سخنرانی در دانشگاه تهران با عنوان تکنیکهایی برای شگفت زده کردن مشتری

سخنرانی در دانشگاه تهران با عنوان تکنیکهایی برای شگفت زده کردن مشتری
تیر ۱۹, ۱۴۰۲
4 بازدید

سخنرانی در دانشگاه تهران با عنوان تکنیکهایی برای شگفت زده کردن مشتری   مجله مذاکره و زبان بدن تکنیکهایی برای شگفت زده کردن مشتری اردیبهشت 1389 مار وردپرس – بازدید: 802619 به روز رسانی اذر 1400 دکتر مازیار میر بازدید ها: 1827309 mazyarmir.com@gmail.com https://www.aparat.com/mazyarmir https://www.aparat.com/zabane_badan https://t.me/Iranian_leadership_school https://www.instagram.com/mazyare_mir https://www.instagram.com/mazyare.mir https://www.linkedin.com/in/mazyarmir موضوع سخنرانی من در دو بخش […]

سخنرانی در دانشگاه تهران با عنوان تکنیکهایی برای شگفت زده کردن مشتری

 

مجله مذاکره و زبان بدن

تکنیکهایی برای شگفت زده کردن مشتری

اردیبهشت 1389

مار وردپرس – بازدید: 802619

به روز رسانی اذر 1400

\"66\"

موضوع سخنرانی من در دو بخش کلی است

اول فقر کارافرنی

دوم

چه باید کرد

چگونه مشتری را شگفت زده کنیم

امروزه بسیارى از مردان و زنان ایرانی
کارناآفرین رشد می کنند ، تحصیل می کنند و بازنشسته می شوند .
و تمام تجربیاتشان را پس از چشم فرو بستن هم با خود می برند .
بسیارى از آنها کارناآفرین رشد می کنند، تحصیل می کنند،
کارشناس و کارشناس ارشد و حتی دکترای کارآفرینی می گیرند اما دریغ از اپسیلونی کارآفرین بودن!
آنان فقط برای استخدام دولتی ، سرکار رفتن و برای دیگری کار کردن تربیت می شوند وبس حتی از پس یک تحلیل ساده تن گفتار و یا مذاکره و گفتگوی ساده بر نمی آیند.
پدر و مادر، ما متهمیم! با اجازه از دکتر شریعتی ،آری ما متهمیم، آن هم متهم ردیف اول یک پرونده ،که هر روز قطور و قطور تر می شود.
امروز، بسیارى از مردان ایرانی (زن فقیر) هستند و بسیاری از زنان (شوهرفقیر) !
بسیاری از مادران ایرانی دخترانشان را فقط و فقط برای خانه داری تربیت می کنند،نه برای یار ، همسر و همکار شدن . حتی برای شاغل شدن و پیشرفت و رو به جلو رفتن فقط پختن ، سابیدن و بچه بزرگ کردن و نهایت امر کارمند شدن و نه کارآفرین شدن و برای خود کار کردن مثل خانم مقیمی ها و… ،
زنان از این که دامادشان اول همدل و همسر می خواهد نه فقط یک آشپز صرف که همیشه بوی تند و بد غذا بدهد غافلند، چرا که همیشه می توان غذا را از بیرون هم خرید ولی ،دلدار و همکار و همدل را نه شاید! تعبیر زیبای این قسمت را می توان در زندگی استیو پل جابز و در زندگیش دید و رابطه ی بسیار صمیمی با همسرش، به خصوص در پایان عمر موفقیت های خود را مرهون یاری همه جانبه ی همسرش می داند.
آری ! ما پسرانمان را به صورتی تربیت می کنیم که عاقبت آن ناکارآفرین بودن و متاسفانه شوهرفقیری، عروس بیچاره استکه به زحمت خرج زندگی بابا کارگری و کارمندی برای یک عمر در می آورد؛البته این ها بد نیست !بسیار شرافتمندانه تراز ( ب ز ) یا ( ف ل) شدن است . مازیار میر مشاورکارآفرینی معتقد است که هر ایرانی را می توان کارآفرینی کوچک و بزرگ تصور کرد. به راستی فرصت سوزی چرا ؟
متاسفم که می گویم : همسری که چند نوع قندان در جهیزیه اش وجود دارد و همیشه شسته ، مرتب و پر از قند، و دریغ از یک چای دم عصر که با همسرش صرف شود ! به یقین، طرف مقابلش (همسرفقیر) است و مرد و زن هم ندارد . بسیار جالب تر این است که برخی برای شکستن همین قندان کم مصرف تزیینی ناراحت شده حتی طلاق می گیرند، آری طلاق! ای کاش به جای مدل های مختلف قندان های فرانسوی ،ترکی ،چینی و پر کردن کیسه ی خارجی ها، کمی دلمان برای خود و جوانان خودمان بسوزد و وضع کسب و کارمان این گونه نبود.

ما فرزندانمان را با این عبارت بزرگ می کنیم و به خانه بخت می فرستیم ،کیف ،کفش و جهیزیه ی آمریکایی/اروپایی و … گرفتم مگر جنس و کالای ایرانی . آری خارجی !تا جوانان ایرانی بیکار و بیکارتر شوند. ما متهمیم.
به تعدادی گفتم: تمام پس انداز پسر ، وام ، جهیزیه ی دختر و کمک مختصر خانواده ها را صرف یک کار کارآفرینی کنید تا زندگی بخور ونمیر کارمندی و رزق فروشی و دور تسلسل اشتباه را طی نکنید و در کار باهم شریک، همکار، همدل وهمسر باشیداز جنس خودتان نزدیکانتان و… .
بعضی ها انواع وسایل سفروکمپینگ مثل: چادر وکیسه خواب و…دارند،وخیلی هم در نگهداری آنها کوشا هستتد ولی ،هیچ گاه فکر نمی کنند که با این وسیله ها، هفته ای ، ماهی و سالی یک مسافرت بروند و در این سفر به فکر درآمد زایی هم باشند،( البته طبیعتمان را خراب ، آلوده و نابود نکنند.)آری ما متهمیم!
یا در عصری زیبا با همسردر حیاط یا پارک یا کوه و جنگل تنها دور از بچه ها و خانواده و دوستان ،دو نفری و عاشقانه از اکنون و حال لذت ببریم و اطاق فکر های مستمرمان در همان دونفره های عاشقانه شکل بگیرد و گسترش یابد، چرا نباشد؟!
واقعا ماشینی که مواظب باشی همسرت درب آن را محکم به هم نزند و قلب همسرت را در آن واحد و به هفت روش سامورایی و غیر سامورایی بشکنی ،به درد چه می خورد؟ آیا می دانید ۷۰% تولید پورشه ی جهان وفقط برای چشم و هم چشمی در پارکینگ خانه های ایرانی جا خوش کرده است؟ این سرمایه ی عظیم می تواند در کار اشتغال و کارآفرینی مصروف شود . به خدا قسم آن جا هم جا برای چشم و هم چشمی فرصت های نابی هست نشان دادن کارخانه ،پرسنل محصولات صادراتی، و در نهایت برند برتری چون: جامعه ، برک ، گراد و یا هاکوپیان و… .
لباس خارجی خارجی خارجی آن هم گران قیمت که برای همسرت بپوشی تا شاد شود! به راستی به چه درد می خورد؟ چرا همسران در عروسی ها و مجالس، پادشاه و ملکه ای افسانه ای و مبادی آداب هستند وغیر از آن و در خانه… ! لباس این جا کنایه است ،اما چه قدر مدرک گرفتیم ،کلاس ، طرح، کارآموزی رفتیم ،چه قدر در گنجه و قفسه مدارکمان مانند لباس های شیک و گران قیمت خارجی خاک می خورند، که جز یک بار نپوشیده ایم  ایا زبان بدن می دانیم فلسفه البسه و زبان رنگها و استفاده تخصصی از این ابزاراها را می دانیم،چه بهره ای از همه اینها برده ایم ؟گاها حتی، جرات بخشیدنش را هم نداریم . برای بیشتر خواند پیرامون این مطالب لطفا رجوع کنید به کتاب زبان بدن ایرانی از انتشارات هوشمند تدبیر آیا این فیل سفیدها،خانه و کاشانه، مغز و فکرما را فرا نگرفته اند و فقط فضا اشغال نکرده ،عمر و سرمایه و…. مارا تلف نکرده اند به راستی به چه بهانه ای؟
با هم مجله بخوانیم، باهم و برای هم و کمک به هم فکر کنیم، برنامه مدونی طراحی کنیم، همیشه بهانه ای برای کار کردن داشته باشیم نه برای فرار از کار ، همیشه کار را برای کار بخواهیم نه برای پول ، از کار کردن نترسیم و به سوی کار و مشکلات هجوم بیاوریم و آنها را باهم پیش بینی کنیم. برای کنارهم بودن بهانه های زیبا بتراشیم بیایید فرزندانمان راکارآفرین تربیت کنیم ،تا این کارآفرینان نسل ساز، سرمد وکارآمد آینده ی ایران عزیز باشند و همراه، همدل و عاشق. آری عاشق که همیشه عاشق است، نه لحظه ای و برهه ای …

تکنیکهای پیشرفته برای شگفت زده کردن مشتری

..

اول

اهمیت به نوع بسته بندی محصولات

سفارش هایی که به صورت آنلاین ارسال می شوند، باید بسته بندی جذاب و متفاوتی داشته باشند تا لحظه باز کردن بسته بندی به یک لحظه خاطره انگیز تبدیل شود و مشتری را تحت تاثیر قرار دهد.

دوم. تهیه هدیه برای رضایت مشتری

همیشه دریافت هدیه بسیار خوشایند و دور از انتظار است.دریافت هدیه همیشه در جذب مشتری و تاثیرگذاری برای تبدیل مشتری به مشتری همیشگی بسیار موثر است.

سوم. تشکر از مشتری و در صورتی که اشتباهی کردید غذرخواهی را فراموش نکنید.

به مشتریان خود ایمیل ارسال کنید و یا حتی تماس بگیرید و صمیمانه از آنها تشکر کنید و یا در صورتی که اشتباهی از شما رخ داده یک عذرخواهی صادقانه می تواند تا حدودی از عصبانیت مشتری کاهش دهد و موجب جلب رضایت مشتری گردد.و در این مدت می توانید به حل مشکل مشتری بپردازید.

چهارم. افزایش توانمندی کارمندان

می توانید با دادن اختیار به کارمندان و در اختیار گذاشتن ابزارهای مورد نیاز به آنها موجب افزایش توانمندی در آنها شوی
پنجم. ارتباط با مشتری
همیشه سعی کنید مشکلات احتمالی برای مشتریانتان را تشخیص دهید و قبل از اینکه مشکلی برای مشتری رخ دهد برای اطلاع رسانی و آموزش با آنها در تماس باشید و منتظر مشتری نباشید شما به سراغ مشتری بروید.با این تکنیک می توانید حس اعتماد و توجه را در مشتری ایجاد کنید.

ششم پیش بینی نیازهای مشتری

پیش بینی نیازهای مشتریان در محیط های پر رقابت کسب و کارها یکی از مهم ترین بخش هایی است که می تواند موجب جذب مشتری و تبدیل شذن به مشتری دائم شود.

هفتم. ارسال دست‌خط خودتان

اگر به همراه سفارش مشتری هنگام تحویل یک یادداشت با مضمون مثل امیدوارم از خرید خود لذت ببرید ارسال نمایید بسیار مشتری را تحت تاثیر قرار خواهید داد و نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت.این کار نیازمند اختصاص دادن زمان بیشتری برای مشتری است.
انجام کارهای معمولی با ایده های خاص و به صورت خارق العاده تاثیر زیادی روی مشتریان می گذارد و مشتری شما حتما این حس خوب در مورد کسب و کار شما را به دیگران هم منتقل خواهد کرد و این راه لازمه کسب موفقیت شما خواهد بود.
داشتن مشتری‌هایی که از کار شما راضی باشند خوب است اما داشتن مشتریانی که از کار شما لذت ببرند، قابلیتی برای رشد و توسعه کسب‌وکارتان است.

هشتم. نارضایتی را ازبین ببرید و بر وفاداری تمرکز کنید.

نهم. با مشتریان همدردی کنید.

دهم. روی توانمند سازی کارکنان خود کار کنید.

یازدهم. بر تجاربی که برای اغلب مشتریان مهم است تمرکز کنید.

دوازدهم. مهم ترین مسائل مشتریان تان را بدانید.

سیزدهم. به مشتریان برای رسیدن به اهداف شان کمک کنید.

چهاردهم. اگر اشتباه کردید، عذرخواهی کنید و آن  را حل وفصل کنید.

پانزدهم .. به مشتریان خود گوش دهید:

ابزارهای صدای مشتری(VOC)  شامل ارتباط، نظرسنجی ها، مجموعه مشاوران، تحقیق روی تجربه کاربر و دیگر موارد است. این ابزارها را با هم ادغام و خروجی آنها را تجزیه و تحلیل کنید، برای اینکه بفهمید درکجا می توانید بیشترین اثر را روی تجربه مشتری و نتایج کسب و کار داشته باشید و بر اساس آنچه می آموزید اقداماتی را تدوین کنید.

شانزدهم.  به کارکنان خود گوش دهید:

جای تعجب ندارد که ارتباط میان تعلق سازمانی کارکنان و تجربه مشتری یک ارتباط مستحکم است. به همین دلیل است که گوش دادن به کارکنان و نیز مشتریان به شناسایی فرصت هایی برای بهبود تجربه مشتری کمک می کند.

هفدهم.  از اینکه مشتریان تان احساس با ارزش بودن کنند اطمینان حاصل کنید:

تمرکز روی ارزش مشتری، چیزی است که اغلب شرکت ها آن را انجام می دهند. اما تمرکز بر ایجاد احساس با ارزش بودن در مشتری خیر! این موضوع باید ایجاد شود. زمانی که مشتریان باور داشته باشند که روابط شان با شما برای تان مهم بوده و شما سهمی را که تک تک آنها در کسب و کار شما ایجاد کرده اند به یاد دارید، در پی وفاداری و تعهد به شما خواهند بود.

هیجدهم. به داده های کوچک اهمیت دهید:

این روزها بزرگ ترین اخبار و تحقیقات جدید پیرامون داده های عظیم (Big Data)  است. از طرف دیگر داده های کوچک بیشتر در مورد استفاده از چیزهایی مانند داده تراکنش ها و نظرسنجی است که درحال حاضر تقریباً به طور کامل آنها را جمع آوری کرده و بر مبنای آنچه از آنها درمی یابید تصمیم گیری می کنید و اکثریت قریب به اتفاق شرکت ها همچنان از آن به صورت یک ابزار و اهرم استفاده می کنند. این داده ها را فراموش نکنید و مدام آنها را رصد و تحلیل کنید.

نوزدهم.  اندازه گیری تنها در خصوص اعداد و ارقام نیست:

بسیاری از کسب وکارها علاقه مندند که یک سنجه جهانی و واحد برای اندازه گیری ایجاد کنند، شاخص های خیلی عمومی نظیر امتیاز خالص ترویج کنندگان (NPS)، امتیاز رضایت مشتری (CSAT)  یا مشابه آن می تواند از این دست از سنجه ها باشد. این اعداد به سؤال موردنظر شما و مهم تر از همه، اینکه درحال حاضر بدانید در چه نقطه ای هستید و چگونه می توانید بهبود را هدایت کنید پاسخ نخواهد داد، بلکه با درک اینکه چه چیزی محرک وفاداری، درگیر کردن مشتری یا رفتار خرید اوست، می توانید تلاش هایتان را به سنجه هایی از کسب وکار که مهم تر از بقیه هستند گره بزنید….

بیستم اعتماد خود را به مشتری نشان دهید

 

بیست و یکم تنوع و نوآوری در بسته‌بندی و ارائه و هدایا

 

بیست و دوم هیجان زده کردن مشتریان با هدایای خاص و عام

 

بیست و سوم استفاده از دست‌خط خودتان

بیست و چهارم نوآوری در تمامی فرآیندهای کاری

 

بیست و پنجم طرح‌های وفاداری راهی برای هیجان زده کردن مشتریان

 

بیست و ششم هیجان زده کردن مشتریان با بهره‌گیری از مزایای رقابتی

 

بیست و هفتم به مشتریان خود احساس خاص‌بودن بدهید

 

بیست و هشتم سرعت‌بخشیدن به روندهای کاری

. برخی از تکنیک‌های سرعت‌بخشیدن به روندهای کاری عبارتند از:

  • استفاده از سیستم‌های اتوماسیون
  • بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در روندهای کاری
  • آگاهی‌رسانی مفید و به موقع به مشتریان در مورد ویژگی‌ها و کیفیت محصولات
  • ایجاد وب‌سایت برای کسب‌وکار و سفارش‌گیری آنلاین
  • ایجاد درگاه‌ها و شیوه‌های پرداخت اینترنتی
  • استفاده از خدمات پستی پیشتاز

بیست و نهم هیجان زده کردن مشتریان با بهبود فرآیندهای کاری

 

سی. هدیه بدهید خاص خاص و خاص تر

روش هایی برای هدیه به مشتری

مشتری ای که برایتان مشتری می آورد، هدیه ایست که خودتان به خودتان می دهید. اهمیت هدیه ای که به مشتریانتان می دهید را هنگامی متوجه خواهید شد که مشتری برایتان مشتری می آورد. این روش بازاریابی بهترین و ماندگارترین و گاهی اوقات کم هزینه ترین روش برای فروختن هرچه بیشتر محصولاتتان است. اما آیا هر هدیه ای به هر خریداری باعث می شود ما و محصولاتمان محبوب تر شویم؟ هرگز چنین اشتباهی را نکنید .

نوع هدیه دادنتان بسیار مهم است و اگر یک هدیه بسیار گران قیمت را به روش نادرست به مشتری دهید ممکن است هیچ تاثیر قابل توجه ای بر کسب و کارتان نگذارد. به طور کلی مشتریان را می توان به سه دسته تقسیم کرد :

1. مشتری راضی
مشتری ای که تمام انتظاراتش را برآورده کنیم از ما و محصولاتمان راضی است و معمولا به ما وفادار می ماند، اما همیشه این خطر وجود دارد که رقبا او را از ما بگیرند.

2. مشتری ناراضی
آنچه از ما و یا محصولاتمان انتظار داشته را نتوانسته ایم برآورده کنیم. بنابراین بسیار ناراضی است و نه تنها برنمی گردد بلکه دیگران را نیز از خریدن محصولاتتان منصرف خواهد کرد.

3. مشتری خشنود
نه تنها انتظاراتش را برآورده کرده ایم بلکه چیزی فرای انتظارش به او داده ایم. چنین مشتری ای همیشه به ما وفادار می ماند و تا می تواند برایمان مشتری می آورد.

 

. تخفیف غیر منتظره ای به عنوان پاداش بدهید.

من هروقت از این روش استفاده کرده ام اولین چیزی که در مشتری مشاهده نموده ام شادی و تحیر است. آنها باورشان نمی شود که شما چنین کاری را انجام می دهید. به همین علت این هدیه شما را همه جا جار خواهند زد. فرض کنید یک محصول را به طور مثال چهار میلیون تومان به مشتری فروخته اید. چند روز پس از تحویل کالا شما نزد مشتری می روید و ابتدا از میزان رضایتش از محصول خریداری شده می پرسید. سپس به او می گویید هنگامیکه می خواستید با واردکننده و یا تامین کننده مواد اولیه تسویه حساب کنید توانسته اید از او تخفیف قابل توجه ای بگیرید و اکنون می خواهید این تخفیف را با او سهیم شوید و به طور مثال یک چک سیصدهزارتومانی را به عنوان هدیه تقدیم می کنید. این کار فوق العاده برای خریداران ارزشمند است چرا که آنها حسن نیت شما را در کار می بینند و متوجه می شوند با کسی معامله نکرده اند که فقط به فکر فروختن باشد.

2. روز مشتری داشته باشید!

بنا به نوع کسب و کارتان می توانید هر فصل، هر شش ماه، و یا حداقل هر سال یک روز را در تقویم خود به عنوان روز مشتری انتخاب کرده و در این روز برای مشتریانتان یک هدیه ارزشمند به همراه یک نامه تشکر بفرستید. در نامه ای که می فرستید حتماً دلیل این هدیه را شرح دهید و آنها را از روز مشتری باخبر سازید. از مشتریانتان به خاطر اینکه با شما کار می کنند تشکر کنید. همراه نامه یک کوپن تخفیف خوب برای مشتری و یک کوپن تخفیف کمتر برای یکی از آشنایان او قرار دهید و بگویید که تا یک هفته آینده او و یک همراهش می تواند محصولات شما را با ارائه این کوپن تخفیف خریداری کرده و از مزایای روز مشتری بهره مند گردد.

3. تقویم اثر گذار را فراموش نکنید

حتما دیده اید که در نزدیکی ایام نوروز بازار هدایای تبلیغاتی بسیار داغ است. شرکت ها از تقویم های رومیزی و دیواری، سر رسید و هدایایی نظیر این به مشتریانشان هدیه می دهند. اما آیا این روش که در مقیاس بزرگ هزینه زیادی را هم به شرکت تحمیل می کند می تواند آنقدر که باید، اثرگذار باشد؟ از طرف دیگر، اگر یک سال از این نوع هدایا به مشتریان ندهید گاهاً با اعتراض آنها مواجه می شوید، چون انتظار گرفتن چنین هدیه ای را از طرف شما می کشند.

 

اگر علاقه مند هستید بصورت تخصصی به رمز و رازهای مذاکره و زبان بدن بزرگان جهان دست پیدا نمائید و یا به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنید اگر می خواهید واقعیت انسانها را بیشتر درک کنید و اگر علاقه مند هستید در مذاکره و تجارت و کسب و کارتان موفق تر ظاهر شوید و اگر می خواهید کمتر فریب نیرنگ دیگران بخورید لطفا و حتما کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید و یادر برنامه های آموزشی ما شرکت فرمائید.

دکتر مازیار میر مشاور و تحلیل گر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

توصیه می کنیم لطفا مطالب زیر  را حتما مطالعه فرمائید:

اصول و فنون مذاکره / ناحیه و وجه اشتراکات

اصول و فنون مذاکره / مذاکره

جدیدترین مقالات مذاکره (نبایدهای مذاکرات حرفه ای)

دروغ در مذاکره

زبان بدن زنان

زبان بدن داود رشیدی

تحلیل زبان بدن فرزاد حسنی

رمز گشائی زبان بدن مردان عاشق

زبان بدن عادل فردوسی پور

اگر علاقه مند هستید بصورت تخصصی به رمز و رازهای مذاکره و زبان بدن بزرگان جهان دست پیدا نمائید و یا به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنید اگر می خواهید واقعیت انسانها را بیشتر درک کنید و اگر علاقه مند هستید در مذاکره و تجارت و کسب و کارتان موفق تر ظاهر شوید و اگر می خواهید کمتر فریب نیرنگ دیگران بخورید لطفا و حتما کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید و یادر برنامه های آموزشی ما شرکت فرمائید.

Visits: 0

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , ,