زبان بدن و کت شلوار نوشته دکتر مازیار میر

زبان بدن و کت شلوار نوشته دکتر مازیار میر
تیر ۱۳, ۱۴۰۲
14 بازدید

زبان بدن و کت شلوار نوشته دکتر مازیار میر زبان بدن کت و شلوار مازیارمیر زبان بدن و کت شلوار بعنوان یک مشاور کسب و کار سالها است در حال تحقیق و مطالعه پیرامون رفتارهای حرفه ای برترین های کسب و کار داخل و خارج کشور هستم و به این نتیجه رسیدم که بهترین انتخابهای […]

زبان بدن و کت شلوار نوشته دکتر مازیار میر

زبان بدن کت و شلوار

مازیارمیر

\"www.mazyarmir.com\"زبان بدن و کت شلوار

بعنوان یک مشاور کسب و کار سالها است در حال تحقیق و مطالعه پیرامون رفتارهای حرفه ای برترین های کسب و کار داخل و خارج کشور هستم و به این نتیجه رسیدم که بهترین انتخابهای اقایان در دنیای حرفه ای کت و شلوار است و موفقیت شما در کسب و کار رابطه مستقیم و معنا داری دارد با پوشش و کلام و زبان بدن شما اما اثر زبان بدن فرد خوش پوش به مراتب خیلی خیلی بیشتر است پس با دانستن این مهم خواهش می کنم به خواندن ادامه فرمائی.البته باید توجه نمود که کت و شلوار هم دارای اسلوب تخصصی است و رعایت این بایدها و نبایدها بسیار مهم و اصولی و اساسی است اما بهتر است بپردازیم به انتخاب رنگ کفش و بایدها و نبایدهای در این خصوص!!!نکته مهم:

در اروپا کت های ۲ دکمه برای مهمانی ها رایج تر است ولی ایرانی ها انواع ۳ د کمه را ترجیح می د هند . هر چه تعداد دکمه بیشتر می شود کت ها نیمه رسمی می شوند کت های فانتزی و مدرن و با طراحی نو هم اغلب د کمه بیشتری دارند نکته مهم دیگر تعیین قد آستین وقطر آن است؛ آستین کت جایی تمام می‌شود که دست شروع می‌شود، پیراهن هم باید نیم سانت از آستین کت بیرون بیاید. میزان خروج آستین پیراهن از کت نباید از یک و نیم سانتی‌متر بیشتر شود و قطر استین کوتاه بسیار کت و حتی مانتو را جذاب و زیبا می کند و بلعکس. کت‌های ۲ د‌‌‌کمه برای مرد‌‌‌ان کوتاه‌تر و کت‌های ۳ د‌‌‌کمه برای مرد‌‌‌ان بلند‌‌‌تر مناسب‌ هستند‌‌‌. این را هم فراموش نکنید‌‌‌ که بعضی از کت‌ها یک رد‌‌‌یف د‌‌‌کمه د‌‌‌ارند‌‌‌ و بعضی د‌‌‌یگر ۲طرف‌ د‌‌‌کمه‌ د‌‌‌ارند‌‌‌. د‌‌‌سته د‌‌‌وم برای افراد‌‌‌ چهارشانه مناسب نیستند‌‌‌ و عرض شانه‌ها را بیشتر نشان می‌د‌‌‌هند‌‌‌. کت‌های تک‌د‌‌‌کمه هم خیلی رسمی هستند‌‌‌ و اگر قرار است فقط یک د‌‌‌ست کت و شلوار د‌‌‌ر کمد‌‌‌ لباستان د‌‌‌اشته باشید‌‌‌، بی‌خیال این کت‌ها شوید‌‌‌ چون خیلی خاص‌اند‌‌‌.

این نکته های ظریف و ‌ریزی در پوشیدن کت و شلوار است که اغلب آقایان نادیده می‌گیرند و می گیوند چرا  مثل برد پیت و یا دی کاپریو نمیشویم هرچند خوش تیپ تر هستیم….شاید در اینجا بد نباشد درمورد اباء و اجدادمان هم کمی بیشتر بدانیم .

 ایرانیان باستان زیر بالاپوش خود پیراهن و شلوار می پوشید ه اند و دوم اینکه به مرور زمان بالاپوش های ایرانی جای خود را به کت هایی دادند که روی شلوار پوشیده می شد . امروزه کت و شلوارهایی که حالا جهان شمول شده و رنگ به رنگ و مدل به مدل فراگیر شده ، خاستگاه اولیه اش همین ایران خودمان بوده است.
نکاتی پیرامون اهمیت د کمه کت و شلوار

هنگام خرید کت و شلوار حواستان به تعداد دکمه های کت باشد . کت هایی که دکمه کمتری دارند رسمی تر هستند و باید برایمجالس رسمی انتخاب شوند . علتش هم این است که کت های یک یا ۲ دکمه، یقه بازتری د ارند و پیراهن زیر کت بیشتر د یده می شود ، در نتیجه حالت رسمی تری پیدا می کند .
در اروپا کت های ۲ دکمه برای مهمانی ها رایج تر است ولی ایرانی ها انواع ۳ د کمه را ترجیح می د هند . هر چه تعداد دکمه بیشتر می شود کت ها نیمه رسمی می شوند ؛کت های فانتزی و مدرن و با طراحی نو هم اغلب د کمه بیشتری د ارند .

چند مورد پیرامون قد و دکمه

بد نیست در انتخاب تعداد دکمه کت به قد تان هم توجه کنید . کت های ۲ د کمه برای مرد ان کوتاه تر و کت های ۳ دکمه برای مردان بلند تر مناسب هستند . این را هم فراموش نکنید که بعضی از کت ها یک ردیف دکمه د ارند و بعضی د یگر ۲ طرف دکمه د ارند . دسته دوم برای افراد چهارشانه مناسب نیستند و عرض شانه ها را بیشتر نشان می دهند . کت های تک دکمه هم خیلی رسمی هستند و اگر قرار است فقط یک د ست کت و شلوار در کمد لباستان داشته باشید ، بی خیال این کت ها شوید چون خیلی خاص اند .

کت و شلوار پشمی اسم و رسم دار

جنس کت و شلوار هم رسمی و غیر رسمی بودن آن را تعیین می کند . هرچه میزان پشم پارچه بیشتر باشد رسمی تر از کار در می آید . معمولا کت های خیلی رسمی صد در صد پشم هستند. مرغوبیت شان هم به کیفیت و نوع پشم به کار رفته بستگی دارد . البته بهتر است نقطه ضعف شان را هم بد انید . پارچه های پشمی خیلی بیشتر و سریع تر چروک می شوند و باید فکر پوشید ن آنها در محیط های اداری و کاری را از سرتان بیرون کنید . چون نظم و آراستگی آنها در حد یک مجلس رسمی است و برای محیط کار مناسب نیستند .

دقت کنید که یقه کت باید کاملا صاف و یکنواخت در پشت گردن شما قرار بگیرد. شانه کت باید کمی لایی داشته باشد، اما خیلی بادکرده و حجیم نباشد. آستین کت تقریبا باید ۱۲ سانت بالاتر از نوک شصت شما باشد و یا پارچه ای با کیفیت عالی و خوب انتخاب کنید. پارچه پشمی اعلی یکی از بهترین پارچه‌ها است که می‌توانید در فصل‌های مختلف بپوشید. پارچه‌های نخی و کتانی برای فصل تابستان خوب است. از مواد ترکیبی که پولی استر زیادی دارد، خوداری کنید و پارچه کت را مچاله کنید تا میزان چروک‌شدن آن را حتماچک کنید.
رنگ کفش هم بسیار مهم است در حالی که متاسفانه به رنگ کفش و مدل و حتی واکس زدن و نظافت داخل و بیرون آن اصلا و به هیچ عنوان توجه نمی کنیم بیاد دارم پس از جلسه ای برای نماز تا طرف کفشش را درآورد بوی نامطبوع نمازخانه را فراگرفت و باعث شد مدیران ارشد ما قید قرار داد با طرف مقابل که اتفاقا آدمی با سطح علمی و عملی خوبی بود را کاملا بزنند. در این مقاله کوتاه سعی خواهم نمود که به همه این موارد نگاهی اجمالی داشته باشم .نکات کلیدی در انتخاب بهترین کت و شلوار برای زبان بدن حرفه ای۱-لـبـاس بـا خطوط افقی شما را چاق تـر و بـا خـطـوط عمودی شما را لاغر تر جلوه میدهـد.
۲- روسـری کـه به سـمت پـایین آویزان شـده باشد، قـد شما را بلند تر جلوه میدهد.
۳- بیشتر سعی کنید تنها در زمانی که کمر باریکی دارید از کمر بند استفاده کنید.
۴-لطفا و حتما بخاطر داشته باشید کت و شلوار بزرگ فقط هیکلتان را بسیار اغـراق آمـیـز و غیر واقعی تر نمایان می کند
۵- پارچه های سبک وزن مانند کتان، نخی شما را لاغر تر جلوه میدهند.
۶-پارچـه هـای سـنگین مانـند پـشمـی، بافـتنی و چرمی شما را سنگین وزن تر جلوه میدهند.
۷-  همیشه یادتان باشد کت و شلوار و یا مانتوهای با رنگهای روشن شما را بزرگتر و حجیم تر و رنگهای تیره و مشکی و سورمه ایی شما را لاغر تر و کوچک تر نشان می دهد.
۸- لباسهای بالا تنه و پایین تنه یکرنگ شما را لاغر تر جلوه میدهندو لباسهای بالا تنه و پایین تنه با رنگهای متفاوت شما را بلند قد تر میکند.
۹-  پیوسته کت وشلواری انتخاب کنید و بپوشید که اولا برازنده شما باشد و دوم با ابعاد شما متناسب باشد
۱۰- لباسهای یقه بلند گردن را کوتاه تر میکند و گردن بند کوتاه نیز گردن را کوتاه تر میکند
۱۱-  خالکوبی و یا امتداد یک خالکوبی گـردن و روی شــانـه هـا سبـب چهار شانه تر شدن شما میگردد
۱۲-لطفا و حتما بخاطر داشته باشید کت و شلوار بزرگ فقط هیکلتان را بسیار اغـراق آمـیـز و غیر واقعی تر نمایان می کند سه اصل طلایی برای آنکه لاغر تر و بلند قد تر به نظر برسید۱- لباسهای اندازه بپوشید لباسهای خیلی کوچـک ویا بزرگ شما را فقط خیلی خیلی چاق تر و بی ریخت تر معرفی می کنند و بخاطر داشته باشید که لباسهای تیره رنگ با پارچه های نازک و نرم استفاده فرمائید. از همراه داشتن بار و بندیل اضافی به شدت اجتناب فرمائید
۲- لباسهای یکدشت یکرنگ بپوشید. تـرجیـحا یـکرنـگ از سر تا نوک پا. کفش پاشنه بلند به پا کنید.از پـوشیـده لبـاسـهای با طرح برجسته و پارچـه هـای زمخت خود داری کنید. از پوشیدن لباسهای با نقش و نگار شلوغ خودداری ورزید
۳- شلوار را در ناحیه کمر بالا برده و هرگز پایین تر و لباس با طرح راه راه عمودی استفاده  نفرمائید کراوات با پهنای استاندارد استفاده فرموده و حتما طول کراوات کوتاه نباشد و سعی کنید که همیشه لباس با طرح راه راه عمودی بپوشید تا بلندتر و زیباتر به نظر برسید

 نشانه های کت و شلوار غیر مرغوب و فیک

اول قیمت و دوم دوخت و سوم آستر و چهارم پوشش و چوب لباسی که داخل آن کت و شلوار آویزان است اگر این موارد را چک کردید و مطمئن شدید همه چیز درسته بریم سر مورد بعدی

مهمترین مسئله جنس پارچه

پارچه‌های پلاستیکی هرگز به برندهای معتبر و کت و شلوارهای گران متعلق نیستند. برندهای معتبر از درصد بالایی از الیاف طبیعی استفاده می‌کنند. بافت پارچه و نرم بودنش هم گرانی کت را نشان می‌دهد. کت‌هایی که مثل مقوا هستند، ارزان و بی‌کیفیت‌اند.

دکمه ها نشان دهنده نس و قیمت

دکمه‌های پلاستیکی ارزان فقط مال یک کت زیر ۵۰۰هزار تومان می‌توانند باشند. برندهای خیلی گران از دکمه‌های فلزی، چوبی، چرمی و حتی صدفی استفاده می‌کنند. برندهای خوب چند میلیونی هم اگر از دکمه پلاستیکی استفاده می‌کنند، همه دکمه‌ها عین هم هستند، پلاستیک‌ها لبه‌های صاف دارند، و پشت دکمه‌ها، دکمه کوچکی دوخته می‌شود که پارچه را پاره نکنند. دکمه‌های زیر و روی تصویرهای زیری پلاستیکی و بی‌کیفیتند؛ که یعنی یک کت ارزان.

آخرین نکته طرح پارچه

خطوط پارچه باید منظم باشند. خطوط یوک سرشانه باید به خطوط سرشانه وصل شوند. این یعنی تولید کننده کت حاضر بوده کمی پارچه هدر کند تا کت خوش‌استیل دربیاید؛ یعنی گران‌تر و شیک‌تر شدن کت. به راه‌های پارچه پیراهنی زیر دقت کنید. کت‌ها هم باید همین امتداد را در پارچه داشته باشند پس به این مطالب بسیار بسیار دقت فرمائید.

نکاتی پیرامون افرادی که می خواهند کوتاه تر و چاق تر بنظر رسیدن  :

۱- لباسهایی با رنگ متفاوت و مخصوصا لباس با طرح راه راه عمودی و کراوات باریک استفاده نفرمائید
۲- رنگهای روشن و پر رنگ استفاده نموده و از پوشیدن لباسهای سرتاسر یکرنگ به شدت پرهیز فرمائید
۳- کراوات پهن تر استفاده فرمائید و شلوار تمام قد ابتیاع فرمائید و مخصوصا از کفش بدون پاشنه و ظریف بپا کنید
۴- لباسهای چند لایه به تن کنید و ترجیحا آنها را ست کنید و یا از رنگهای متشابه استفاده فرمائید

رنگ کفش باید حتما به کت و شلوارتان بیاید, کاری است که باید با دقت بالایی انجام دهید مهم نیست که کت و شلوارتان چه رنگی است, در هر صورت اگر رنگ کفشی که به پا می کنید با آن جور در نیاید, ظاهرتان بهم ریخته و ناجور به چشم می رسد

انتخاب رنگ کفشی که به کت و شلوارتان بیاید، کاری است که باید با دقت بالایی انجام دهید. مهم نیست که کت و شلوارتان چه رنگی است، در هر صورت اگر رنگ کفشی که به پا می کنید با آن جور در نیاید، ظاهرتان بهم ریخته و ناجور به نظر می رسد. بنابراین شما باید بدانید که چه رنگ کفشی را با چه رنگ کت و شلواری به تن کنید. برای کمک به شما ما در این مطلب نکاتی را آورده ایم که با رعایت آنها جذاب تر از همیشه خواهید شد.

کت و شلوار به رنگ کرم

کت و شلوار کرم انتخاب خوبی برای روزهای گرم تابستانی است. هرچند در سخنرانیهایم بیش از بیست سال است از دوست خوبم این تجربه را دارم که کت و شلوار روشن وجه متمایز کننده است و البته  برای این رنگ لباس، حتما باید کفشی به رنگ روشن تر مخصوصا بجز مشکی به تن کرد.

کفش به رنگ قهوه ای روشن

کفش های قهوه ای روشن بهترین انتخاب برای کت و شلوارهای رنگ روشنی مانند کرم و یا شیری و سفید هستند. این رنگ نه تنها برای روزهای گرم تابستان مناسب است بلکه مدل کلاسیک آن برای میهمانی های رسمی نیز جان می دهد. مدل کفش های آکسفورد، لوفر و بروگ، انتخاب بسیار بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

کفش به رنگ سفید

اگر  شما فقط به بیزینس فکر نمی کنید و مخصوصا به دنبال میهمانی های کمی غیر رسمی تر هستید، کفش سفید نیز گزینه خوبی در کنار کت و شلوار کرم می باشد. این تیپ نیز به دلیل رنگ روشنی که دارد، برای فصل هایی چون بهار و تابستان بسیار مناسب است. لطفا مدل کفشی که انخاب می کنید باید کاملا اسپورت باشد. به عنوان مثال آدیداس ۲۰۱۷ در این خصوص مدلهای جالبی عرضه کرده و یا اسنیکر می تواند ظاهر شما را بسیار بسیار جذاب و تکمیل کند.

کفش به رنگ مشکی

همیشه گزینه اول من در خرید  کفش و با هر کت و شلواری کفش بندی تمام چرم و دست دوز مشکی است از آنجا که کت و شلوار مشکی و مانتوی مشکی و یا لباس مجلسی مشکی در کمد لباس تمام خانمها و  آقایان پیدا می شود، بسیار مهم است که بدانیم  دقیقا چه رنگ کفشی به این طیف گسترده تیره و مشکی می اید.

کت و شلوار مشکی هیچ تناسبی با رنگ های روشن نداشته و ندارد، از این رو برای رنگهای تیره کت و شلوار، کفشی مشکی انتخاب فرمائید تا ظاهرتان یک دست و  کاملا متناسب به نظر آید. در این شرایط که سر تا پایتان مشکی است می توانید بقیه لباس ها یا اکسسوری هایتان را رنگی انتخاب کنید و کمی تیپ تان را از حالت یکنواختی در آورید. اگر می خواهید کمی جذاب تر به نظر آیید، کفشی مدرن تر مانند لوفر را به جای مدل های سنتی و یا با کنتراست رنگ ملایم و نه شیب دار و تضاد انتخاب فرمائید.

کت و شلوار به رنگ سورمه ای

بیشتر مجالس رسمی را با کت و شلورا سورمه ای برگزار می کنم چراکه جذابیت بیشتر و بهتری دارد و باید اذعان کنم که  کت و شلوار مشکی، کت و شلوار سورمه ای را می توان با هر رنگ کفشی تقریبا ست نمود. کفش های مشکی، قهوه ای و شرابی بهترین انتخاب برای این رنگ لباس هستند. تنها باید ببینید که کدامیک بیشتر با سلیقه جلسه و خودمان همراه است این در حالی است که ما تقریبا یک سویه به این مسائل نگاه می کنیم.

کفش به رنگ مشکی

کفش های مشکی با کت و شلواری به رنگ سورمه ای، به خصوص سورمه ای پر رنگ، به خوبی ست می شوند. با پوشیدن کفش های کلاسیک حتی می توانید ظاهرتان را شیک تر از همیشه جلوگر نمائید. بخاطر داشته باشید که مدل کفش شما ، آکسفورد، لوفر یا بروگ..  هرچه هست شما می توانید هر مدل کفشی را که خواستید به پا کنید و با ظاهر شیک و زیبایتان دیگران را به شدت تحت تاثیر قرار دهید.

کفش به رنگ قهوه ای

کفش های قهوه ای، از این جهت که رنگی گرم دارند، مکمل کت و شلوار سورمه ای، که رنگی سرد دارد، هستند. بنابراین با پوشیدن این دو رنگ با هم، ظاهرتان را تکمیل خواهید کرد. این تیپ برای مکان هایی که می خواهید از حالت یکنواختی و سادگی بیرون آیید و کمی تنوع به ظاهرتان دهید، مناسب است.

کفش به رنگ شرابی

با ترکیب رنگ هایی چون مشکی، قهوه ای و قرمز، این رنگ کفش یعنی شرابی، به دست می آید که به خوبی با کت و شلوار سورمه ای هماهنگ است. کفش های شرابی حسی کلاسیک و در عین حال مدرن را منتقل می کنند، به همین دلیل می توانید با پوشیدن این کفش با یک تیر دو نشان بزنید.

کت و شلوار به رنگ خاکستری

زمانی که به فکر ست کردن کت و شلوار خاکستری تان با کفشی مناسب هستید، اول از همه باید بدانید که کت و شلوارتان دقیقا چه تن رنگی دارد. خاکستری کم رنگ یا پر رنگ؟ اگر چه خاکستری روشن راحت تر ست می شود اما گزینه های زیادی برای هر دوی آنها موجود است.

کت و شلوار به رنگ خاکستری تیره با کفش مشکی

درست مانند کت و شلوار مشکی که با کفش مشکی جور در می آید، این رنگ کفش نیز برای کت و شلوار خاکستری مناسب است. این ترکیب بندی بسیار ساده و شیک است. بنابراین اگر می خواهید به یک مراسم رسمی بروید، پس از کت و شلوار مشکی، ما این تیپ را به شما پیشنهاد می دهیم.

کت و شلوار به رنگ خاکستری تیره با کفش شرابی

اگر چه ست کردن کفش قهوه ای با کت و شلوار خاکستری کار عاقلانه ای نیست اما کفش های شرابی انتخاب خوبی برای آنها خواهند بود. این تیپ نه تنها برای میهمانی های رسمی بلکه برای میهمانی های غیر رسمی نیز انتخاب فوق العاده ای است.

کت و شلوار به رنگ خاکستری روشن با کفش مشکی

همانطور که با کت و شلوار خاکستری تیره کفشی مشکی ست کردید، با خاکستری روشن نیز می توانید کفشی مشکی به پا کنید. این رنگ کفش به ظاهر شما حالتی رسمی تر می دهد.

کت و شلوار به رنگ خاکستری روشن با کفش قهوه ای

کت و شلوار خاکستری روشن به طرز غیر منتظرهای با کفش های قهوه ای جور در می آیند. رنگ گرم قهوه ای مکملی برای رنگ سرد کت و شلوار شما شده و یکی از بهترین انتخاب ها برای روزهای گرم تابستان تان خواهد بود. اگر می خواهید ظاهری مدرن تر داشته باشید، کفشی به رنگ قهوه ای روشن و برای ظاهری سنتی، قهوه ای تیره به پا کنید.

کت و شلوار  به رنگ خاکستری روشن با کفش شرابی

هرچند به شخصه با رنگ شرابی زیاد موافق نیستم  اما باید اذعان نمود که کفش های شرابی انتخاب بسیار خوبی است برای ست کردن با کت و شلواری به رنگ خاکستری روشن و البته به خاطر داشته باشید که تضادی که این دو رنگ در کنار هم ایجاد می کنند، خیلی خیلی چشمگیر و جذاب است. تنها مسئله این است که باید به آن دقت کنید سادگی مدل کفشی است که انتخاب می کنید. با این تیپ هر چه ساده تر باشید، قشنگتر بوده و جلوه بیشتری خواهید داشت.

انواع چاک کت هم سه مدل عمده دارد ما مدلهای فانتزی را حذف نموده ایم تک و یک و دو چاک که به شرح زیر هستند:

دو چاک: کت های دو چاک در اصطلاح کت های چاک از بغل نیز گفته می شود. این مدل کت در کت و شلوار های مردانه هنگام نشست و برخاست کمترین محدودیت را برای فرد ایجاد می نماید لذا بیشترین فروش در میان انواع دیگر را دارا می باشد.

تک چاک: این مدل کت که چاک آن درست در قسمت میانی و در پشت کت قرار دارد به مدل امریکایی مشهور است و به جهت راحتی در هنگام استفاده یک حالت معمول را داراست.

بدون چاک: بازیگران هالیوودی عموما بیشترین طرفدار این مدل کت می باشند. این مدل کت محدودیت های زیادی را هنگام استفاده از آن مثلا هنگام نشستن در ماشین و یا پشت میز کار ایجاد می نماید.

در سایزبندی کت و شلوارها واحد ی به نام د راپ drop  وجود دارد که اختلاف بین سایز کت و سایز شلوار را نشان می د هد . یعنی مثلا کت و شلوار سایز ۴۸ با دراپ ۴ شلواری با سایز ۴۲ دارد یا به عبارتی اختلاف د ورسینه و د ور کمر ۴ اینچ است. دراپ ها بسته به نوع برش کت متفاوت اند ولی ۴، ۶ و ۸ د راپ های رایج هستند .

کــت و شلوارهای آبی روشن معمولا چندان جالب به نظر نمی رسند ولی اگر رنگ آن نیلی خیلی روشن باشد و از پارچه نخی نرم، سبک و با کیفیت تهیه شده و به اصطلاح خوش دوخت هم باشد ، به یک مدل عالی برای تابستان یا پاییز تبدیل می شود . این کت و شلوار را می توانید با پیراهن سفید موجد ار بپوشید . پیراهن آبی دریایی هم انتخاب خوبی خواهد بود . با کت و شلوارهای اسپرت تابستانی می توانید پیراهن آستین کوتاه هم بپوشید .

لطفا حواستان به این نکته مهم هم باشد که کت جدید با پیراهن های شما هم سازگاری داشته باشد؛ بنابراین رنگی را انتخاب فرمائید که پیراهن مناسب آن را در منزل دارید. لطفا گول رنگ ها را نخورید؛ خرید کردن هنگام غروب آفتاب باعث می شود رنگ برخی از لباس ها را اشتباه تشخیص دهید؛ به همین دلیل ممکن است پس از خرید از انتخاب خود پشیمان شوید، پس تا حد امکان از خرید کردن هنگام غروب آفتاب خودداری نموده و برای یک خرید مناسب باید به زمان و حال و هوای خودتان هم دقت کنید، یعنی وقتی را به این کار اختصاص دهید که کاملا سرحال باشید. خستگی هنگام خرید باعث تصمیمات عجولانه می شود و ممکن است پس از خرید از انتخاب خود پشیمان شوید.

اگر هم می خواهید به پایتخت کت و شلوار ایران بیائید باید بیائید تهران خیابان باب همایون این خیابون از قدیمی ترین خیابون های تهرانه که دست کم پنجاه ساله که مرکز فروش کت و شلوار مردونه ست. توی این بازار همه جور کت شلواری برای هر سلیقه ای می شه پیدا کرد. جالب اینجاست که قیمت کت و شلوار در این خیابون اونقدر مناسبه که قابل مقایسه با مرکز خریدای دیگه نیست. پس اگه دنبال کت و شلوارین و می خواین خرید ارزونتری داشته باشین، حتما به این راسته سری بزنین

 در آخر بدانیدکه برای خرید یک کت و شلوار مناسب، قیمت ملاک نیست؛ لطفا و حتما فقط به مارک و برند فروشگاه توجه ننمائید، چرا که حتما بین کت ها و شلوارهای ارزان قیمت هم نمونه هایی وجود دارد که هم جنس قابل قبولی دارند و هم دوخت و مدل آن ها مناسب و زیبا  و در خور توجه هستند. البته محدوده جمهوری و اگر وسع شما بیشتر است حتما سری به خیابان میرداماد بزنید تا با مارکهای برتر جهانی هم دیداری داشته باشید

در کل و در پایان باید بگویم چیزی که روحیه شمارا بهتر می کند و حس انرژی می دهد برای شما مناسبتر است البته با رعایت شرایط و سعی بفرمائید برای هر روز و یا حاقل هر هفته از یک رویه مختلف استفاده فرمائید تا روحیه و جلوه شما نزد دیگران بهتر و بیشتر و مفیدتر باشد.

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

مطالعات بیشتر:

زبان بدن

زبان بدن (تعابیر)

موفقیت با زبان بدن

رازهایی از زبان بدن برای موفقیت شغلی

چکیده کتاب الفبای زبان بدن حرفه ای

Visits: 38

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,