• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 مارس 2024 - 1:02
  • کد خبر : 3772
  • چاپ خبر
زبان بدن معلم

زبان بدن معلم قسمت چهارم

زبان بدن معلم قسمت چهارم این مقاله در ادامه مطلب زبان بدن معلم قسمت سوم نگارش شده است: به روز رسانی آذر ماه1399 بازدید ها: 2731039 نوشته دکتر مازیار میر محقق و پژوهشگر #مازیارمیر   mazyarmir.com@gmail.comhttps://www.aparat.com/mazyarmir https://www.aparat.com/zabane_badan https://t.me/Iranian_leadership_school https://www.instagram.com/mazyare_mir https://www.instagram.com/mazyare.mir https://www.linkedin.com/in/mazyarmir   زبان بدن معلم قسمت چهارم شما همیشه می توانید به عنوان یک مدرس و

زبان بدن معلم قسمت چهارم

این مقاله در ادامه مطلب زبان بدن معلم قسمت سوم نگارش شده است:

به روز رسانی آذر ماه1399

بازدید ها: 2731039

نوشته دکتر مازیار میر محقق و پژوهشگر

#مازیارمیر

 

زبان بدن معلم قسمت چهارم

شما همیشه می توانید به عنوان یک مدرس و معلم حرفه ای با یک احوالپرسی ساده با دانش‌جویانش و البته بدون زبان و با زبان غیرکلامی تاثیر شگرف و شگفت انگیزی روی جو کلاس بوجود آورد که به تنهایی و با تکیه بر زبان کلام غیرممکن است. یک سخنران و معلم با تجربه با گفت‌وگوی مستقیم با یکی از شنوندگان سخنش را آغاز می‌کند و در تمام مدت سخنرانی سعی می‌کند تک‌تک شنوندگان را بصورت حرفه ای نگاه کند و حتماً در مدت سخنرانی تن صدای خود را تغییر داده و بصورت سینوسی دراورد نا اصلا خسته‌کننده نباشد.

زبان غیرکلامی معلم به شرطی می‌تواند بسیار مؤثر باشد که دانش‌جویان او را کاملا ببینند نه اینکه معلم پشت میز یا تخته مخفی شده باشد یا به هنگام تدریس همیشه پشت به دانش‌جویان داشته باشد. بهترین مکان برای مدرس و استاد در کلاس نزدیک میز خودش است، او در این حالت ایستاده و همه دانش‌آموزان او را می‌بینند. معلم نباید جلوی کلاس درس دست‌هایش را بهیچ وجه در داخل جیب‌هایش بگذارد، زیرا این حالت او را ااولا بسیار مغرور و دوم بسیار محدود می‌کند. فرم ایده‌آل این است‌که دست‌ها اولا آزاد باشد، دوما سعی کنیم ژست عالی و قدرت داشته باشیم و این نشان‌دهنده آمادگی استاد و مدرس برای برقراری ارتباط با دانشجو‌یان است.
استاد باید گاه‌گاه جای خود را تغییر داده و کمی هم با علم میزانسن آشنایی داشته باشد ولی اگر مرتب از این طرف کلاس به آن طرف کلاس بدود متاسفانه باعث حواس پرتی دانشجویانش می‌شود و متوجه درس او نخواهند شد. نکته مهم این است که معلم باید به تک‌تک دانشجویان و دانش‌آموزان نگاه کند وگرنه آنها فکر می‌کنند که معلم آنها را اصلا ندیده و یا نادیده گرفته است. چون که تأثیر نگاه غیرقابل انکار و حتی باید گفت غیر قابل باور است. یک استاد خبره به هیچ وجه هنگام سوال کردن نباید با انگشت به دانشجو و یا دانش‌آموز اشاره کند، خصوصاً اگر به آن فر نزدیک هم باشد، این حالت در دانشجویان و دانش‌آموزان جس ترس و نگرانی ایجاد می‌کند به‌جای اینکه در او هیچ انگیزه ای به‌وجود بیاورد. بهترین روش این است که از دانشجو یا دانش آموز فاصله گرقته و مستقیم به‌طرف او نگاه کند و با کف دست کامل به او اشاره فرماید.

زبان بدن یاBODY   LANGUAGE زبانی بسیار مهم و تاثیر گذار است که یک معلم باید کاملا به زیر و بم ان آشنا باشد و احاطه کامل به ان داشته باشد الزام تجهیز هر معلم و استادی به این علم جزو اوجب واجبات است.

متاسفم بابت استاد یا مدرسی که دائم به در و پنجره و ساعتش نگاه می‌کند این به ان معنی است که او همه فکرش خارج از کلاس درس می‌چرخد و هیچ توجهی به کلاس درس ندارد. استفاده آگاهانه از زبان غیرکلامی اصلا یکار نمادی و یا نمایشی نیست بلکه باعث تأثیر مضاعف و بهتر سخنان فرد برای مخاطب می‌شود، هر چه زبان غیرکلامی طبیعی‌تر و اصولی تر باشد بیشتر مورد قبول مخاطب قرار می‌گیرد. معلمانی که از زبان غیرکلامی به‌درستی و به جا استفاده می‌کنند رابطه بهتری با دانشجویان و دانش‌آموزانشان برقرار می‌کنند,رابطه ای درست معنی دار و دقیق که تا سالها ادامه دارد.

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

توصیه میشود مطالب زیرا مطالعه نمایید:

زبان بدن معلم قسمت اول

زبان بدن معلم قسمت دوم

موفقیت با زبان بدن

تحلیل زبان بدن عادل فردوسی پور

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.