چطور کسی که عاشقش بودی رافراموش کنی

چطور کسی که عاشقش بودی رافراموش کنی
فروردین ۲۱, ۱۴۰۳
6 بازدید

چطور کسی که عاشقش بودی را فراموش کنی   مازیارمیر   چطور فراموش کنم ای کاش کسی بود که می گفت به یوسف در مصر به جز حسرت کنعان خبری نیست در مورد عشق حرف و حدیث بسیار زیاد است بسیار اما واقعیت چیست چگونه میی توانیم عشق را که برخی آنرا به زهر تشبیه […]

چطور کسی که عاشقش بودی را فراموش کنی

 

مازیارمیر

 

\"چطور

چطور فراموش کنم

ای کاش کسی بود که می گفت به یوسف

در مصر به جز حسرت کنعان خبری نیست

در مورد عشق حرف و حدیث بسیار زیاد است بسیار اما واقعیت چیست

چگونه میی توانیم عشق را که برخی آنرا به زهر تشبیه نموده اند و شاید هم پربیراه نگفته باشند

بعنوان یک مشاور و مدرس زبان بدن و ارتباطات غیر کلامی به شدت معتقد هستم ما باید هنر دوست داشتن و فراموش کردن را بیاموزیم این تجربه های تلخ و سخت را نباید حتما خودمان تجربه کنیم بلکه باید از دیگرانی که راه را رفته و یا تحقیقات علمی را بدانیم و با آن آموزش ببینیم.

عشق و علاقه شاید در گذر زمان خاصیت خود را از دست بدهد و این در حالی است که عشق واقعی این خاصیت را ندارد و شاید برخی عشق و علاقه ها برای ما سم و زهر باشد و لا غیر

اما چه باید کرد چگونه کسی را یا موضوعی را که به شدت عاشق آن هستیم فراموش کنیم یادمان باشد عشق و علاقه مضر به شیرینی و خوردن زیاد هم از این دسته تلقی میشود اما چه باید کرد.

دوستی دارم که بنده خدا هر روز شکست عشقس مس خورد که اصلا برای اینگونه عزیزان این سلسله مقالات را تهیه و تدوین نمودم لطفا و حتما ایمان خود را بیشتر و بیشتر فرمائید اما ایمان خود را زیاد کنید یعنی چه:

برخی فکر می کنند منظور من این است که رو به نماز و روزه بیاورید که صد البته این هم خوب است اما باید اذعان کنم که شما باید ایمان خود را به خودتان و قدرتهای خودتان و توانائیهای خود بسیار بهبود و افزایش دهید .

این در حالی است که من به شدت معتقدم اولین قدم در تغییر نگرش و و دیدگاه با واگویه ها آغاز می گردد

اما واگویه چیست ؟

ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ MIT آمریکا ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺗﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﻃﯽ ﺁﻥ ﻣﺘﻮﺟﻪ
ﺷﺪﻧﺪ ، ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﻪﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻓﻘﻂ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺑﮕﻮﯾﯿﺪ :” ﻓﻼﻥ ﮐﺎﺭﺭﺍ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﻡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻡ ” ﺑﺎﯾﺪ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺩﯾﮕﺮ ﻫﻔﺪﻩ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ” ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺁﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﯿﺪ ”
ﺗﺎ ﺍﺛﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﯾﮏ ﺩﻓﻌﻪ ﺭﺍ ﺧﻨﺜﯽ ﮐﻨﺪ !
ﻧﺘﯿﺠﻪ : ﻗﺪﺭﺕ ﻧﻔﻮﺫ ﮐﻼﻡ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻫﻔﺪﻩ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺍﺯ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﻼﻡ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻗوﯾﺘﺮﺍﺳﺖ
ﭘﺲ ﻣﺜﺒﺖ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﯿﺪ.
ﺁﻫﺴﺘﻪ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﺭﺍ ” ﻭﺍﮔﻮﯾﻪ ” ﻣﯽ ﻧﺎﻣﻨﺪ؛ ﻭﺍﮔﻮﯾﻪ ﻫﺎ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﻋﻤﯿﻘﯽ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻓﺮﺩ ﮔﻮﯾﻨﺪﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺍﺭﻧﺪ؛ ﻣﺮﺍﻗﺐ ﻭﺍﮔﻮﯾﻪ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺷﯿﺪ .
ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻫﺴﺘﻴﺪ و لایق بهترینها پس لطفا و حتما به این مسئله ﺷﻚ ﻧﻜﻨﻴﺪ.

مسئله مهم دیگر در تغییر دیدگاه و نظر خود به این فکر بصورت مستقیم و غیر مستقیم فکر کنید که مورد بهتر و موثرتری وجود دارد

همیشه یک راه حل بهتر وجود دارد آیا شما اینگونه فکر نمی کنید؟

راه حل دیگر برای تغییر …. تغییر در دیدگاه و سطح دید است دکتر لیبر من گفته است دروغ را فقط باید از روبرو دید اما راست را از هر دریچه ایی نگاه کنید راست است لطفا از دریچه ایی دیگر به قضیه نگاه کنید.

برخی هم فکر می کنند که چون اوقات بسیار فوق العاده ای را قبلا طی نموده ام تعلق خاطر پیدا نموده و یا شاید فکر کنیم دیگر این مورد با دیگری رخ نخواهد داد و یا باید پایبند خاطرات و یا احساس دین کنیم و یا…

برخی هم شاید مثل نگارند فکر می کنند که و بخش مهمی از قلبتان به یغما رفته و یا برای همیشه و تا ابد متعلق به دیگری است والا  را به او داده اید. حالا که تصمیم گرفته اید فراموشش کنید، دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خود واقعی اش را ببینید و مخصوصا مشکلاتش را ببینید

مخصوصا مشکل اصلی او و نقاط ضعف اورا پیدا کنید و علت رابطه و شروع آنرا کنکاش کنید و از زوایای مختلف ببینید این در حالی است که شما باید یاد بگیرید که چه باید بنمائید در این مرحله از کجا به کجا قرار است بروید با تفکر خود

قدم مهم

لطفا و حتما فکر کنید خداوند بزرگ است و حتما فرصت بهتر و بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد و به لطف خداوند رحمان رحیم ایمان داشته باشید انشاالله

اگر فکر می کنید که هیچ که البته برای بسیاری یک هفته و یا یک ماه و یا چند ماه و یا یک یا چند سال طول بکشد  و اگر هنوز آماده نیستید، خودتان را  اصلا و اصلا  و هرگز مجبور نکنید؛ نه برای خودتان و نه آن فرد جدید بخدا اصلا و تحت هیچ شرایطی منصفانه نیست. بدانید که انسانهای زیاد دیگری هم هستند که اگر به آنها  یک فرصت بدهید بهتر از مورد اول و یا بیشتر برایتان احترام و ارزش قائل خواهند بود البته کاملا واضح است که این مقاله دلیلی برای نجنگیدن نیست و یا فرار از مشکلات و یا به هر دلیل احمقانه ایی برای جدایی نگارش نیافته یادتان باشد هیچ چیز و هیچکس و هیچ رفتار و هیچ گفتار و کرداری آنگونه که به نظر می رسد نیست. پس مراقب باشید

لطفا و حتما دقت کنید که اگر آنقدر از بر هم خوردن عشقتان  دارید غصه می خورید که تصور می کنید به معده و روده هایتان و یا چشمهایتان و یا روحتان در حال آسیب جدی هستید و دچار درد و بیماری هستید سریع به یک پزشک و مشاور سری بزنید اولویت اول برای فراموش کردن رو آوردن به ورزش مستمر و مداوم است ورزش یکی از اکسیرهای مهم برای فراموش کردن عشق است و مخصوصا جلوگیری از افسردگی پس از آن شما باید از این سگ سیاه بهتر و بیشتر بدوید.

نکته ویژه

خیلی از افراد هم تصور می کنند که اگر وارد رابطه های ابکی و سرسری شوند کمک می کند که زودتر عشق کهنه و قدیمی را یهویی و به سهولت فراموش کنند. خیر دوست عزیز این یک کار عبث و بیهوده و …. است

لطفا اگر به هر دلیل تصمیم به این کار گرفتید، آنرا به دلایل درست انجام دهید:

۱-حسادت

۲-جلب حسادت

۳- افزایش حسادت

۴- چشم هم چشمی

۵- روکم کنی و…

لطفا و حتما از اشتباهات تلخ گذشته درس گرفته و یادتان باشد اگر این اشتباه را مرتکب نمیشدید امروز درست رفتار نمیکردید و شانسی نداشتیدو به همین دلیل اگر به موردی برخوردید که می توان عاشق اوشد و عاشقش شده اید که در آینده با او زندگی نموده و عشقتان را با او سهیم شوید، با انجام اشتباهات گذشته یک شکست سنگین و مضاعف عشقی را رقم نزنید. لطفا به دقت و غیر مغرضانه تلاش کنید که اشتباهات و تقصیراتتان در رابطه قبلی منصفانه کشف نموده و سعی کنید هرگز و تحت هیچ شرایطی آنها را تکرار نفرمائید.

طی بیست سال گذشته و سر و کله زدن با دانشجو و مردم مختلف از اقشار مختلف جامعه به این نتیجه رسیدم که باید خودمان باشیم. مهم نیست که با چه کسی آشنا شویم، باید عی کنیم که هرگز رل و نقش بازی نکنیم و فقط و فقط خودمان باشیم.

این مهم را به یاد داشته باشیم افرادی کارشان به طلاق و جدایی می رسد که از اول با رل و نقش بازی کردن به دروغ و ریا برای رسیدن به عشقشان دست زده اند و این ساده ترین روش است و البته احمقانه ترین کار چراکه برای اینکه کسی دوستتان داشته باشد، باید خود واقعی تان را به او نشان دهید والا عروسک زیبا و بی عیب و مشکل را همه دوست دارند مشکل از ما است که بر ما است.

وقتیکه طرف مقابل به شما دروغ می گوید یا فریبتان می دهد و یا احساسش نسبت به شما عوض شده لطفا خود را هرگز فریب نداده و با این واقعیت تلخ کنار بیائید.  باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی برای شما به حساب نمی آید. ممکن است برایتان سوءتفاهم شود یا عصبانی شوید. فراموش کردن این فرد ممکن است خیلی سخت باشد اما به این معنی نیست که نمی توانید فراموشش کرده و زندگی تان را پیش ببرید

لطفا و حتما این مهم رادرک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که دیگر نمی توانید آن فرد را دوست داشته باشید. فقط به این معنی است که عشق شما به او تغییر کرده است. هنوز می توانید او را ببینید، بهترین آرزوها را برایش داشته باشید و دعا کنید که خوشبخت شود. فراموش کردن به این معنی نیست که باید به طور کل نادیده اش بگیرید؛ یعنی باید بیشتر به فکر خودتان باشید.

لطفا و حتما به خودتان باور داشته باشید. شما چیزهای زیادی دارید. عشق یعنی فهمیدن بیشتر در مورد خودتان از طریق دیگران. با تجربه عشق های بیشتر، اطلاعات بیشتری در مورد خودتان به دست می آورید. اگر خودتان، خودتان را باور نداشته باشید، عشق بعدی تان چطور می تواند باورتان کند؟

شاید عشق شما یک طرفه و حتی بیشتر بوده

 

این مورد شاید سخت باشد زیرا به احتمال زیاد طرف مقابل نمی دانسته است که شما چقدر عاشقش بوده اید. اما اشکالی ندارد. این به آن معنی نیست که شما فردی دوست داشتنی، جذاب یا فریبنده نیستید. فقط به این معنی است که فرصت دیگری برایتان هست که کسی را پیدا کنید که درست همان اندازه که شما دوستش دارید، دوستتان بدارد.

  • اگر تصورتان این است که شما بیشتر از طرف مقابلتان او را دوست داشته اید، از این بعنوان یک انگیزه استفاده کنید. فکر کنید: ترجیح می دهید با کسی باشید که کمتر از آن مقداری که دوستش دارید، دوستتان دارد یا به همان اندازه؟
  • درگیر این ایده نشوید که «شاید کس بهتری را پیدا نکنم». نباید هیچوقت خودتان را اسیر کسی کنید که به دردتان نمی خورد. بیرون بروید، به استانداردهای خودتان باور داشته باشید و سعی کنید کسی که می خواهید را پیدا کنید. بهتر است مستقل و شاد باشید تا در رابطه با کسی که به فکرتان نیست.
 اگر احساستان را به کسی که عاشقش هستید گفته اید و هیچ جوابی دریافت نکرده اید، درک کنید که هیچ دلیلی برای ادامه آن وجود ندارد. فراموش کردن به نفعتان است.
  • با یک فرد بی طرف که چنین موقعیتی داشته است حرف بزنید. یکی از دوستان یا اعضای خانوادهتان. اگر مجبور شدید پیش مشاور هم بروید. درمیان گذاشتن فکر و احساستان با یک فرد بی طرف سبک ترتان می کند و کمک می کند زودتر فراموش کنید.
  • با درد به طرقی سازنده برخورد کنید. وانمود نکنید که غصه ای ندارید. راه های فرار خلاقانه ای پیدا کنید مثل هنر یا گفتگو تا دردتان را از طریق آن بیرون بریزید. سعی کنید بیشتر وقت ها به آن فکر نکنید زیرا فکر کردن مداوم به آن بدترش می کند.
 تصمیم بگیرید می خواهید همچنان دوست بمانید یا نه. به خودتان بستگی دارد.

 

خیلی سخت است که دوستی یک عشق قدیمی را با استقلال تازه تان در کنار هم داشته باشید. بیشتر افراد تصور می کنند آسان تر است که یک دوستی دور با فرد مقابل نگه دارید اما تصمیم با خودتان است.

 

استقلال شخصی خود را برگردانید

اول به مسافرت بروید.

لازم نیست یک سفر رویایی باشد. مهم این است که فقط مناظر تازه ببینید و چیزی شما را مشغول نگه دارد. افراد زیادی باور دارند که تغییر محل موقتی باعث می شود ذهنتان را پاک کنید و به وضعیت عادی برگردید.

  • با محلی ها معاشرت کنید. اگر قرار است همیشه خودتان تنها باشید چه فایده ای دارد که به محلی جدید بروید؟ با محلی ها معاشرت کنید، به داستان هایشان گوش دهید و خوش بگذرانید.
  • زمان هایی را به تنهایی بگذرانید. سعی کنید از استقلال کنونی تان شاد شوید. اگر نتوانید به تنهایی شاد باشید، چطور فردی که قرار است بعدها به زندگی تان بیاید می تواند با شما شاد شود؟
دوم به دوستان و خانواده تکیه کنید.

دوستان و خانواده تان در هر شرایطی در دسترس شما هستند – از آنها استفاده کنید! وقتیاحساس ناراحتی می کنید، با اعضای خانواده وقت بیشتری را بگذرانید یا با دوستانتان قرار گذاشته و بیرون بروید. دوستان و خانواده تان درست به همان اندازه یک شریک عاشقانه دوستتان دارند اما به طریقی متفاوت.

  • برای اتفاقاتی که می افتد به نزدیک ترین دوستتان پناه ببرید. اگر آمادگی شنیدن نصیحت دارید، از دوستتان بخواهید این کار را بکند. بهترین دوست شما از دیدی شما را می بیند که خودتان نمی توانید و دیدگاهی واقعاً تازه به شما خواهد داد. دوست نزدیک شما هر کاری هم که نتواند بکند، فرصتی برای بیرون ریختن حرف های دلتان در اختیار شما قرار می دهد و باعث می شود فکر کنید ارزشمندید.
سوم همه یادگاری ها و خاطرات را پاک کنید و ببخشید

شاید خیلی جالب به نظر نرسد اما لازم و ضروری است. فراموش کردن یک عشق قبلی مستلزم این است که در آینده زندگی کنید نه گذشته. همه عکس ها، یادداشت ها، فیلم ها، هدیه ها و هر چیز دیگری که به او مربوط می شود را جمع کرده و در جایی دور از دسترس و دیدتان بگذارید. کار ناراحت کننده ای است اما روحیه تان را بهتر خواهد کرد.

  • به خاطر داشته باشید که برداشتن و دور کردن به معنی از بین بردن نیست. ممکن است دوست داشته باشید که همه یادگاری هایتان را نگه دارید، درست همانطور که ممکن است نخواهید آن فرد را به طور کل فراموش کنید. شاید دلتان بخواهد وقتی به کل رابطه را پشت سر گذاشتید، نگاهی به آن یادگاری ها بیندازید.
با غصه خوردن خودتان را هم تخلیه کنید

خیلی ها تصمیم می گیرند همه احساساتشان را جایی بنویسند. وقتی حوصله اش را داشتید، یک تکه کاغذ بردارید و افکارتان را روی آن یادداشت کنید. با این روش وقتی توانستید به خوبی رابطه را پشت سر بگذارید، با خواندن آن نوشته ها خواهید فهمید که چقدر قوی بوده اید که توانستید آن را فراموش کنید.

  • چه حسی دارید؟ پنج سال پیش اگر در چنین موقعیتی می بودید چه حسی داشتید؟ پنج سال دیگر در چنین شرایطی چه حسی خواهید داشت؟ به این فکر کنید که آن رابطه چه معنا و مفهومی برایتان داشته است.
  • فقط از طریق نوشتن نیست که می توانید خودتان را تخلیه کنید. نقاشی، طراحی، رقص، ساخت و ساز و دویدن راه های عالی دیگری برای آن هستند. هر چه که باشد، باید از ته قلبتان باشد و چیزی که از آن به دست آید، فوق العاده خواهد بود.
لطفا به خودتان یک شانس بهتر و بیشتر بدهید
همیشه یک شانس بهتری هم هست. احتمالاً خیلی زیاد این فرد را دوست داشته اید که شما را به نقطه ای رسانده است که هیچ کس دیگری را در دنیا به جز او نمی بینید. فراموش کردن سخت ترین قسمت کار است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد اما زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهید آن را هدر دهید.
  • همه ما دوست داریم در دنیای افسانه ای زندگی کنیم که در آن همه چیز دقیقاً طبق برنامه مان پیش می رود و هیچ سختی و مشکلی وجود ندارد، اما زندگی واقعی اینطور نیست. افراد زیادی هستد که قبل از این که با یک فرد خاص بمانند، در طول زندگی شان با آدم های زیادی رابطه عاشقانه برقرار می کنند.
  • سعی کنید خوش بین باشید. نیمه پر لیوان را ببینید. به جای اینکه فکر کنید، «من عشقم را از دست دادم»، فکر کنید «من الان مجردم!». به جای اینکه فکر کنید «کسی که خیلی وقت بود می شناختم را از دست دادم»، فکر کنید «حالا باید با آدمهای زیادی آشنا بشوم». خوش بین بودن کمکتان می کند زودتر فراموش کنید.
نکات
  • زمان  اولین و بهترین دارو است.
  • لطفا عجله نکنید صبر داشته باشید صبر صبر صبر
  • وقتت را برای کسی که باتو وقت نمی گذراد هرگزتلف نکن
  • تلفنت را تغییر بده و اصلا مدتی انرا کنار بگذار خیلی خیلی مهمه
  • کسی که شما برایش فقط یک گزینه هستید را به اولویت زندگی تان تبدیل نکنید.
  • به جای کاندید نمودن هر تازه واردی بخاطر چشم هم چشمی لطفا خودتان را تقویت فرمائید
  • هرچند همیشه به فراموشی سپردن سخته اما اصلاً دلیلی ندار که بگذاریم آسیب ببینیم و یا با ما بدرفتاری شود. من و تو  لایق بهترین ها هستیم
  • اگر احساس عصبانیت و افسردگی دارید، سعی نکنید انتقام بگیرید، فقط در مورد آن با یکی از دوستانتان حرف بزنید. هیچکس ارزش اینهمه ناراحتی و غصه شما را ندارد.
  • یادتان باشد که بالاخره فراموشش خواهید کرد اما باید از کارهایی که شما را یاد او می اندازد دست بکشید. زندگی بسیار کوتاه است و نباید خودتان را نگران این کنید. تا می توانید از آن استفاده کنید.
  • اشکالی ندارد که بعد از آن احساس ناراحتی و تنهایی کنید، فقط مطمئن شوید که نگذارید خیلی اذیتتان کند. گاهی اوقات احساس ناراحتی و گریه باعث می شود حالتان بهتر شود.
  • نسخه هر کس خصوصی و موردی است و مخصوصا برای هرکسی نسخه خاص وجود دارد پس فکر نکنید شما خص هستید و کسی شمارا درک نمی کند و یا هر کدوم از این موارد برای شما کاربرد دارد آرام باش و با خود بگو من می توانم و باید او را فرا موش کنم برای همیشه و تا ابد و صلاح و خیر من این است خداوند ا مقدر فرما بهترین ها را برایم و به او متوسل شوید ….
  • موفق باشید انشاالله
  • مازیار میر
  • \"\"

Visits: 5

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , ,

اخبار مهم

آموزش زبان بدن تخصصی

آموزش زبان بدن تخصصی

اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

زبان بدن اشک و نظریه های روانشناسی اشک...

اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳
نمونه سوالات تشریحی درس اصول و فنون مذاکره

نمونه سوالات تشریحی درس اصول و فنون مذاکره...

اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳
جدیدترین کارگاه اصول و فنون مذاکره و ارتباطات غیرکلامی برای مدیران و کارشناسان شرکت آسیا تک

جدیدترین کارگاه اصول و فنون مذاکره و ارتباطات...

اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳
زبان بدن چیست و چه کار بردهایی می تواند داشته باشد

زبان بدن چیست و چه کار بردهایی می تواند داشته...

اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
کارگاه پیشرفته دکترین مذاکره برای مدیران شهرداری شیراز

کارگاه پیشرفته دکترین مذاکره برای مدیران شهرد...

فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
مقدمه ای بر علم و هنر اصول و فنون مذاکره

مقدمه ای بر علم و هنر اصول و فنون مذاکره...

فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
یادداشت های یک مشاور کسب و کار

یادداشت های یک مشاور کسب و کار...

فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

خلاصه درس انعطاف پذيري در شرايط پيچيده و مبهم...

فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
کتاب استادی در مذاکره کتاب برتر و نمونه هفته

کتاب استادی در مذاکره کتاب برتر و نمونه هفته...

فروردین ۲۹, ۱۴۰۳
هوش هیجانی به زبان ساده

هوش هیجانی به زبان ساده

فروردین ۲۶, ۱۴۰۳

نمونه سوالات تستی درس اصول و فنون مذاکره دانش...

فروردین ۲۲, ۱۴۰۳
مذاکره با رویکرد دفاع در عمق استراتژی

مذاکره با رویکرد دفاع در عمق استراتژی...

فروردین ۲۲, ۱۴۰۳
سوالات امتحانات دوره اصول و فنون مذاکره

سوالات امتحانات دوره اصول و فنون مذاکره...

فروردین ۲۱, ۱۴۰۳
نمونه سوالات تستی اصول و فنون مذاکره برای سازمان مدیریت صنعتی

نمونه سوالات تستی اصول و فنون مذاکره برای ساز...

فروردین ۲۱, ۱۴۰۳