• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 جولای 2023 - 6:05
  • کد خبر : 3854
  • چاپ خبر
زبان بدن دستها قسمت دوم

زبان بدن دستها قسمت دوم

زبان بدن دستها قسمت دوم     این مقاله ادامه مطلب زبان بدن  دستها قسمت اول می باشد: زبان بدن دستها قسمت دوم   زبان بدن (Body Language) یکی از مهم ترین مخابره کننده ها هستند که نسل بشر را نسبت به سایر موجودات برتری داده و یا می دهند هرچند قدرت تکلم و سخن گفتن تمایز

زبان بدن دستها قسمت دوم

 

 

این مقاله ادامه مطلب زبان بدن  دستها قسمت اول می باشد:

زبان بدن دستها قسمت دوم

 

زبان بدن (Body Language)

یکی از مهم ترین مخابره کننده ها هستند که نسل بشر را نسبت به سایر موجودات برتری داده و یا می دهند هرچند قدرت تکلم و سخن گفتن تمایز خاصی را برای نسل بشر به وجود آورده اما در این میان زبان بدن آدم ابوالبشر از روز اول و از ابتدای خلقت همه جا و در جای جای کتب آسمانی به چشم می خورد بعدها این رد پا را باستانشناسان در دیواره های غارها و …. کشف نمودند.

آری انسانها دارای این قدرت خارق العاده هستند که می تواند با به کارگیری کلمات و جملات احساسات و نیات درونی اش را بیان نموده و همراه با آن بصورت خواسته و یا ناخواسته و در مکانها و زمانهای گوناگون که آن را سکوت و خاموشی مطلق اطلاق می کنند و تنها با زبان بی زبانی تنها با آنچه «body language» خوانده می شود، می توانند با قدرت و به خوبی هرچه تمامتر احساسات خود را انتقال داده یا حتی معنای کلام را به صورت فاحش و معنی داری تغییر دهند. هرگز اظهار عشق را از عاشقی که با چشمهای هوسران خود سرگرم چشم چرانی است و…..راهیچ زن و مردی قبول نمی کند .

آری با این توضیحات مختصر بهتراست بپردازیم به زبانی بالاتر و تاثیرگذارتر از زبان بیان که همانا زبان بدن است و در این مقاله کوتاه به زبان بدن دستها خواهیم پرداخت این مقاله برگرفته از کتاب زبان بدن ایرانی چاپ ششم می باشد. آرزو می کنم با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر و هم افزایی بیشتر یاری رسانید.مازیار میر

آیا همیشه مواجه با دستهای پنهان هستید:

برتسیول و کارلسو ناخواسته در طی تحقیقات خود پی بردند که بعدها روی این موضوع پروفسور آلبرت محرابیان بسیار تحقیق نمود و با توجه به دست دادن استاندادرد که به معنی ارتباط برقرارکردن است اما در همان حال پنهان کردن دستها و حتی دست غیر عملیاتی همه و همه خود نشان بارزی است از عدم علاقه به ارتباط و همکاری است. همچنین نشان دهنده این است که شخص نمی خواهد حرف بزند و یا اصلا حرف بزند چون می خواهد اولا گوش دهد و در ثانی علاقه ای به گوش دادن ندارد پس خود را معطل نکنید و کار را نیز خرابتر نکنید.

در مواردی بسیار نادر هم با این رفتار طرف مقابل شمارا به آرامش دعوت نموده و یا به عبارت دیگر می تواند نشان دهنده احساس آرامش بوده و اینکه نیازی به حرف زدن نیست .

دست های درخواست گر:

اگر کف دست بالا باشد و دست را جلو ببریم. به معنی طلب کردن صدقه است. اگر دست را ۴۵ درجه باز کنیم و کف دست به سمت بالا باشد و سپس دستمان را به طرف جلو بکشیم یعنی از شخصی می خواهیم جلوتر بیاید. اگر کف دستمان را به هم بچسبانیم، شبیه دعا کردن مسیحی ها و جلو ببریم یعنی از کسی خواهش می کنیم که به ما صدمه نزد.

دست های متفکر:

وقتی انگشت ها مثل مناره به هم پرس می شوند ممکن است بعضی از انگشت ها درون هم پیچیده و بعضی از آنها به شکل مناره به هم متصل باشند. به معنی فکر کردن سنجیدن و تصمیم گرفتن است. گوش دادن به صحبت های دیگری و فکر کردن به آنها. اگر انگشت میانی به سر تکیه داده شود یا اینکه به دهان برود یعنی دارم فکر می کنم و آمادگی صحبت کردن را ندارم

دست پیشتیبان:

وقتی دست را تکیه گاه و پشتیبان سر قرار می دهیم و سر را به آن تکیه می دهیم و آرنج ها روی میز است، نشان دهنده این است که شخص خوابش می آید یا وقتی دست خیلی به آرامی سر را نگه داشته است و با انگشت ها چانه را لمس می کنیم و به فرد روبه رو نگاه می کنیم به این معنی است که به صورت من نگاه کن آیا زیبا نیست؟ و حالتی اغواکننده است. همچنین اگر سر به دست تکیه داده باشد یعنی شخص کسل تر است. اگر شخص به موضوع علاقه مند باشد سرش را کمتر تکیه می دهد.

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

منابعی برای مطالعه بیشتر:

زبان بدن هیلاری کلینتون و دونالدترامپ

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن احسان علیخانی

زبان بدن علی لهراسبی

زبان بدن مهران مدیری

زبان بدن عادل فردوسی پور

زبان بدن محمد سلوکی

زبان بدن پیامبر ص

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن دکتر ظریف

زبان بدن هیلاری کلینتون

زبان بدن دونالد ترامپ

زبان بدن داعش

زبان بدن ملانیاترامپ

 زبان بدن چگوارا

زبان بدن دستها  قسمت جهارم 

زبان بدن  دستها قسمت سوم 

زبان بدن دستها قسمت دوم

زبان بدن  دستها قسمت اول

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.