زبان بدن در آموزش قسمت پنجم

زبان بدن در آموزش قسمت پنجم
ژوئن 24, 2023
4 بازدید

زبان بدن در آموزش قسمت پنجم علائم + غیرکلامی  آیا از علم زبان بدن اطلاعی دارید برای آن دسته از عزیان که نسبت به این علم اطلاعی در دست ندارند عرض کنم که زبان بدن یا body language یکی از برترین خصوصیات نسل بشر بر روی کره خاکی آن است که قدرت تکلم و سخن گفتن دارد. […]

زبان بدن در آموزش قسمت پنجم

علائم + غیرکلامی

 آیا از علم زبان بدن اطلاعی دارید برای آن دسته از عزیان که نسبت به این علم اطلاعی در دست ندارند عرض کنم که زبان بدن یا body language یکی از برترین خصوصیات نسل بشر بر روی کره خاکی آن است که قدرت تکلم و سخن گفتن دارد. او می تواند با به کارگیری کلمات و جملات احساسات و نیات درونی اش را انتقال دهد. زبان بدن یا زبان بی زبانی تنها با آنچه «body language» یا زبان حرکات بدن و اجزای آن خوانده می شود،به کلیه ژستها و حرکتها و حالتها مانند انواع نگاه راه رفتن و نشستن و…. زبان بدن گویند.زبان بدن شامل دو قسمت است . یکی زبان حرکات بدن و دیگری زبان آرایش و ظاهر بدن؟

سته در یک تحقیق کوتاه میان مدیران کارفرمایان و یا حتی دانشجویان و یا دانش آموزان متوجه شدم با بالا رفتن تجربه و حتی بدون تجربه افراد در طبقه های مختلف حس می کنند البته کاملا بصورت ناخودآگاه علائم غیرکلامی ارسال شده از طرف استادها و یا معلمین را دریافت نموده و فورا متوجه می‌شوند که مقابل‌شان چه کسی قرار دارد. البته نمی توان به این حس زیاد اعتماد و اکتفا کرد و حتی در بهترین حالت تربیت شده این حس انحراف از مسیر بسیار زیاد است.


لطفا و حتما مقاله رازهای جذب و اقناع را بخوانید


باید اذعان نمود که این مقاله را بجز شما استاد و یا معلم و… دانشجو و دانش آموز هم مطالعه می کند و و در ضمیر ناخود اگاه خود هم اطلاعاتی دارد پس به راحتی با گیرنده های حسی خود متوجه می گردد که روبروی او در دانشگاه و یا آموزشگاه فردی دلسوز ایستاده برای آموزش و یا فقط تمام مدت تدریس در انتظار پایان ماه و یا ساعت درس که حقوق خود را دریافت کند و دیگر هیچ برایش مهم نیست معمولا این موارد زندگی خصوصی و آینده دانشجو هم برایش مهم نیست و اصلا و ابدا مهم نیست در آینده این کم کاری او آتش جهنم را برایش به ارمغان خواهد اورد ؟ این نوعی حق و الناس نیست؟ این حقوق حرام نیست ؟ و ایا شما اینگونه فکر نمی کنید؟

است. این رفتار روی نحوه تدریس معلم و انگیزه او اثر می‌گذارد. ارتباط بین معلم و دانش‌آموز تأثیر قابل توجهی در یادگیری دانش‌آموزان دارد. این نکته‌ای است که دکتر یوآخیم بویر بر آن بسیار تأکید می‌کند.

درست ارتباط بر‌قرار کنید

دانش‌آموزان و حتی دانشجویان به شدت تمایل دارند که مورد توجه قرار گیرند و در حقیقت کاملا دیده شوند، توجه به آنها هر چند با یک نگاه ساده،باعث تشویق  دانشجویان و یا دانش‌آموز می‌شود.

یادمان باشد که کودکان و نوجوانان حاضرند برای جلب این توجه، خیلی کارها بکنند. بزرگسالان می‌توانند از طریق زبان غیرکلامی کوشش کودکان را برای یادگیری به نحوه مثبتی تحت‌تأثیر قراردهند و نشان دهند که آنها مورد تایید هستند.

کار استاد و معلم با واگذاری حل مسائل‌ مشکل به دانش‌ جویان و دانش اموزان به انها دقیقا  نشان می‌دهد که از توانایی‌های او مطلع است و همین در دانش‌آموز انگیزه‌ای به‌وجود می‌آورد تا او با میل به حل مسئله بپردازد، ولی برعکس اگر معلم به شاگردی به‌طور غیرمستقیم بفهماند که او فکر نمی‌کند که دانش‌آموز قادر به حل مسئله باشد به همان نسبت هم دانش‌آموز با ترس و نگرانی با آن مواجه می‌شود. این واکنش‌های دوجانبه تنها در مدرسه مهم نیستند بلکه در همه روابط انسانی اهمیت دارند، خصوصاً بین والدین و فرزندان.

حضور واقعی معلم از آغاز کار یک پذیرش مسئولیت است، نخستین دقایق ساعت درس تعین‌کننده است که آیا یک معلم توانایی بر‌قراری ارتباط با دانش‌آموزان را دارد یا نه‌؟ یک معلم هرگز نباید برای شروع ساعت درس به مسائل سازمانی بپردازد، همانند چه کسی غایب است؟ یا چه کسی دفترچه‌‌اش را فراموش کرده؟ این سؤالات کشنده انگیزه دانش‌آموزان برای یادگیری هستند.

مازیارمیرمشاوروتحلیلگر

Visits: 4

برچسب‌ها:, , , , ,