زبان بدن مهندس نعمت زاده وزیر صنعت

زبان بدن مهندس نعمت زاده وزیر صنعت
ژوئن 23, 2023
3 بازدید

زبان بدن مهندس نعمت زاده وزیر صنعت زبان بدن وزیر محترم صنعت ومعدن زبان بدن وزیر مجله زبان بدن مهندس محمدرضا نعمت‌زاده وزیری بابیش از ۱۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی  کیست جناب مهندس نعمت زاده متولد ۱۳۲۴ و از یک خانواده مذهبی و معروف تبریزی هستند، تحصیلات مقدماتی خود را نیز در تبریز به انجام رساند […]

زبان بدن مهندس نعمت زاده وزیر صنعت

زبان بدن وزیر محترم صنعت ومعدن

زبان بدن وزیر

مجله زبان بدن

مهندس محمدرضا نعمت‌زاده وزیری بابیش از ۱۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی  کیست

جناب مهندس نعمت زاده متولد ۱۳۲۴ و از یک خانواده مذهبی و معروف تبریزی هستند، تحصیلات مقدماتی خود را نیز در تبریز به انجام رساند و در ۱۹۶۸ کارشناسی خود در مهندسی محیط زیست را از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن لوئی ابیسپو دریافت کرد. سپس تحصیل مدیریت در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی یکی از برترین دانشگاه های ایالات متحده را نیمه کاره رها کرد و به ایران بازگشتند. و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی او ۱۰ ماه در سال ۱۳۵۸ وزیر کار، و بین سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ و سپس از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ به‌ترتیب در دولت‌های محمدعلی رجایی و اکبر هاشمی رفسنجانی وزیر صنایع بود. مهندس نعمت‌زاده معاونت وزارت نفت در امور پتروشیمی در دولت اول و دوم سید محمد خاتمی بود. او سمت‌هایی چون معاونت سازمان صنایع دفاع، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توانیر را نیز برعهده داشته است که بگفته همکارانش منشاء خدمات بسیاری بوده اند.

مهندس نعمت زاده به عنوان معاونت وزارت نفت و مدیرعامل پتروشیمی در دوران ریاست جمهوری حجت الاسلام محمد خاتمی منصوب شده  و به‌دلیل اقدامات گسترده توسعه‌ای و ارزنده اش در این دوره، پدر پتروشیمی ایران لقب گرفتند که به حق لقب شایسته ای بود.زبان بدن خاص این مهندس کهنه کار همیشه یک شعار بزرگ زیر لبخندهای متین و موقر ایشان دارد ما می توانیم او هرگز از لبخند سیاستمداران استفاده نمی کند و پیوسته گشاده رو و متبسم است مخصوصا در مقابل اصحاب رسانه همیشه مهربان هستند و شاید دلیل موفقیت چشم گیر و روز افزون ایشان و تامل گسترده با بخش خصوصی را باید در همین نکته ظریف او دانست هرچند دارای اشتباهاتی در زمینه زبان بدن هستند و این را هم نباید فراموش نمود هر چند مهندس نعمت زاده نمره قبولی را در میان هم رده هایش در زمینه زبان رفتار و تن گفتار از ما اخذ می نماید.

\"زبان

متاسفانه پدر پتروشیمی نوین ایران علی‌رغم خدمات بسیار گسترده و تاثیر گذارش در پتروشیمی توسط وزیر نفت کابینه اول دولت قبل به‌عنوان معاون وزیر در امور پخش و پالایش و مدیریت عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران منصوب شد و مسؤول اجرای برنامهٔ سهمیه‌بندی بنزین در ایران (بزرگ‌ترین پروژه IT کشور) در تابستان ۱۳۸۶ بود. پس از اتمام پروژه این مرد بزرگ و خستگی ناپذیر را به اتکای دانش و تعهد وصف ناپذیر ایشان به سمت مشاور عالی وزیر وقت  منصوب نمودند.

متاسفانه طبع بلند و انقلابی و آزاد اندیشی این مرد بزرگ باعث شد که در یک مصاحبه جنجالی با روزنامه اعتماد و انتقاد دلسوزانه و بحق و به نفع نظام و مردم از عملکرد دولت قبل و بیان برخی حقایق که منشاء آن بخاطر تفکر سیستمی و تحلیل های علمی و فنی و مهندسی بود و نه به جهت منفعت فردی بلافاصله از سمت مشاور ارشد وزیر نفت برکنار شده و بازنشسته شدند.

برخلاف بسیاری که بهترین وزیر کابینه دولت دکتر روحانی را جناب دکتر ظریف می دانند اما به لحاظ کثرت خدمات نوع آوری حجم کارهای انجام شده و مخصوصا ازاد اندیشی و تفکر چند بعدی وزیر محترم و تیم همراه ایشان بنده به لحاظ استراتژیک برترین وزیر دولت فعلی را جناب مهندس نعمت زاده که بحق پدر پتروشیمی ایران لقب یافته اند می دانم.مهندس انقدر بلند نظر حرفه ای و جسورانه سخن می گوید که هیچ وزیر دیگری به گرد پای او نمی رسد براین مثال با لحنی پر قدرت و با اعتماد بنفس هرچه تمام تر و مانند یک پدری دلسوز می گوید:

ارائه پتروشیمی در بورس خلاف قانون بوده وبنده برای رفع این مشکل می‌جنگم زیراتضمینی برای برده شدن واحدهای تولیدی دربورس بهیچ وجه وجود ندارد.

یا در جایی دیگر مهندس نعمت زاده می گویند:

سازمان حمایت باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کند، اما برخی انتظار دارند که سازمان حمایت در مورد همه اقلام نظر بدهد. ستاد هدفمندی یارانه‌ها مرجع انتخاب شده از طرف دولت در زمینه‌ قیمت‌گذاری است؛ بنابراین سیاست‌گذاری و قیمت را این ستاد تعیین می‌کند. در دولت قبل طبق قانون به وزارت جهاد کشاورزی این اختیار داده شد تا در ارتباط با کالاهای اساسی صادرات و واردات آن و نیز امر تنظیم بازار عهده‌دار مسائل باشد و آنها مشخص می‌کنند کالاهای اساسی وارد شود یا خیر.

زبان بدن ایشان هم بسیار جالب است مانند یک حرفه ای سخن می گویند در سخنان خود بصورت کاملا حرفه ای از تکنیکهای تک دست و دو دست خود استفاده می کنند و شنونده و بیننده را کاملا مجاب می نماید به نظر می رسد مهندس نعمت زاده همیشه به سخنی که ایراد می کنند کاملا و با تمام وجود ایمان دارند.

مهندس نعمت زاده در تمام سخنرانی ها و برنامه های تلویزیونی به دور از ژستهای غربی با نمایش قدرت یک مسلمان واقعی و با اعتماد بنفس فراوان و دلنشین و دلچسب با مخاطب روبرو می شوند هر چند از ما دور هستند اما در قاب شیشه ای تلویزیون ملموس راحت و خودمانی ظاهر می شوند .

مهمترین نکته در مورد زبان بدن این مرد بزرگ خستگی ناپذیر بودن ایشان است حجم عظیمی از فعالیتهای دلسوزانه ایشان حجم عظیمی از واحدهای تولیدی کوچک بزرگ و متوسط و حتی دانش بنیانها و تازه تاسیس ها که به دست پر توان این مرد بزرگ و تیم همراهشان کلید خورد و یا شک داده شد و احیاء شد و همچنین بهبود و توسعه بخش صنعت و معدن و تجارت گام بزرگ و اساسی بود که بعید می دانم جز این مرد بزرگ کسی قدرت انجام این کار بزرگ را داشت.

هرچند جناب دکتر ظریف کارهای بزرگی انجام دادند اما هرگز زحمتهای این مرد بزرگ یعنی مهندس نعمت زاده را نباید از چشم دور داشت به واقع زحمات این مرد بزرگ و خستگی ناپذیر مدتی است رو نمایی شده و تا چند ماه پیش عملا حتی اطلاع رسانی خوبی پیرامون حجم و گستردگی فعالیتهای ایشان حتی به چشم نمی خورد.

عینک رنگ و رو رفته و صورت افتاب سوخته بهمراه محاسنی سپید که موید زحمتهای این مرد بزرگ است بهمراه لبخند همیشگی بر صورت مهربانشان حس خوبی به مخاطب و مدعوین می دهد واقعا در یک جمله و به نمایندگی از تمام ملت ایران عرض می کنم مهندس نعمت زاده بزرگ خسته نباشید

اوج آزاد اندیشی که از صورت و سیمای این مرد بزرگ هم کاملا برای هر بیننده ایی مشهود است انجا است که حتی پیرامون حق مسلم مردم برخی دوستان را در دولت به ستوه می آورد تا آنجا که علیه او نیز به تندی سخن می گویند . باید به همه عزیزان در دولت بگویم زبان بدن نعمت زاده خدمت قدرت در سایه ولایت است ولاغیر چرا که مهندس نعمت زاده وقتی که به وزارت منصوب شدند بهتر از هرر وزیر دیگر کابینه و بهتر از هر فرد دیگری با صنعت و دردهای پیدا و پنهان آن اشنا بود به عنوان یک مدیر خصوصی در سالهای نه چندان دور هم بخش دولتی را درک کرده و هم بخش خصوصی را و این مزیت فوق العاده ای است که برای یک وزیر و آنهم در این سطح تجربه و مهارت که نه در رزومه که در عمل و همراه با بار علمی و عملی با خود یدک می کشد .

مهندس نعمت زاده از زبان همکارانشان هم همیشه مردی وارسته و بزرگوار لقب یافته اند چیزی که در چشمهای ایشان و حتی ژستهای ایرانی و اسلامی ایشان همراه با لبخندهای دلچسبشان به چشم می خورد. شاید برخی لبخندهایشان جهانی شده اما لبخندهای دلچسب این وزیر خستگی ناپذیر هم صنعتی و ایرانی شده

همیشه میبینم که صنعتگران با احترام از او سخن می گویند چراکه وزیری را پیش رو ی خود می بینند که از خودشان بیشتر برای صنعت و معدن و تجارت ایران دل می سوزاند و فارغ از مسائل جناحی سخن می گوید کار می کند و با تشکیل یک نیروی واکنش سریع همیشه یار و یاور دولت دکتر روحانی است حتی یک گام بزرگ جلوتر از دولت در حال دویدن است. این مرد بزرگ توانست با توسعه همه جانبه و گسترده صادرات نفتی یک قدم بزرگ و علمی برای کشور و مردم بردارد و آن رویکرد علمی جدید و منحصر به فرد در قرار دادهای خارجی است چند شب پیش در یک مصاحبه تلویزیونی خاطره ای جدیدی را با زبان بدنی سرشار از صداقت بیان نمودند که جنسی خارجی که خریداری شده بود و در منزل دیده بودند و می دانستند مشابه خوب ایرانی آن موجود است را گفته بودند این را از خانه من بندازید بیرون ؟ در زبان بدن این مرد بزرگ چیزی جز صداقت و عطش سیری ناپذیر خدمت وجود ندارد آنچه مهم است ارتباط خوب چشمی و معنی داری است که در تمام  فیلمها و عکسهای جناب آقای وزیر است و بیشتر از هرکسی ما را بیاد دولت شهیدمان و شهدای دولت رجایی و باهنر می اندازند.

مهندس نعمت زاده مردی برای تمام فصول است  و زبان مردی برای تمام فصول که لقب پدر پتروشیمی ایران را نیز با خود یدک می کشد بهترین و شیرین تعبیر است برای این مرد بزرگ سلامتی و طول عمر را مسئلت مینماییم.

 مازیار میر مشاور و تحلیل گر

منابعی برای مطالعه بیشتر

زبان بدن لوندقسمت اول

زبان بدن مسعودفراستی

زبان بدن داود رشیدی

زبان بدن احسان علیخانی

زبان بدن علی لهراسبی

زبان بدن مهران مدیری

زبان بدن عادل فردوسی پور

زبان بدن محمد سلوکی

زبان بدن پیامبر ص

روشهای ساده آموزش زبان بدن

Visits: 7

برچسب‌ها:, , , , , , , , , ,