• تاریخ انتشار : یکشنبه 21 می 2023 - 4:22
  • کد خبر : 5492
  • چاپ خبر

زبان بدن و انگشتر

زبان بدن و انگشتر مجله مذاکره و زبان بدن نوشته دکتر مازیار میر محقق و پژوهشگر #مازیارمیر – بازدید ها: 8139748     قبل از ارائه این مقاله که به درخواست جمع کثیری از دوستان صورت گرفت ذکر این نکته را واجب می دانم این مطالب صرفا جهت اطلاع است و دوم رفتار شیطان پرستان برای

زبان بدن و انگشتر

مجله مذاکره و زبان بدن

\"دکتر

نوشته دکتر مازیار میر محقق و پژوهشگر

#مازیارمیر – بازدید ها: 8139748

 

 

قبل از ارائه این مقاله که به درخواست جمع کثیری از دوستان صورت گرفت ذکر این نکته را واجب می دانم این مطالب صرفا جهت اطلاع است و دوم رفتار شیطان پرستان برای یک خانم مومن مسلمان و یا مرد مسلمان حداقل فکر کنم جایز نباشد و صرفا این مطالب جهت اطلاع و آگاهی شما است. این مقاله نگاهی اجمالی دارد به سخنان بزرگان دینی و همچنین محققین رفتار شناس اما هیچ یک قطعی نبوده و نیست.

آداب در دست کردن انگشتر 

همه چیز پیرامون آداب در دست کردن انگشتر و فضیلت آن و آداب در دست کردن انگشتر و فضیلت آن در اسلام تاکید شده که مردان و زنان انگشتر را در دست راست خود قرار دهند. هچنین از حضرت علی (ع) تاکید شده که مردان و زنان انگشتر را در دست راست خود قرار دهند.

هچنین حضرت علی (ع) و امام باقر (ع) ذکر شده است که حضرت محمد (ص)، انگشترشان را در دست راست خود می کردند. از سلمان فارسی نقل شده که رسول اکرم (ص) به حضرت امیر المومنین (ع) فرمود: یا علی انگشتر در دست راست بکن تا از مقربان باشی. حضرت عرض کردند کدام مقربان؟

پیامبر اسلام (ص) فرمودند جبرئیل، میکائیل. حضرت فرمودند چه انگشتری دست کنم؟ پیامبر فرمودند: عقیق سرخ به درستی که در آن اقرار کرده است. برای خدای یگانه و برای من پیامبر و برای توی علی که وصی منی و برای فرزندان تو به امامت و برای دوستان تو به بهشت و برای شیعیان فرزندان توبه جنت الفردوس.

در حدیثی از امام موسی (ع) سوال کردند که به چه علت حضرت علی (ع) انگشتر را در دست راست خود قرار می دادند؟ ایشان فرمودند: حضرت علی (ع) از پیشوایان اصحاب یمین است که در روز قیامت نامه هایشان در دست راست آنها خواهد بود. رسول خدا (ص) انگشتر خود را در دست راست خود می کردند. همچنین این نشانه ای است برای شیعیان که با این علامت می توان آنها را شناخت و در محافظت از آنان، اقامه نماز، دادن زکات قسمت کردن مال با آنها، امر به معروف و نهی از منکر کوشا بود.

از حضرت امیرالمومنین نقل شده ات که جبرئیل به حضرت پیامبر اسلام (ص) فرموده که کسی انگشتر در دست راست خود کند و غرض سنت و متابعت تو باشد و ببینم که در قیامت متحیر مانده، دستش را حتما بگیرم و او را به شما و امیرالمومنین برسانم.

\"زبان

زبان بدن وانگشتر

 همچنیننقل شده، در دست کردن انگشتر در دست راست، سنت پیغمبران است.حضرت علی (ع) فرمودند هر کس انگشتر در دست چپ داشته باشد که نام خدا بر روی آن قرار داشته باشد ، در هنگام شستن استنجا آن را بدر آورد و در دست دیگر قرار دهد.

همچنین حضرت صادق بنقل از پیامبر اکرم (صلّى اللّه علیه وآله وسلّم) فرموده: امتم را از قرار دادن انگشتر در انگشت وسط و اشاره نهی می کنم  و ای علی، انگشتر در انگشت وسط قرار نده …. و انگشت کوچک را خالی از انگشتر نگذار. همچنین نقل شده است که قوم لوط انگشتر در انگشتان اشاره، میان و شصت قرار میدادند. یهودیان انگشتر ازدواج خود را در انگشت اشاره و شیطان پرستان در انگشت شست دست چپ خود قرار می دهند.

جایگاه هر انگشتر در انگشتهای دست به چه معنااست؟

انگشتر در هر انگشت چه معنا و تفسیری دارد و هر آنچه در این خصوص تاکنون گفته و تاعبیر مختلف را برایتان جمع اوری نموده ام تا استفاده بهتری از این قضیه بفرمائید. متاسفانه مد شده که هرکس هر انگشتری را در هر بند و انگشتی قرار دهد بدون آنکه اگر بپرسید اثر آن را بداند. واقعا تاکنون در این مورد تحقیقی انجام داده اید که این انگشترها با طرحهای مختلف در هر بند و هر انگشت نشانه چه مرام و مسلک و گروهی است ؟

این مقاله نگاهی کوتاه و گذرا دارد به این مطالب. اما قبل از آن بد نیست به تفاسیری که در سفر به اسیای دور داشتم اشاره ایی داشته باشم که دیگر این مطالب جهانگیر شده و در بیشتر کشورها هم مورد قبول است هرچند قابل اتکا بصورت ۱۰۰% نبوده و نیست و صرفا جهت اطلاع بیان می گردد و نباید پایه گذار کارهای بزرگ بر این اسا باشیم.

اولین حالت مثل بیشتر افراد اصلا انگشتر دست نمی کنند :

افرادی با چنین تیپ شخصیتی خواستار زندگی ساده و بدون تجملات هستید افرادی بی ریا، قابل اطمینان، آرام، باهوش و سختکوش هستید و همیشه دوستدار آموختن چیزهای تازه هستند.  شاید به دلیل احساس خجالتی که دارند از جمع دوری هم می کنند و تا ان جا که بتوانید از مشاجره و درگیری های لفظی پرهیز می نمایند.

دومین حالت در چند انگشت انگشتر به دست می کنند :

آن عده از افراد که در دو انگشت یا بیشتر انگشتر دارند اعتماد به نفس ندارند و همیشه مراقب هستند تا عشق واقعی شان را بیابند عاشق تجملات هستند اما آن را جایگزین ناقابلی برای دوستان و عاشق خود می دانند.

سومین حالت انگشتر در انگشت کوچک :

اینها افرادی بسیار مهربان و متواضع بوده که به جزئیات هم غالبا بسیار توجه نموده و اصلا دوست ندارند در کارهایشان کوچکترین اشتباهی از فردی سر بزند آنها پیوسته و بیش از حد خود را به کار مشغول نموده از همه چیز و همه کس وامانده می شوند.

چهارمین حالت انگشتر در  انگشت انگشتری :

عموما این افراد بسیار حساس و رومانتیک بوده به دنبال عشق های عمیق هستند و به ان امید دارید تا عشقی بیابید که گرما بخش دل و ابدی باشد.

پنجمین انگشت وسط:

بیشتر افرادی که در این گروه قرار دارند از رشد و بالندگی سر باز می زنند و بیشتر خودمحور هستند با و جود این همشه بی ریا هستند به خصوص نسبت به خانواده و دوستان شان.

ششمین انگشت اشاره :

شما دارای اعتماد به نفس و مسئولیت پذیر هستید. رهبری و هدایت ر ا دوست دارید و می توانید در ظاهر بسیار جدی و خشن باشید اما در باطن ملایم و حساس هستید.

هفتمین انگشت شست :

پشما مجذوب کالاهای مدرن و روز هستید از مورد توجه قرار گرفتن لذت می برید شما تفریح را دوست دارید و از زندگی لذت می برید و همشه آماده هستید تا با چیزهای جدید رو به رو شوید خوب حالا که با این قسمت از مطالب هم آشنا شدید بهتر است سری بزنیم به تفاسیر انگشتر در هر انگشت دست .

انگشت کوچک:

این انگشت نشان دهنده روابط افراد می باشد. انگشت وسط نشان دهنده روابط فرد با محیط خارج می باشد که دقیقا مخالف انگشت شست است که نشان دهنده خود درونی افراد می باشد. قرار دادن انگشتر در این انگشت کوچک به شما کمک می کند که روابط دوستانه و کاری خود را ارتقا ببخشید.

انگشت چهارم ( انگشت حلقه ):

انگشت چهارم دارای ارتباطی مستقیم با قلب می باشد و از این جهت در این انگشت حلقه ازدواج قرار می گیرد. بر اساس آخرین نتایج به دست آمده از تحقیقات پژوهشگران، این انگشت می توان سبب کنترل احساسات نیز شود. انگشت وسط علاوه بر احساسات، خلاقیت فرد را نیز تحریک کرده و همچنین می تواند به افراد در داشتن زندگی خوشبینانه تر کمک می کند.

انگشت وسط:

انگشت وسط در فرد نشانه ای از هویت و فردیت هر شخص می باشد. قرار دادن انگشتر در این انگشت نشان دهنده زندگی متعادل و متوازن است. انگشتر در انگشت به افراد کمک می کند تا زندگی متعادل تری را داشته باشند.

انگشت اشاره:

انگشت اشاره در بدن نماد قدرت جاه طلبی و رهبری می باشد. این موضوع در تاریخ نیز بسیار دیده می شوند چرا که اکثر پادشاهان انگشتر خاصی را در انگشت اشاره خود قرار می داده اند.قرار دادن انگشتر در انگشت اشاره می تواند به افراد در رابطه با این موضوع بسیار کمک کند.

انگشتر در انگشت شست:

انگشت شست در هر فرد نشانه قدرت و اراده فرد می باشد که با قردت درونی فرد ارتباط دارد

 ل

اما خواص انگشتر با نگینهای مختلف

که انگشتر عقیق برای گشایش باب رزق و روزی بسیار مؤثر است. روایاتی بسیار نیز هستند که بنابر آن ها، انگشتر عقیق می تواند موجب برآوردن حاجت و استجابت دعا شود. از این رو، شایسته است در این بخش از کتاب با تفصیلی بیش تر درباره انگشتر سخن گوییم.
شکی نیست که آداب و سنن اسلامی برای انگشتر و نوع نگین آن اهمیتی بسیار قائل است؛ به گونه ای که اگر به روایات بنگریم این گمان در ذهن ما پدید می آید که به دست کردن انگشتر برای مؤمنین کاری واجب و لازم است. همه امامان علیهم السلام و نیز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم انگشتر به دست داشته اند و مؤمنین را نیز بدین امر تشویق کرده اند. باعث تأسف است که مسلمانان روزگار ما از سنت های اسلامی به دور افتاده انند و خود را گرفتار آداب و رسوم غرب کرده اند و وقتی گرفتار می شوندن و زندگی در کامشان تلخ می شود، به زمین و زمان اعتراض می کنند و نمی دانند که علت این همه گرفتاری و بدبختی چیست. اینان غافلند از این که خود به دست خود، برکت و رحمت را از زندگی خویش می زدایند و نکبت و افسردگی و فلاکت را به استقبال می روند. کم نیستند کسانی که به ظاهر مسلمانند، ولی دقیقا بر خلاف آداب و سنن اسلامی زندگی می کنند و شگفت آن که خود نیز می دانند چه می کنند و راه نافرمانی و طغیان در پیش گرفته اند. جای درد و تأسف است که در روزگاری زندگی می کنیم که مرد مسلمان انگشتر طلا به دست می کند و زن مسلمان در منظر عمومن آرایش می کند و زیبایی اش را به رخ مردان بیگانه می کشد و در میهمانی ها، محرم و نامحرم با یکدیگر می آمیزند و صدای تند موسیقی حرام از خانه ها و خودروها به گوش می رسد و… شگفتا که اگر کسی از این سنت های جاهلانه پیروی نکند، نادان و عقب افتاده اش می پندارند و آزارش نیز می دهند و او را وادار می کنند که نه مانند بزرگان پاک و معصوم زندگی کند، بلکه خود را به شکل و هیئت هرزگان بی هدف درآورد و تنها برای خواسته های حیوانی زندگی کند؛ خواسته هایی که چون به آن ها می رسی، جز پشیمانی و افسردگی و پوچی چیزی به همراه نمی آورند.
سنت انگشتر از سنت های فراموش شده اسلامی است که بی گمان اگر به آن عمل شود، تأثیری در زندگی آدمی خواهد داشت. روایات درباره انگشتر بسیارند و شکی در درستی آن ها نیست. در حدیثی آمده است که هر کس از شیعیان آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم انگشتر عقیق به دست داشته باشد، جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی نخواهد دید.
بنابر روایات، بهترین جنس برای انگشتر، نقره است. نیز در روایات آمده است که نباید از آهن برای انگشتر استفاده کرد. البته زنان می توانند از طلا نیز استفاده کنند، ولی دست خود را باید از چشم نامحرمان دور نگاه دارند. برای مردان، طلا حرام است و به دست کردن انگشتر طلا حتی موجب بطلان نماز نیز می شود. برخی گمان می کنند که به دست کردن انگشتر طلا برای مردان، تنها در نماز جایز نیست و از این رو، هنگام نماز آن را در می آورند، ولی باید دانست که در هر حالی به دست کردن انگشتر طلا، برای مردان، گناه و عصیان است.
در این باره که انگشتر را به کدام دست کنیم، در روایات به اندازه کافی توضیح آمده است. بهتر آن است که که در دست راست کنیم. البته در دست چپ نیز جایز است، ولی برای استنجا باید بیرونش آوریم به ویژه هنگامی که بر نگین انگشتر نقش یا نوشته مقدسی آمده است.

۱ – انگشتر عقیق

در حدیث آمده است که شخصی، انگشتری به دست حضرت زین العابدین علیه السلام دید. پرسید: نگینش چیست؟ فرمود:
این عقیق رومی است.حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم فرموده است: هر کس انگشتر عقیق به دست کند، حاجتش برآورده می شود.
نیز از حضرت صادق علیه السلام نقل است:
انگشتر عقیق موجب ایمنی در سفر است. هر کس انگشتر عقیق در دست داشته باشد پریشان نمی شود و سرانجامش خیر است.
همچنین نقل کرده اند که فرموده:
عجب دارم از دستی که در آن، نگین عقیق است و از درهم و دینار خالی است!
و نیز فرموده است:
از میان دست هایی که به سوی آسمان برای دعا بلند می شوند، خداوند هیچ یک را بیش تر دوست نمی دارد از دستی که دارای انگشتر عقیق است.
در حدیثی معتبر آمده است که جبرئیل علیه السلام فرمود:
یا محمد، پروردگارم سلام می رساند و می فرماید انگشتر را به دست راست بکن و نگینی از عقیق بر آن بگذار و به پسر عمویت علی بن ابی طالب، بگو که انگشتر به دست راست کند و نگینی از عقیق بر آن بگذارد.

۲ – انگشتر فیروزه

برای برآوردن حاجت و دوری از فقر و نیز استجابت دعا، انگشتر فیروزه بسیار کارساز است. همچنین به دست کردن انگشتر فیروزه در نماز سفارش شده است؛ چنان که انگشتر عقیق نیز بسیار سفارش شده است.
از علی بن محمد حمیری نقل شده است که همسری اختیار می کند و او را بسیار دوست می رود، ولی مدتی می گذرد و صاحب فرزند نمی شونند. نزد حضرت امام علی نقی علیه السلام می رود و از این موضوع شکایت می کند. حضرت تبسم می کند و می فرماید: انگشتری فراهم کن که نگینش فیروزه باشد و روی نگین این آیه را حک کن رب لا تذرنی فردا و أنت خیر الوارثین . پس از یک سال، خداوند فرزندی به آنان عطا می فرماید.
از حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل است:
خداوند جهان می فرماید: شرم دارم از دستی که به دعا بلند شود و فیروزه بر آن باشد و ناامیدش باز گردانم.
در روایتی آمده است که وقتی مؤمن می خواهد کاری مهم انجام دهد و می ترسد که به هدف خویش نرسد و مؤفق نشود، انگشتر فیروزه به دست کند

خ

یادتان باشد که هیچ کس وهیچ چیز و هیچ گفتار و رفتار وکرداری آنگونه که به نظر میرسد نیست. پس بسیار مراقب باشید. برگرفته ازکتاب زبان بدن ایرانی..ادامه دارد

اگر علا قه مند هستید به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنید اگر می خواهید واقعیت انسانها را بیشتر درک کنید و اگر علاقه مند هستید در مذاکره و تجارت و کسب و کارتان موفق تر ظاهر شوید و اگر می خواهید کمتر فریب نیرنگ دیگران بخورید  لطفا و حتما کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید و یا با ما همراه شوید.

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analystd

یک پیشنهاد دوستانه حتما مطالب زیر را هم مطالعه فرمائید:

زبان بدن وپیرسینگ

زبان بدن زیباترین زنان جهان قسمت اول

زبان بدن آرایش قسمت اول

زبان بدن لوندقسمت اول

زبان بدن لانتوری

کارگاه یک روزه ارتباط موثر و زبان بدن ویژه خانمها

جدیدترین زبان بدن عشق

نکات پیشرفته زبان بدن عشق قسمت ۱۳

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analystd

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.