• تاریخ انتشار : شنبه 9 مارس 2024 - 9:09
  • کد خبر : 3602
  • چاپ خبر
زبان بدن فیلم لانتوری

زبان بدن فیلم لانتوری

زبان بدن فیلم لانتوری مجله مذاکره و زبان بدن   09120054873 09198718767 mazyarmir.com@gmail.com https://www.aparat.com/mazyarmir https://www.aparat.com/zabane_badan https://t.me/Iranian_leadership_school https://www.instagram.com/mazyare_mir https://www.linkedin.com/in/mazyarmir لینک اختصاصی(پنل دانش):                                                    https://www.google.com/search?kgmid=/g/11f0_7m_63   امروز فیلم لانتوری را در سینما دیدم

زبان بدن فیلم لانتوری

مجله مذاکره و زبان بدن

 

لینک اختصاصی(پنل دانش):                                                    https://www.google.com/search?kgmid=/g/11f0_7m_63

 

امروز فیلم لانتوری را در سینما دیدم فیلمی پرحاشیه و پر از اما و اگر و مخاطب پسند تمام خبرگزاریها حرف و نقل تحلیل و تفسیر و تبلیغ این فیلم  زیبا و خوش ساخت است.اما شاید بهتر باشه قبل از  داستان فیلم پیرامون عوامل فیلم  لانتوری فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان محصول سال ۱۳۹۴ است.این فیلم برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است. لانتوری با ۱۴۱ میلیون تومان فروش و ۲۰ سانس فوق‌العاده در اولین شب اکران خود، رکورد فروش سینمای ایران در شب اول اکران را  بصورت حیرت انگیزی جابجا کرد. شاید بد نباشد عوامل فیلم را معرفی کنم رضا درمیشیان

باران کوثرى، نوید محمدزاده ، مریم پالیزبان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی ، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی ، ستاره پسیانی ، بهرام افشاری ، سیاوش چراغی پور، کاظم سیاحی ، سجاد تابش، یسنا میرطهماسب ، وحید قاضی زاهدی، هادی احمدی، شهریار فرد، امیر حسین طاهری ، امیر رضا رنجبران، میثم نوروزی، علیرضا خاتمی، رضا رباط جزی، حامد اسماعیل زاده ، پانته آ غدیریان، محمد حسین پوراین فیلم داستان مردی به نام پاشا است که در گروه تبهکار و لاتی به نام لانتوری که متشکل از دو مرد و یک زن دیگر است اقدام به دزدی و زورگیری های گسترده  و مخصوصا کارهای مثبت هجده می‌کنند عضویت دارد، پاشا ناخواسته عاشق زنی به نام مریم می‌شود اما پس از بی‌توجهی وی اقدام به اسیدپاشی به صورت دختر می‌کند این گروه خشن که واقعاً هم لات لات هستند و جلونگاه آنان کوچه و خیابان‌ و بزرگراه های تهران است که با خاطری آزاد و فارغ بال جلوی چشم مردم در روز روشن  با انواع صلاح سرد و حتی گرم اقدام به زورگیری کنند و به جای عبور از خط عابر ، از وسط اتوبان خیلی گستاخانه رد می‌شوند آیا این جا تهران است یا شهرهای داعش زده قلب سوریه!!!!! اما واقعیت چیست؟

یکی رفتاری که در فیلم توجه مرا به شدت جلب کرد این ژستی است  که برخی از بازیگر ها با بازیهای غیر قابل قبول اینطور القائ می کنند که انگار راحت نیستید یا علاقه‌ای به کار هم ندارند.  شاید بد نباشد اشاره ای داشته باشم به اخرین کتاب Patti Wood، نویسنده کتاب SNAP: Making the Most of First Impressions Body Language and Charisma او در این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتابهای رفرنس که به شدت به زبان بدن اشاره دارد او چنین می‌گوید: «همیشه باید در هنگام صحبت، دست‌های خود را آشکار کنید. باید اذعان کرد هنگامی که شنونده و مخصوصا بیننده نتواند دستان شما را ببیند، با خود فکر خواهد نمود که شما در حال پنهان کردن چه چیزی هستید ایا راست گو هستید آیا….؟

شما باید همیشه این مسئله را بدانید که برای اینکه فردی صادق معتبر و راستگو به نظر برسید، بهتر است از حالت ذکر شده  به شدت اجتناب و دوری کنید و دست‌هایی باز را در هنگام صحبت نشان بدهید به عبارت دیگر باز و بسته رفتار نمودن بازیگر را  بسیار متفاوت ظاهر می کند. بعنوان یک محقق و مدرس زبان بدن طی دو دهه فعالیت حرفه ای در کشور به شخصه در این خصوص تجربه طولانی دارم و این مهم را نیز به شدت تجربه نموده ام.

\"%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c\"

لانتوری حکایتی تازه است از یک پسر که آن قدر لات که بدون هیچ ترس و تردیدی از نیروی انتظامی و…. ، محاسن بلند خود را رنگ کرده و موهایش را هم شانه نمی‌زند. البته یکی دیگر از افراد باند که ریش داره و لات هم هست.  بازی های این لات بی سرو پا و مخصوصا زبان بدن او قابل قبول است ژستها و زمانبندیها و مخصصا خنده های او با ریش رنگ کرده فوق العاده عالی است زبان بدنی عالی پشت این ریشها نهفته که بسیار تاثیرگذار است به راستی زبان بدن چیست؟ زبان بدن به انواع شکل‌های ارتباط غیر کلامی یا رفتاری اشاره می‌کند که یک فرد از طریق رفتارهای فیزیکی خود، بدون آنکه صحبتی بکند با دیگران قادر است، ارتباط برقرار نماید. این رفتارها می‌تواند مربوط به وضعیت و حالات بدنی مثل  دستها، پاها، نحوه نشستن، ایستادن، راه رفتن و حالتها، اطوارها،حرکات و اشارات بدنی، جلوه‌های هیجانی صورت و حرکات چشم‌ها و ….. می باشد .

زبان بدن این پسر یک زبان بدن خاص و بسیار تاثیر گذار است. و این نشان‌ دهنده‌ ان است که نباید از روی ظاهر افراد قضاوت کنیم و ممکن است آدم‌های ریش‌دار هم آدم‌های خشن و در عین حال بسیار بدی باشند یادتان باشد یک جمله تاثیرگذاری دارم هیچ چیز و هیچکس آنگونه که به نظر می رسد نیست. ریش بلند و ظاهر مذهبی به تنهایی برای صداقت ایمان و کفایت کافی به نظر نمی رسد.

در این فیلم یک پسر قد بلند هم هست مصداق افراد تابلویی که همه جا به چشم می آیند مخصوصا وقتی که حتی اگر هیچ کاری هم انجام نداده باشد این قد بلندش تابلو است، چه برسد به اینکه برود کار خلاف انجام بدهد. ولی همین که بدون دستگیر شدن همچنان به خلافکاری مشغول است نشان از ضعف پلیس و دستگاه قضایی دارد و کارگردان چقدر هنرمندانه این موضوع را بیان کرده است.

دختر عضو باند خلافکار، یک دختر خیلی معصومی است که علی‌رغم تمام کثافت‌کاری‌های که می‌کند همچنان معصوم باقی می ماند و معصوم است چون عاشق پسر با ریش‌رنگ شده است. شاید باید اینگونه گفت که ارزش عشق از همه چیز بیشتر است. کارگردان در این فیلم خوب و خوش ساخت به این نکته اشاره دارد که نباید از روی ظاهر قضاوت نمود و ممکن است یک نفر هر کاری حتی کارهای غیر قابل باور انجام بدهد ولی دلش هم پاک باشد به عبارت دیگر با نیت خوب و صادقانه خلبان ارتش آمریکا بمب اتمی روی هیروشیما می اندازد و در یک ان میلیون ها نفر را به قتل می رساند . و چه بسا آدمهایی که با صداقت و نیت خوب بزرگترین خیانتها و خطاها را مرتکب می شوند. در این فیلم متاسفانه عشق دختر  کاملا یکطرفه است و پسر ریش‌رنگی به او اصلا محل نمیگذارد. رفتارها ژستهای دختر فوق العاده خوب و طبیعی است و در عین حال تاثیرگزار است.

پسر لات داستان این فیلم که عاشق دختر فرهیخته و روزنامه‌نگاری شده که با مدیرمسئول  روزنامه هم مشکل دارد.او فردی کاملا مستقل است. دختر برای رضای خدا و رضای خانواده‌ی قاتلان از خانواده‌های کسانی که فرزندشان به قتل رسیده است رضایت بگیرد. در این فیلم داستان نوجوانی  دیگر هم روایت می شود که بلافاصله بعد از بلوغ عاشق دختر همسایه‌شان شده و سپس او را کشته . زبان بدن پسر خیلی چشم گیر نیست  چراکه فکر می کنم در آن به این مسائل توجه نکرده که عبارتند از :

 این پسر در برقراری ارتباط چشمی و نوع این رابطه بسیار ضعیف است شاید بد نباشد بدانید که در یک نظرسنجی جدید که توسط Harris Poll از CareerBuilder در میان ۲۵۰۰ مدیر مسئول استخدام صورت گرفته است، از آن‌ها خواسته شده تا بزرگ‌ترین اشتباهات افراد به دنبال کار در زبان بدن را مشخص کنند. و بزرگترین و مهمترین مشکل در این نظر سنجی همین ارتباط و عدم ارتباط چشمی ذکر شده که در لانتوری به شدت دیده می شود.
رفتارهای پسر یا تصنعی است یا کاملا کلیشه ای البته باران کوثری و بازیگرهای دیگر این فیلم هم از این دست رفتارها زیاد دارند و این نقطه ضعف بزگ فیلم است. دست‌های خود را افراد یا به سختی و یا با شدت تکان می دهند و رفتارهای دستهای تمام این افراد بسیار بد و یا فاجعه است . John B. Molidor و Barbara Parus در کتاب خود با نام Crazy Good Interviewing می‌گویند نشان دادن کف دست در حرکات این عضو از بدن، می‌تواند صمیمیت شما را نشان بدهد و در نتیجه، این امر باعث نمایش اعتماد شما خواهد شد و بلعکس . اما در اینفیلم بازی دستها زاویه ها و یا فاصله انگشتان و زوایا و…. همه و همه غلط و یا بسیار ناشیانه و بد است.

دختر روزنامه‌نگار با زبان بدن  و با خنده‌ها و عشوه‌های ناخواسته و غیرعمد که رفتاری جاافتاده و مرسوم و معقول و مشروع است پسر لات را عاشق عاشق خود می‌کند. پسر لات هم به‌خاطر عشقش موها و ریش‌هایش را نیز کوتاه می‌کند و ……

 

Dr.Reiman بارها و بارها به این موضوع اشاره می‌کند که شما  در نقش یک بازیگر  هالیودی  یا……همیشه باید مراقب حالت های بدنی خود باشید. در حالی که در این فیلم هیچ رفتار و مراقبتی از زبان بدن و زبان رفتاری افراد دیده نمی شود بسیاری از رفتار شناسان برتر جهان معتقد هستند که مردم فکر نمی‌کنند که در فیلم و یا روی سن تاتر و یا کار و یا حتی مصاحبه کاری و یا شروع رابطه عاشقانه هم از قدم اول و از ثانیه های اول شروع می شود حتی از شروع تفکر این رفتار که متاسفانه در این فیلم چنین تفکری به هیچ عنوان وجود ندارد.نکته کلیدی که به عنوان ضعف عمده در این فیلم یا فیلم فروشنده اصغر فرهادی به شدت به چشم می خورد.

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analystd

توصیه میشود حتما مطالب زیرا هم مطالعه نمایید:

تحلیل بازگشته (The Revenant)

تحلیل حرفهای زبان بدن فیلم fading gigo

تحلیل زبان بدن فیلم عطر

وقتی که شهاب حسینی پشت تریبون جشنواره کن حاضر میشود

زبان بدن داود رشیدی

خانم وکیل حرفه ای چه ظاهری دارد(قسمت اول)

تحلیل حرفهای زبان بدن فیلم fading GIGO

تحلیل زبان بدن فیلم mission impossible

زبان بدن پسر شائول

ایستاده در غبارقسمت اول

زبان بدن فیلم سیانور

کارگاه آموزشی تکنیکهای خلاقانه برای حل مسئله ، مهندسی تریزواسکمپر

زبان بدن فیدل کاسترو

زبان بدن فیلم بادیگارد

نقد و تحلیل فیلم چ

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.