پدرعلم مذاکره ایران و خاورمیانه

پدرعلم مذاکره ایران و خاورمیانه
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۲
12 بازدید

پدرعلم مذاکره ایران و خاورمیانه پدرعلم مذاکره ایران و خاورمیانه امروز ۱۳۹۵/۸/۲۰ در همایش بزرگ مدیران ارشد در منطقه ازاد تجاری انزلی جناب پروفسور مسعود حیدری، پدر علم مذاکره ایران و خاورمیانه از اصول مذاکره و زبان بدن، تجارب ۵۵ ساله خود را در اختیار شرکت‌کنندگان که بصورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد حضور گسترده ایی […]

پدرعلم مذاکره ایران و خاورمیانه

پدرعلم مذاکره ایران و خاورمیانه

امروز ۱۳۹۵/۸/۲۰ در همایش بزرگ مدیران ارشد در منطقه ازاد تجاری انزلی جناب پروفسور مسعود حیدری، پدر علم مذاکره ایران و خاورمیانه از اصول مذاکره و زبان بدن، تجارب ۵۵ ساله خود را در اختیار شرکت‌کنندگان که بصورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد حضور گسترده ایی پیدا نمودند. پروفسور ویژگی‌های یک مذاکره‌کننده  حرفه ای و خوب پروفسور حیدری در این سمینار گفت :

مذاکره‌کننده باید حرفه ای پا به جلسه مذاکره بگذارد و رفتار کند و آنرا به پایان رساند  تا بتواند مذاکره را به نفع خود  و با توجه به شان انسانی به پایان برساند. مهم‌ترین ویژگی یک مذاکره‌کننده حرفه ای یک مطلب کلیدی است و آن این است :

صداقت صداقت و بازهم فقط صداقت اصلی که امروز به بوته فراموشی سپرده شده است. جناب حیدری اضافه نمود که پیوسته این شاه کلیدی طلایی را بخاطر بسپارید که  رازداری و  حفظ حریم ها مرز میان صداقت است. یک مذاکره‌کننده حرفه ای باید اطلاعات خود را بسیار محرمانه انگاشته  و در جهت رهبری و اموزش تیمهای مذاکره کننده در شرکت و یا مجموعه خود برای  آینده  بسیار برنامه ریزی شده بکوشد.

ایشان اضافه نمود که در جلسات مذاکره چینی ها و یا  ژاپنی‌ها همیشه  چندین مبتدی حضور دارند که در حین مذاکره هیچ کاری می کنند جز نوشتن و گوش دادن دقیق و حساب و شده . در مذاکره به نظر می رسد که داشتن سرعت عمل و دانستن زبان انگلیسی از اهمیت بسیار  ویژه‌ و حساب شده ایی  در مذاکره برخوردار است.

\"پدرعلم مذاکره ایران و خاورمیانه

باید بدانیم که داشتن مترجم، زمان مذاکره را بسیار طولانی می‌کند و در مذاکره اصل بر این است که  زمان  مذاکره باید در کمترین زمان ممکن انجام بگیرد چون زمان مساوی است با هزینه و اتلاف منابع مالی یکی دیگر از اصول کلیدی در مذاکره رعایت منافع طرفین مذاکره است که ، اعتماد طرفین را به شدت جلب می کند.

پروفسور حیدری در پایان از جناب دکتر مازیار میر بعنوان بنیانگذار دکترین مذاکره و تدریس آن در این همایش بزرگ  از ایشان تقدیر نمودند. ایشان اضافه نمود که همیشه در مذاکرات خود را به جای طرف مقابل و با در نظر گرفتن منافع انسانی و در نظر گرفتن شان انسانی پای میز مذاکره حاضر شویم. در پایان همایش، مراسم بزرگداشت پروفسور مسعود حیدری توسط شرکت پژواک کاسپین  و با حضور فعالین اقتصادی منطقه ازاد  و همچمنین مقامات ارشد و  ریاست سازمان مدیریت صنعتی و …. برگزار شد.

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه فرمایید:

اصول و فنون مذاکره از زبان استادان هاروارد

اصول و فنون مذاکره ۱

اصول و فنون مذاکره ۲

اصول و فنون مذاکره ۳

Visits: 10

برچسب‌ها:, , , , , , , , , ,