساعت هوشمند اپل هم از آن پشتیبانی می کند. در این نرم افزار می توانید فهرست بندی کنید و به آن ها اولویت اختصاص دهید. اگر در یادداشت نویسی نرم افزاری از برنامه Evernote استفاده می کردید احتمالا Centrallo هم می تواند همان نرم افزاری باشد که به آن نیاز دارید.

مزایا: رابط کاربری آن بر اساس کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) عمل می کند و کار با آن ساده است، فضای زیادی معادل ۱ گیگابایت به شما می دهد، می توانید مقاله ها و عکس را در آن ذخیره کنید.

معایب: فاقد ویژگی پیگیری زمان، در نسخه رایگان فایل های بزرگتر از ۲۵ مگابایت نمی توانید پیوست کنید، نسخه رایگان فاقد ویژگی رمز ورود است.

Easynote.io

\"easynote.io\"

بعضی از برنامه های مدیریت وظایف دارای قابلیت های کنترلی بسیار زیادی هستند که می توان اغراق کرد و گفت این قابلیت ها بی نهایت هستند. برای مثال نرم افزارEasynote.io به شما اجازه می دهد به تعدا نامحدودی فهرست، یادآوری وظایف و کارها، وظایف، کاربر و برچسب ایجاد کنید. البته تمام کاری که این نرم افزار انجام می دهد شامل همین ویژگی ها می شود و ویژگی دیگری ندارد. اگر برای کارهای ساده روزمره به یک نرم افزار مدیریت نیاز دارید، Easynot.io بهترین انتخاب است.

مزایا: دارای قابلیت به روزرسانی، تک کاربره و چند کاربره، استفاده آسان بدون نیاز به آموزش پیچیده

معایب: در حال حاضر فقط نسخه بتا عرضه شده است، ممکن است بعدها استفاده از آن رایگان نباشد، فاقد ویژگی پیگیری زمان و پیوست کردن فایل

MeisterTask

\"meistertask\"

MeisterTask در واقع بازتابی از سیستم عامل اصلی آن یعنی iOS است. این نرم افزار به سادگی و مینیمالیستی رابط کاربری اپل طراحی شده و بیشتر روی عملکرد صحیح تکیه دارد. البته دستیابی به ایده آل ها همیشه دشوار است اما طراحان MeisterTask در دستیابی به هدفشان تا حدود زیادی موفق بوده اند. استفاده از این نرم افزار آنقدر آسان است که از همان لحظه اول می توانید به راحتی با آن کار کنید.

مزایا: قابلیت مدیریت وظایف و کارها به تعداد زیاد، یکی از بهترین اپلیکیشن های کاربردی برای iOS

معایب: اولویت تولید و توسعه این نرم افزار، تولید برای پلتفرم iOS است و برنامه ای برای اندروید ندارد.

Pintask

\"pintask\"

اگر از طرفداران سیستم مدیریت Trello هستید، می توانید از pintask به عنوان یک انتخاب جایگزین استفاده کنید. کاربران Pintask می توانند برای کارهایشان تاریخ تحویل هم تعریف کنند و به پروژه هایشان هم در صورت لزوم، فایل پیوست کنند. Pintask می تواند به شما آلارم و یادآوری هم بفرستد که کارهایتان را پیش از فرارسیدن تاریخ نهایی تحویل به پایان برسانید.

مزایا: طراحی رابط کاربری ساده است و کار با آن بسیار آسان است، به راحتی می توان فهرست کارهایی که باید انجام دهید را بسازید و مناسب کار تیمی و پروژه های چند کاربره طراحی شده است.

معایب: برخی قابلیت ها به صورت پولی به کاربران ارایه می شوند.

Todo Cloud

\"todo-cloud\"

بعضی از کاربران می خواهند یک لیست مختصر از کارهایی که باید انجام دهند، آماده کنند و نیازی به آلارم و نوتیفیکیشن هم ندارند. Todo Cloud دقیقا چنین چیزی ارایه می دهد.

وظیفه را ایجاد کنید، روی آن لیبل یا برچسب بزنید و یک تاریخ برای آن تعریف کنید. همچنین می توانید وظیفه ها را بر اساس اولویت خودتان به چند کار تقسیم کنید و براساس اهمیت و اولویت آن ها را ستاره دار کنید. این نرم افزار آنلاین هم می تواند چند کاربره و مناسب کار تیمی باشد. کاربران می توانند روی وظیفه های ایجاد شده نظر بگذارند و آن ها را به اشتراک بگذارند.

مزایا: استفاده آسان، قابل استفاده روی پلتفرم های مختلف، قابلیت های بی همتا مانند تگ کردن نقطه جغرافیایی

معایب: تنها به صورت آنلاین فعال است و نسخه های موبایلی آن پولی هستند.

Todoist

\"todoist\"

Todoist در زمینه مدیریت وظایف یک نرم افزار استاندارد و قابل اعتماد است که برای پلتفرم های iOS، اندروید، ویندوز، مک، رایانه رومیزی و اغلب دیگر مرورگرها قابل دسترس است. طراحی رابط کاربری این نرم افزار از جهت دسته بندی وظایف در سمت چپ شباهت هایی به جی میل دارد. وظایف در قسمت راست تصویر قرار دارند که می توان آن ها را به وظایف کوچکتر هم تقسیم کرد. این کارها با توجه به لیبل هایی که پیشتر به آن ها اختصاص داده شده می توانند فیلتر شوند.

مزایا: طراحی خیلی ساده، ارایه اپلیکیشن موبایلی، ارایه قابلیت های متعدد برای وظایف

معایب: نسخه رایگان این نرم افزار قابلیت های زیادی را در دسترس کاربر قرار نمی دهد و امنیتی به اندازه نسخه پولی آن ندارد.

TrackingTime

\"tracking-time\"

اگر به تنهایی کار می کنید یا تیمی حداکثر ۳ نفره دارید، TrackingTimeمی تواند ناجی شما چند نفر باشد. این نرم افزار محدودیتی در تعریف تعداد پروژه ها و وظایف ندارد و دارای ابزارهای مفیدی برای گزارش دادن است. این نرم افزار در حال حاضر برای ویندوز، لینوکس، OS X، iOS و اندروید در دسترس است.

مزایا: نرم افزاری کاملا رایگان برای پیگیری پروژه ها بر حسب زمان و تاریخ، قابلیت اختصاص دادن تاریخ ارایه و تاریخ نهایی اتمام وظایف، قابلیت هماهنگی با کروم و بسیاری دیگر برنامه ها و مرورگرها

معایب: نسخه رایگان این نرم افزار فاقد عملکرد تقویم وگزارش دادن است.

Trello

\"trello\"

بسیاری از کاربران با Trello آشنا هستند. این نرم افزار در فهرست بهترین برنامه های مدیریت زمان و وظایف قرار دارد. کاربران در Trello به دسته بندی، ایجاد و تغییر در پروژ ها و کارها می پردازند. در Trello می توانید پروژ ها را به کارهای کوچکتر تقسیم کرده و به آن ها توضیح اضافه کنید، لیبل بچسبانید و فایل پیوست کنید. این نرم افزار بیش از همه مناسب تیم هایی است که در آن ها هر کاربر مسوول انجام یک کار است و در نهایت برای یک هدف یکپارچه و بزرگتر کار می کنند.

مزایا: طراحی و نقشه زیبا و ساده، مناسب پروژه های همکاری، نسخه رایگان این نرم افزار به قدر کافی خوب و قابل استفاده کاربران و شرکت های کوچک است.

معایب: امکان اولویت بندی پروژه ها وجود ندارد.

Wrike

\"WRIKE\"

اگر به دنبال یک برنامه ساده و کاربردی هستید که کارهایتان را به صورت Drag and Drop برای آن تعریف کنید، Wrike همان چیزی است که لازم دارید. کارها و وظیفه ها را در این نرم افزار می توانید براساس روز تحویل و اولویت تعرف کنید. قابلیتی به نام Spreadsheet View در این برنامه به کاربر اجازه می دهد در مقیاس وسیع به ویرایش وظایف بپردازد. در Wrike می توان به بحث پرداخت و فایل پیوست کرد. این نرم افزار می تواند با Google Drive، Dropbox، Box و iCal هماهنگ شود.

مزایا: دارای تعداد زیادی قابلیت کاربردی مختلف، پشتیبانی امور مشتریان قوی و همیشه در حال معرفی ویژگی های جدید

معایب: نسخه رایگان این نرم افزارها قابلیت های کمتری دارد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.