رویکرد های جدید شرکت های پیش رو در رفتار با سرمایه های انسانی

رویکرد های جدید شرکت های پیش رو در رفتار با سرمایه های انسانی
آگوست 10, 2023
3 بازدید

رویکرد های جدید شرکت های پیش رو در رفتار با سرمایه های انسانی رویکردهای جدید شرکتهای پیش رو در رفتار با سرمایه های انسانی New approaches to leading companies in the treatment of human capital در حالی به پیش واز سال جدید میلادی میرویم که هر روز بیشتر شرکتهای پیش روی جهان با ارج نهادن […]

رویکرد های جدید شرکت های پیش رو در رفتار با سرمایه های انسانی

رویکردهای جدید شرکتهای پیش رو در رفتار با سرمایه های انسانی

New approaches to leading companies in the treatment of human capital

در حالی به پیش واز سال جدید میلادی میرویم که هر روز بیشتر شرکتهای پیش روی جهان با ارج نهادن به سرمایه های انسانی خود که در ایران ما آن را منابع انسانی می نامیم روند رو به پیشرفت خود را سرعت بیشتری بخشیده سیر تحول خود را اساسی تر و اصولی تر می نمایند.

برای مثال شرکت اپل و مایکروسافت و یا گوگل امکانات استثنایی برای پرسنل چه در محل کار و پس از ساعت اداری در نظر گرفته اند.

فیسبوک به اقدام خیره کننده دیگری دست زده در برخی قسمتها کارکنان فیس بوک با دمپایی و شلوارک روی تخت و کاناپه لم می دهند و به کار می پردازند …..

این در حالی است که چنین رفتارهایی باعث شده این شرکتها روندهای توسعه و کسب درامد موجود در جهان را درنوردند

شرکتهای  کره ایی توانسته اند در محیط کار با پخش آهنگ دریا و استفاده از دکوراسیونی به شکل درون اقیانوس و کنار دریا روند بهره وری را د ر سازمانهای خود به شکل معنی داری افزایش و بهبود ببخشند. در همین راستا شاید جالب باشد بدانید  که شرکت اینتل بعنوان یکی از بزرگترین و پیشرو ترین شرکتهای جهان از ابتدای سال ۲۰۱۶ مزایای کارمندان خودش را ۴ برابر خواهد نمود این شرکت میزان مزایای پرداختی برای کارهای پزشکی را از ۱۰ هزار دلار به ۴۰ هزار دلار یعنی به ۴ برابر افزایش داده و مزایای پرداختی برای دارو و درمان را هم به ۴ باربر افزایش داده و مخصوصا خبر هیجان انگیز دیگر این است که اینتل حتی برای فرزند خواندگی  هم حدود بیش از ۱۵۰۰۰ دلارپرداخت می‌کند . این در حالی است که برخی شرکتها و حتی سازمان تامین اجتماعی و یا سازمان خدمات درمانی در ایران از دادن خدمات به بهانه بیماریهای خاص و یا هزینه باروریی زوج های جوان و…. را در شمول پرداخت هزینه های خود نمی دانند.

شاید بد نباشد اشاره ای کنم به اینکه اینتل اعلام نموده ما هیچ محدودیتی هم برای دریافت کمک هزینه فرزندخواندگی نداریم شما دو سه یا حتی بیشتر فرزند به فرزند خواندگی قبول نمائید و جالب تر آن است که سخنگوی  شرکت اینتل در آخرین نشست مطبوعاتی بزرگ خود اینطور بیان نمود که : اینتل بینهایت اقبال بلند و بالایی دارد که توانسته با استعداد ترین و خلاق ترین افراد جهان را به خدمت گرفته تا با استفاده از تجربیات این افراد روند طلایی و رو به پیشرفت روز افزون اینتل را در سرتاسر جهان سبب گردد . شرکت اینتل وظیفه خود می داند که از تمام خانواده بزرگ خود حمایت گسترده و همه جانبه ایی داشته باشد تا همه بتوانیم زندگی راحت و ارام و بدون دغدغه ای داشته باشند

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

توصیه میشود مطالب زیرا مطالعه نمایید:

سوالات اصول سر پرستی برای شرکت راه اهن جمهوری اسلامی ایران

رویکردهای جدید شرکتهای پیش رو در رفتار با سرمایه های انسانی

رازهای موفقیت شرکتهای چند ملیتی (این قسمت گوگل و یاهو)

مدیریت ارشد بازاریابی

رویکرد های جدید شرکت های پیش رو در رفتار با سرمایه های انسانی

Visits: 4

برچسب‌ها:, , ,