زبان بدن و مانتو

تیر ۳, ۱۴۰۲
2 بازدید

زبان بدن و مانتو زبان بدن و مانتو1400 حمع آوری و تنظیم مازیار میر به روز رسانی فروردین۱۴۰۰   قبل از اینکه در مورد پوشش مهم این روزهای خانمها سخنی بگوییم باید بگویم مانتو یکی از مهمترین پوشش های زیبا و با وقاری است (بجز مانتوهای جلوباز که بیشتر روبدو شامبر ) که اگر رعایت […]

زبان بدن و مانتو

زبان بدن و مانتو1400

حمع آوری و تنظیم مازیار میر

به روز رسانی فروردین۱۴۰۰

 

قبل از اینکه در مورد پوشش مهم این روزهای خانمها سخنی بگوییم باید بگویم مانتو یکی از مهمترین پوشش های زیبا و با وقاری است (بجز مانتوهای جلوباز که بیشتر روبدو شامبر ) که اگر رعایت برخی نکات را در انتخاب ان بکار ببریم ازما زبان بدن بهتری را به نمایش می گذارد. لطفا این مقاله را تا اخر مطالعه فرمائید. اما قبل از اینکه در مورد مانتو بگویم باید بدانید اساسا زبان بدن چیست؟

 


لطفا فیلم  دکتر مازیار میر مدرس ومولف تخصصی زبان بدن در آپارات https://www.aparat.com/v/3tdrG مشاهده فرمایید.


 

زبان بدن یا همان زبان بی زبانی که به اشارات بدن از آن نامبرده می شود . قدیمی ترین و رایج ترین زبان بین حیوانها و بین نسل بشر است  وحتی سنگ نوشته های روی غارها و یا فسیلهای کشف شده و یا نوشته های حکمتانه و یا تخت جمشید و اهرام ثلاثه مصر همه و همه موید این مسئله است که زبان بدن یا زبان رفتار و یا تن گفتار قدیمی ترین و اولین زبان نسل بشر و حتی حیوانات است.

 

\"زبان

 

نوزادی که تازه به دنیا آمده است نیز از همین زبان یاری می جوید تا احساس و نیازهای خود را به مادرش بازگو نمایداندامهایی که به دنبال شیر آب و غذا و آغوش گرم و پر مهر مادر است.

که به انواع  و اقسام اشکال ارتباطات غیر کلامی اطلاق می شود و یا بصورت تخصصی به رفتاری اشاره می‌کند که یک انسان بدون هیچ آوا و کلام و صدایی بتواند به دیگر افراد پیام و سخن و منظور خود را انتقال دهد گویند.

این ژستها و رفتارها و حرکتها می تواند مانند انواع اداها و حالتها و به اصطلاح اطوارها و یا حالت بدنی خاص مانندکیفیت قرار گرفتن سر و صورت و یا پا بازوها و دستها و انگشتان دست و…  باشد.به تعبیر دیگر باید گفت  زبان بدن یا تن گفت یا تن گفتار به کلیه رفتار های بدنی و و زوایای بدنی و همچنین جلوه های هیجانی سر و صورت چشمها لب و دهان و ابرو و… اطلاق می گردد

حال که با معنی و مفهوم زبان بدن اشنا شدیم برویم ببینیم که زبان بدن ما با چه مانتویی جذابتر و زیباتر خواهید شد باید اذعان کنم به عنوان یک مدرس و مشاور زبان بدن و ارتباطات کلامی و غیرکلامی به شدت معتقدم که یکی از لباس‌های ضروری خانم‌های ایرانی مانتو و شلوار است. اما متاسفانه بیشتر خانمها هرچند سالها است مانتو می پوشند اما نکات مهمی را که باید در انتخاب مانتو در نظر بگیرند را فراموش می کنند.

ما در این مقاله به نکات بسیار مهم در انتخاب مانتو اشاره خواهیم نمود که بستگی به زبان بدن دارد و با رعایت اصول ساده و موثر و کاربردی می توانید مانتوی خوب و با کارایی بیشتر و بهتری تهیه نمود و در محیط خانه و سر محل کار بسیار با ابهت تر جلوه گر شوید و یا اگر تازه قصد ازدواج داید نزد نامزد و همسرتان بسیار جذابتر به نظر برسید.

 

\"زبان

 

اول دخترخانمها و یا خانمهای درشت اندام و چاق

اولین دسته بندی را به این گروه اختصاص دادم چون نویسنده و نزدیکانم جزو همین دسته هستند و شاید بخاطر نوع زندگیمان و تغذیه و عدم تحرک این گروه رشد بیشتری نموده است. قدم اول اعتماد بنفس داشته باشید و انقدر در مورد سایز خودتان فکر نکنید بعنوان یک مدرس و محقق زبان بدن باید بگویم مانتوهایی که خانمهای این دسته انتخاب میکنند عمدتا باید اندازه باشد و بدترین کار این است مانتوی تنگ اندامی و بدنما به تن کنید که صرفا همه می پوشند یا به نظر قشنگ می اید.

نکته حائز اهمیت برای شما دوخت طرح و رنگی است که به اندام و قواره شمابیاید نه اینکه مد باشد البته ابن یک استراتزی کلی است و این مسئله عمومی است . بدنبال مانتوهایی باشید که اندازه شما باشد و مخصوصا در ان احساس راحتی بنمائید.

شاید مدتی قبل مد شده بود مانتوهای ریون و یا کشباف و یا بافتنی که تنگ و چسبان است و اصلا بریا شما مناسب نبوده و حتی اعتماد بنفس شمارا پایین می اورد. پس لطفا و حتما از مانتو کشی و استرج و چسبان به شدت پرهیز کنید و دور انهارا خط قرمز بکشید.

نویسنده برای پوشیدن کت و شلوار همیشه سعی می کند که از یک کت و شلوار مشکی خط دار استفاده نماید شما را بلند تر نمایش می دهد و البته برای خانمهای چاق و یا با اندام درشت یک اشتباه رایج استفاده از مانتو با خطوط افقی است که شمارا به شدت بزرگتر و حتی چاقتر از انچه هستید به رخ می کشد.

شما نیز مثل من سعی کنید از البسه ساده استفاده فرمائید اما اگر از مانتو خط دار استفاده می کنیدبهتر است مانتوی که خطوط و راه‌های عمودی دارند یا کمتر و رقیق تر خط و ربطی دارند را انتخاب کنید به نفع شما است.

جدیدا مد شده مانتوهای کوتاه در مغازه ها و بوتیک ها و مزونها توصیه می شود لطفا و حتما یادتان باشد برای شما مانتوهای خیلی کوتاه به شدت ممنوع است جلوه و ابهت شما را از بین برده و شما را انگونه که باید به نظر برسید هرگز نشان نمی دهد لطفا و حتما به شدت دنبال مانتوهایی باشید که مدل‌های ساده داشته و یا اینکه حداقل دارای شکاف‌های پهلو و جانبی باشند تا اندام شما در ان گیر نیفتد و خیلی تو ذوق نزند. طراح مانتوهای چاک دار و با شکاف های متعدد هم بسیار شما را جذابتر و زیباتر نشان می دهد هم بر افزایش شیکی و مد بودنتان می افزاید و در ضمن به راحتی شما در هنگام حرکت کردن راه رفتن و حتی دویدن کمک می‌کنند. مانتوهایی با دامن‌های کلوش یا حالت A شکل بپوشید که بسیار برازنده شما خواهد بود.

دوم خانم‌هایی با شکم بزرگ:

این یک اپیدمی است در کشور افرادی که به شکل O هستند شکم بزرگ افراد را کمی بد جلوهگر می کند من نیز کمی شکم دارم اما پوشش می تواند این مسئله را پوشانده و یا به شدت مارا زشت جلوگر سازد خانمهایی که شکم دارند بایداز پوشیدن مانتوهای کمردار  به شدت و جدا خودداری نموده حتی طرحهایی که چنین حالتی دارند را از دایره انتخابهای خود کاملا حذف کنند.

مانتوهای کمر تنگ یا طرح کمر تنگ معمولا باعث ایجاد جمع‌شدگی و چین در قسمت شکم می‌شود و دور شکم را بزرگتر از آنچه که هست، نشان می‌دهد. البته مانتوهای مدل Wrap (مدلی که یک طرف لباس روی طرف دیگر  کاملا پیچیده می‌شود) را می‌توانید بپوشید.

این مدل مانتوها سبب می شود که بالاتنه تفکیک شود و حتی باعث می‌شود که سینه شما به دو قسمت تفکیک بشود و کمر مشخص‌تری ایجاد کند، در نتیجه شکم شما بسیار کوچکتر به نظر می‌رسد.

خانمها بایان فرم بدنی باید به دنبال مانتو‌های قالب تن راسته باشند که یک فرم یکدست مستقیم از شانه تا پایین پای شما ایجاد می‌کند. به طور کلی جیب، پلیسه و چین در ناحیه پشت، جلو و پهلوی شکم باعث می‌شود که به قسمت میانی بدن شما افراد بیشتر توجه نموده و در نتیجه شکم شما بزرگتر دیده شود

سوم مانتو برای خانمهای قد بلند

بلند زیباست و بلند قد زیباتر  یک ضرب المثل انگلیسی

لطفا اگر بلند قد هستید یا می خواهید بلندقدتر به نظر برسید حتما توجه داشته باشید که هر مانتوی که  زیاد بادکرده و پفکی و یا گشاد است شما را جاقتر و بسیار بزرگتر از انچه که هستید نشان می دهد بهترین پوشش برای خانمها بلند قد مانتوهای زنانه کمردار ی است که کمی تنگ هم باشد تا قد بلند و کمر تنگ و خوش اندامی شما را به رخ بکشد من بعنوان یک اقا همیشه این مسئله به چشم می اید و این را به خانمها در کلاس زبان بدن خانمها توصیه می کنم. مانتوی که به دور از بزرگی و گشادی طراحی شده و در ناحیه کمر کمی تا قسمتی تنگ باشد به شدت می تواند انحناها و برجستگی‌های بدنتان را تاکید نموده مخصوصا برای خانمهایی که در جلسه خواستگاری و یا همراه همسر و نامزد خود ویا در جامعه ظاهر می شوند علاه بر اعتماد بنفس زیبایی و جلوه بهتر و بیشتری ببخشد.

باید اذعان کنم که مانتویی که از بالا تا پایین تکرنگ باشد به دلیل اینکه خطی یکدست ایجاد می‌کند، چنین مانتویی شما را بلندتر از انچه که هستید نشان خواهد دادالبته کاملا توجه فرمائید که انتخاب رنگی متفاوت برای مانتو و شلوارتان، باعث می‌شود که قد شما به چند قسمت مختلف شکسته شده و کوتاهتر به نظر برسید و این از ابهت شما و به طبع زیبایی شما خواهد کاست. یادتان باشد که مانتوهای خیلی کوتاه نیز پاها را بلندتر از آنچه هست نشان می‌دهد که زیبایی شما را می کاهد پس از پوشیدن چنین مدل‌ مانتو های کوتاهی اجتناب فرمائید . یادتان باشد رنگهای تضاد و غیر همگن شمارا کوتاهتر نشان می دهد همرنگ شما را بلندتر نشان می دهد بهترین انتخاب رنگ استفاده از هارمونی و طیف رنگی است که در یک راستا باشد و شما را بسیار ملیح تر به نظر می رساند.

چهارم خانم‌هایی با سینه بزرگ:

معمولا این خانمها روسری و شال بزرگ به سر کرده و سینه های خود را می پوشانند  شاید بخاطر اینکه زیاد دیده و یا در چشم نباشدند اما شاید علت این باشد معمولا این خانمها مانتوهایی انتخاب می کنند که برجستگی سینه را بیش از حد نشان می دهد و…

لطفا و حتما خانمهایی با چنین اندانمی حتما سعی کنند که مانتوهایی با بالاتنه کاملا راحت و گشاد بپوشند و هرگز مانتو با بالاتنه تنگ و کشی و جسبی و استرج به تن نکنند چون حجم سینه ها را دوبرابر خواهد کرد و شاید خیلی تو چشم باشند که اصلا خوب نیست.

در صورتی که مانتو بالاتنه گشاد به تن کنید سینه‌هایتان را کوچکتر نشان خواهید داد. مانتو‌های تنگ، در اطراف سینه کشیده می‌شود و جلب توجه نموده و افراد غریبه بیشتر به ما نگاه کنند و جلب توجه نموده و این مسئله خوشایند خانمها نیست بنابراینسعی کنید هرگز از  مانتوهایی که در دو طرف دگمه دارند و سینه‌های شما را بزرگتر نشان می دهند و الگوی A  شکل دارند به شدت ااجتناب فرمائید.

لطفا روسری و عینک و یا شال ویا… استفاده کنید این کار باعث می شود که توجه را از سینه‌های خود دور کنید. با استفاده از روسری‌های رنگی زیبا و فریبنده و جذاب یا کفش‌های زیبا، افراد توچهشان چه زن و چه مرد کمتر خواهد شد. توجه داشته باشید که جیب هم باعث جلب توجه به سینه‌های شما می‌شود. مانتوهای پلیسه دار و چین دار هم سینه ها را بزرگتر می کند و نمایان تر اما مانتوهایی با دامن چین دار یا پلیسه دار، توجه را از سینه‌های شما دور می‌کند و شما جذابتر و محجوبتر و زیباتر به چشم خواهید امد.

پنجم خانم‌های ریزه اندام و کوتاه قد:

مانتوهای ساده‌ای که تنگ و قالب تن هستند، انتخاب کنید. از پوشیدن مانتوهایی با دامن‌های خیلی گشاد و کلوش خودداری کنید. مانتو، بارانی یا پالتویی انتخاب کنید که سایز کوچک و اندازه شما باشد. اگر در انتخاب سایز خود دقت نکنید، مجبورید شانه‌های بزرگ و آستین‌های بلند مانتویتان را به خیاط بسپرید تا آن را اصلاح کند. مانتوهای خیلی بلند موجب می‌شود که کوتاهتر دیده شوید. یک مدل کوتاه تا روی زانو برای شما بسیار مناسب است. مانتویی که راه‌های عمودی باریکی دارد، باعث ایجاد خطوط عمودی بیشتری روی لباس می‌شود و درنتیجه شما را بلندتر نشان می‌دهد، همچنین این مانتوها رسمی و کلاسیک است. دقت کنید که دامن مانتوی شما تا روی زانو باشد که به بلندتر دیده شدن شما کمک می‌کند. از پوشیدن هر مانتویی که جعبه مانند یا خیلی گشاد باشد(که شما را چاق و تپل نشان می‌دهد) یا مدل‌های چروک خودداری کنید.

ششم خانم‌هایی با سینه کوچک:

خانمهایی که چنین اندامی دارند لطفا از مانتوهای طرح دار  استفاده کنند این مدل شما را جذابتر و جوانتر هویدا می کند. دختران و زنانی که سینه‌های کوچکی دارند، بیشتر اندام خاص دارند انها بیشتر اندام گلابی دارند، در این صورت نیمه پایین بدن آنها از نیم تنه بالایی آنها بزرگتر و سنگینتر است. برای ایجاد تعادل، مانتوهای طرح دار و رنگ روشن با شلوارهای تکرنگ و ساده بپوشید. اما طرح‌های خیلی بزرگ را برای مانتوی خود انتخاب نکنید. درعوض مانتو‌هایی که طرح‌های متوسطی دارد و نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است، انتخاب کنید. مانتوهایی بپوشید که در قسمت سینه خود تزئینات دارد.

هرچیزی در ناحیه سینه موجب می‌شود که سینه‌های شما بزرگتر به نظر برسد. مدل‌هایی که درست زیر سینه جمع می‌شود، خودبه خود سینه را بزرگتر نشان می‌دهد. پارچه‌های بافت دار یا براق در قسمت سینه نیز همین تاثیر را دارد. دگمه، تزئینات ، قلابدوزی و گلدوزی روش بسیار خوبی برای افزایش اندازه سینه شما است. پس از مانتوهایی که تزئینات زیادی در بالاتنه آن به کار گرفته شده است انتخاب کنید.

پارچه‌های شق و رق

هرچقدر تابستان مناسب پارچه‌های نخی گل‌گلی بود، حالا که فصل سرما رسیده، پارچه‌های آهاردار و لباس‌های آستردار دوباره روی کار آمده‌اند. پارچه‌های کار شده خیلی خفن (از سوزن‌دوزی‌های محلی تا سنگ‌دوزی شده‌های هندی) زیاد شده‌اند؛ تا حدی که حتی بعضی مزون‌ها وارد عرصه فروش پارچه یا حتی واردات پارچه هم شده‌اند! این جور پارچه‌ها را که در بانه و مریوان متری ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان می‌فروشند، در مزون‌های تهران و اصفهان کمتر از ۲۰۰ هزار تومان پیدا نمی‌کنید. این پارچه‌ها فقط در حد خرج کار روی پارچه ساده اصلی استفاده می‌شوند و کسی یک مانتوی بزرگ سوزن‌دوزی را نه می‌فروشد و نه می‌خرد! کت‌های کار شده، حداکثر کاری هستند که ممکن است یکی بپسندد که گاهی تا یک میلیون برایتان آب می‌خورند.

 

\"زبان \"زبان

این جور پارچه‌ها مشکل پارچه‌های نخی را در تولید مانتوی کتی هم ندارند. بدون دکمه و هر چیز دیگر، صاف می‌ایستند سر جایشان. بنابراین با این پارچه‌ها همچنان مانتوی کتی و برش‌دار مد است.

\"\"

آن‌ورش‌پیداهای بافته شده

مد پارچه‌های آن‌ورش‌پیدا هنوز خز نشده و کسانی که خواهان نمایش اندام‌شان به شکل پیدا و پنهان هستند، دورش را خط نکشیده‌اند. هرچند دیگر آن ارج و قرب سابق را ندارد و حتی دستفروش‌های مترو هم از این دست مانتو را می‌فروشند، ولی مدل پاییزه‌اش در بافت‌ها تجلی پیدا کرده. از مانتوهای تماما قلاب‌بافی بگیر، تا بافتنی‌هایی که گشاد گشاد بافته شده‌اند و روی یک لایه آستر کار شده‌اند. احتمالا با کمی سردتر شدن هوا، نسل این مد هم به سر خواهد آمد.

 

\"زبان

پانچوهای گرم

این یکی خیلی وقت است هست و از مد نمی‌افتد. پانچوهایی که درواقع یک ملحفه هستند که جایی برای خروج سر از لباس در آن تعبیه شده! از نسخه‌های ده هزار تومانی که شبانه کنار خیابان فروخته می‌شوند وجود دارد، تا پانچوهایی با برند خارجی که چند صدهزار تومان قیمت دارند و دقیقا مشابه همان نسخه‌های وطنی ارزان هستند! پانچوهای جلوباز (که درواقع دو تا شال بزرگ هستند که در پشت به هم دوخته شده‌اند) در تابستان حسابی مد بودند و با ترکیب پانچوجلوباز، نیم‌تنه تنگ و ساپورت چسبان ثابت کردند که همیشه راهی جدیدتر برای خودنمایی وجود دارد!

حالا که هوا دارد سرد می‌شود، نه تنها جلوی این جور پانچوها بسته نشده، بلکه با همان ترکیب و فقط با استفاده از پارچه‌های ضخیم‌تر و پشمی، شکل لباس کمی پاییزه شده. پانچوهای مثلثی (که روی آستین‌ها کوتاه هستند و در وسط بلند) با یقه‌های شل آویزان و جلوی باز حسابی مد شده‌اند و مدل‌های بافت‌شان هم موجود است.

\"زبان

شلوار چسبان کرم

این یکی هم برگ زرینی از مدهای «لطفا همه نگاهم کنید!» است. شلوار یا ساپورت‌های چسبان مشکی کنار گذاشته شده‌اند و حالا نوبت به چسبان‌های رنگ پاست که عملا از دور به نظر می‌رسد هیچ چیزی پوشیده نشده! البته اصلا نباید توقع عکس داشته باشید

جای خالی سارافن

همیشه این موقع سال، بازار سارافن داغ بود. بالاخره هوا آن قدر گرم نبود که نشود یک چیزی زیر و یک سارافن رو پوشید. و از طرفی هم آن قدر سرد نشده بود که با دو لایه نشود بیرون آمد. اما امسال به شکل عجیبی در مزون‌ها سارافن دیده نمی‌شود. احتمالا دلیلش این است که پانچوهای جلو باز همان نقش را بازی می‌کنند. اما یادتان باشد سارافن ها برای خانمها جوانی که لاغر اندام و خوش اندام هستند بیشتر و بهتر کاربرد دارد سارفن با طیف ابی تر بیشتر جلوه گر خواهد شد و شما را بسیار جذابتر و زیباتر جلوه گر می کند البته به شرطی که جنس پارچه ان کاملا با کیفیت و سفت و محکم و  صاف صاف بایستد و اتوی ان به اصطلاح هندوانه را قاچ کند

اگر از الان به دنبال انتخاب و خرید مانتوی پاییزه هستید و دنبال این هستید که بدانید کدام مدل مانتوی ۹۶ برای این فصل مناسب است، به جای اینکه سَری به بازارهای فروش مانتو بزنید، این مطلب را بخوانید.

\"زبان

مانتو جین همراه با کمربند

مانتوی جین زنانه از مطرح‌ترین مدل‌های پاییز امسال خواهد بود. جنس جین که با ضخامت نسبتا زیاد برای فصل پاییز مناسب است، امسال با تزیینات چرمی، تکه‌دوزی‌های پارچه‌ای و دوخت‌های رنگی همراه شده‌است تا ترکیب‌های شیک و جذابی را ایجاد‌کند. جین‌های طرح‌دار هم امسال محبوبیت ویژه‌ای دارند.

 

\"زبان

مانتو جین زیپ دار

مانتو

اگر تمایل دارید مطابق آخرین مد ۲۰۱۷ مانتو بخرید، جنس جین را انتخاب‌کنید.

\"زبان

زبان بدن و مانتو

\"زبان

 

جمع اوری و تحقیق دکتر مازیار میر

Visits: 9

برچسب‌ها:, , ,