راهنمای خرید ایفون

راهنمای خرید ایفون
ژوئن 24, 2023
0 بازدید

راهنمای خرید ایفون من سالها است یکی از گوشیهایی که به ان خو کرده ام گوشیهای هوشمند کمپانی اپل است بماند شاید برخی اوقات شائومی جدیدی که خریدم به اپل برتریهایی داشته باشد اما واقعیت این است که اپل مرا به یاد استیو پل جابز می اندازد و علاقه قلبی که به او دارم و […]

راهنمای خرید ایفون

من سالها است یکی از گوشیهایی که به ان خو کرده ام گوشیهای هوشمند کمپانی اپل است بماند شاید برخی اوقات شائومی جدیدی که خریدم به اپل برتریهایی داشته باشد اما واقعیت این است که اپل مرا به یاد استیو پل جابز می اندازد و علاقه قلبی که به او دارم و مخصوصا جمله معروفش که من از عدم امده ام و هرگز نباید پا به این کره خاکی می گذاشتم و…

حالا می خواهم چند خطی برایتان از سایتهای مختلف مطالبی را چمع و جور کنم که بدانیم چه گوشی کی کجا و چه طور انتخاب کنیم و اساسا چه رنگی برای ما بهتر است؟ اما اول ایفون ۷ را بهتر بشناسیم؟

آیفون ۷ یا IPhone 7و آیفون ۷ پلاس تلفن‌های هوشمند طراحی شده توسط شرکت اپل می‌باشد. این دستگاه در ۷ سپتامبر ۲۰۱۶ در سالن مدنی بیل گراهام در سان فرانسیسکو توسط تیم کوک مدیرعامل اپل رونمایی شد. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به طور مشترک به عنوان دستگاه‌های پرچم دار سری آیفون و جانشینان آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس می‌باشند؛ که ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۶ و با سفارش قبلی در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۱۶ منتشر شدند.

آیفون ۷ ویژگی‌های قابل توجه‌ای در راستای ارتقاء سخت‌افزار، از جمله پردازنده چندهسته‌ای با سیستم روی یک تراشه همراه با سیستم بهبود عملکرد گرافیکی، صفحه نمایش به روز شده، مقاومت در برابر آب، بلندگوهای استریو، دوربین‌های به روز رسانی، و یک سیستم دو دوربین جدید منحصر به فرد برای مدل بزرگتر آیفون ۷ پلاس داراست. همچنین رابط تی‌آراس ۳٫۵ میلی‌متر حذف شده‌است.

آیفون ۷ در طراحی به آیفون ۶ اس مشابه است. در کنار رنگ سفید، طلایی، و رز طلایی، دستگاه در رنگ «جت سیاه و سفید» و در اوایل ۲۰۱۷ در رنگ قرمز نیز ارائه شده‌است. «جت سیاه و سفید» رنگی با سایه تیره‌تر و با سطح بسیار براق است که آن را از طریق یک فرایند چند مرحله‌ای پدیدمی‌آورند، با شروع یک فازآنادایزینگ آلومینیوم به سطح آلومینیوم اکسید متخلخل، و سپس استفاده از یک دستگاه برای «پاک کردن» پوشش از طریق یک ترکیب پودری که توسط اکسید آلومینیوم جذب می‌شود. تمامی مراحل در کمتر از یک ساعت رخ می‌دهد.

\"آیفونایفون هفت

مقایسه پورت آیفون ۶ و آیفون ۷ به ترتیب از بالا.

آیفون ۷ دیگر از یک دکمه فیزیکی خانه استفاده نمی‌کند؛ بجای آن از یک دکمه لمسی بهره می‌برد.دکمه حساس به فشار «لمسی سه بعدی» نیز از ۶ اس حفظ شده‌است. آیفون ۷ از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متر بهره نمی‌برده و آن توسط یک بلندگوی دوم جایگزین شده‌است. آیفون ۷ از اپل آ۱۰ فیوژن سیستم بر روی تراشه، که متشکل از دو هسته با قدرت کم و دو هسته با قدرت بالا استفاده می‌کند. به مانند مدل‌های پیشین، آی فون ۷ در دو اندازه عرضه شده‌است: یکی با یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی و دیگری «پلاس» با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی است.[

\"\"

آیفون ۷ نسخه بریتانیا

آیفون ۷ مجهز به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فلش-چهار ال ای دی می‌باشد، دیافراگم آن به f / ۱٫۸ گسترده‌تر شده‌است. آیفون ۷ همچنین شامل یک ۱۲ مگاپیکسلی لنز تله فوتو دوم است، که می‌تواند برای رسیدن به زوم اپتیکال دو برابر، و تا ده برابر زوم دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد. دوربین جلو نیز به یک سنسور ۷ مگاپیکسلی به روز رسانی شده‌است

\"راهنمای

کدام رنگ آیفون ۷ را باید خریداری کنیم

رنگ مهم ترین مورد متمایز کننده و شخصی ترین مسئله در آیفون است ، که باعث میشود یکی از مهمترین انتخاب هایی باشد که هر فرد در مورد آیفون انجام میدهد . ایفون اولیه فقط در یک رنگ آلومینیومی و سیاه ارایه شد، اما امروز آپل ایفون ۷ را در رنگهای نقره ای ، طلایی، رزگلد و دو رنگ جدید سیاه و سیاه براق ارایه میکند.

اگر برای شما تصمیم در انتخاب رنگ مورد نظرتان سخت است ، این مقاله میتوان راه چاره ای موثر باشد.

چه رنگی از آیفون هفت بهتره

فریم برای رنگهای سیاه و سیاه براق سیاه رنگ است . به این معنی که در این دو رنگ وقتی که نمایشگر خاموش است یا تیره است یا در حال نمایش یک ویدیویی تمام صفحه است ، لبه ها به خاطر رنگ سیاه مخفی و نامعلوم میشوند. از انجا که همه ی نمایشگر ها یک لبه سیاه دارند ، حذف این لبه به صورت ذهنی و خودکار انجام میشود.

من آیفون با همه نوع رنگی را داشته ام و هر یک را نزدیک به مدت یک سال استفاده کرده ام، اما هیچ کدام از این فریم ها برایم ازار دهنده نبوده اند، هرچند که باید به این نکته توجه داشت که آدم ها با هم فرق میکنند.

  • اگر زیاد اهل بازی کردن و فیلم دیدن هستید ،  برای شما دو رنگ مشکی میتواند بیشتر همه چیز را در نظرتان یک پارچه کند.
  • اگر بیشتر اهل مطالعه متن و استفاده از نرم افزار های روتین هستید ، رنگهای نقره ای ، طلایی و رزگلد صفحات را به نظر گسترده تر و لبه دار تر میکند .

تردید در ثبات رنگ

موردی که اصلا نباید نگرانش باشید ، تغییر رنگ و رنگ پریدگی فریم سفید رویی برای رنگهای نقره ای ، طلایی و رزگلد است. همه ما یاد گرفته ایم که وقتی رنگ سفید میپوشیم یا مبلمان یا قالی سفید میخریم،  بسیار نگران و دقیق باشیم ، اپل ۶ ماه زمان اضافه صرف کرد تا رنگ سفید را در آیفون ۴ ارایه کند، که البته در این موضوع بسیار موفق عمل کرد.

آیفون ۴ من با اینکه در سال ۲۰۱۱ خریدار شده هنوز هم ظاهر تمیز و زیبایی دارد ، و همه آیفون هایی که با رویه  سفید خریده ام همچنان تمیز و سفید هستند . همچنین رنگ مشکی، همه رنگهای خاکستری فضایی، نقره ای ، طلایی و رنگ جدید اخیر ، رزگلد همچون روز اول ثابت هستند. اگر نگرانید که رنگ فریم روی آیفون یا بدنه آن بپرد یا تغییر کند ، به هیچ وجه نگران این موضوع نباشید. رنگها برای همیشه ثابت هستند.

استقامت بدنه آیفون

بدنه آیفون از آلومینیوم تولید شده و پرداخت انودایز گردیده است . این سیستم در مجموع بدنه را همچون فلزی محکم مقاوم میکند و از براق بودن آزار دهنده آن جلوگیری میکند. اما در هر حال بدنه آیفون ها فلزی است و میتواند خراش بردارد. در آیفون نقره ای خراشهای کوچک از شفافیت کمی برخوردار هستند که این موضوع ، بسته به نوع نور اطراف، باعث میشود کمتر به چشم بیایند .طلایی و رزگلد جایگاهی میانه دارند و سیاه مات بالاترین شفایت را دارد که بیشترین مقدار ممکن خراش ها را نمایش میدهد .

جت بلک ؟ بدنه های براق همیشه به راحتی خراشیده میشوند.

برخی به این موضوع اهمیتی نمیدهند، در نگاه عده ای پیر شدن دقیقا چیزی است که یک شیء را ارزشمند میکند، مثل یک کیف چرم قدیمی یا یک تیشرت محبوب، و یا یک  Millennium Falcon. برخی دیگر از دیدن خراش روی بدنه ایفون متنفر هستند.  اگر شما جزو دسته دوم هستید ایفون نقره ای بهترین اتخاب است. اگر به رنگهای دیگر علاقه مندید حتما به فکر یک محافظ خوب باشید.

صاف و صیقلی در برابر زبر

کلیه آیفون های نقره ای ، طلایی، رزگلد یا سیاه مات انودایز شده اند، همانطور که آیفون ۶ و حتی ۵ در سالهای پیش بوده ، خوب پس اگر شما از مدل های قبلی آیفون استفاده کره اید میدانید چه حسی دارد. آیفون ۶ اس کمی از ۶ ، کمتر سر میخورد و آیفون ۷ از ۶ اس کمتر سر میخورد ، اما اگر شما نگران افتادن آیفون تان هستید ، برای محافظت از رنگ آن باید از کیس استفاده کنید .

اما مشکی براق یک استثناً است. اگر نگران ساییدگی هستید از کیس استفاده کنید چون این آیفون نه تنها لغزنده نیست بلکه به نحوی چسبنده است. اگر مشکلی با گوشیهای فلزی ندارید هر رنگی را میتوانید اتنخاب کنید. اگر آیفونی میخواهید که در دست سر نخورد ، آیفون ۷ جت بلک را انتخاب کنید . البته گزینه ی کیس در این مورد هم قابل انتخاب است.

نظر نهایی

  • اگر از آن دسته آدمها هستید که بلافاسله پس از خرید ، آیفون خود را در یک کیس یا کیف محکم و سخت کار حبس میکنند ، شاید فکر کنید رنگ چندان اهمیتی ندارد، که البته منصفانه است.
  • بیشتر کیسها بخشهایی از دستگاه را در هر حال نمایش میدهند، مثل لوگوی اپل، محل پورت، لبه ها یا رویه دستگاه. به عبارت دیگر، چون قرار است جاکت بپوشید اصلا به این معنی نیست که رنگ پیراهنتان مهم نیست.
  • کیسها میتوانند کاملا ظاهر دستگاه را تغییر دهند اما شما بازهم میتوانید از رنگ اصلی دستگاهتان لذت ببرید. رنگ دلخواهتان را اتنخاب کنید و با اضافه کردن کیس دلخواه ، آن را تکمیل کنید.
  • اگر قصد دارید کیس گوشی خودنمایی کند ، گوشیهای سیاه یا نقره ای ، کیس را بولد میکنند. اگر میخواهید کیس مکمل یا  در پس زمینه باشد، طلایی یا رزگلد صحنه را به راحتی شریک میشوند.

کدام باحال تر است ؟

نقره ای یک ظرافت کلاسیک دارد، و طلایی نظرها را جلب میکند (خیلی خودنما است ولی گلدرشت نیست ، درعین حال هیچ وقت از چشم نمی افتد) رزگلد هم همینطور، اما اگر قصد دارید سطح خود را بالا ببرید ! امسال رنگ سیاه برگشته و دو برابر هم جذاب شده است . حالا هم سیاه ، که مات است موجود شده هم جت بلک که پرداخت بسیار براقی دارد. جت بلک به وضوح به همه اعلام میکند که شما آخرین و برترین آیفون را در دست دارید. پس میتواند همه را تحت تاثیر قرار دهد .

  • اگر میخواهید کلاسیک باشید، سیاه مات یا نقره ای
  • اگر میخواهید کمی تو چشم باشید، طلایی و رزگلد
  • اگر میخواهید جایگاهتان را تعریف کنید، جت بلک را مد نظر بگیرید

چه افرادی باید آیفون ۷ سیاه مات را انتخاب کنند ؟

اگر رنگی را میخواهید که هنگام بازی یا تماشای تلوزیون حواستان را پرت نکند، که البته دچار رنگ پریدگی هم نمیشود و اما هرچند کمی خط و خراش را نشان میدهد و البته رنگی که هیچ وقت از مد نرود باید سیاه مات را انتخاب کنید ( یا خاکستری فضایی اگر قصد خرید آیفون ۶ یا SE را دارید )

این رنگ واقعا کلاسیک است .

چه افرادی باید آیفون ۷ نقره ای را انتخاب کنند ؟

اگر رنگی را میخواهید که  تیره نباشد و توجه زیادی را نیز به خود جلب نکند ، همچنین خط و خراشها را خیلی نشان ندهد باید نقره ای و سفید را در آیفون ۷ انتخاب کنید (یا نقره ای اگر قصد خرید ایفون ۶ یا SE را دارید)

چه افرادی باید آیفون ۷ طلایی و رزگلد را انتخاب کنند ؟

اگر شمایل و ظاهر لوکس را می پسندید، حاشیه های سفید حواس شما را پرت نمیکند، اهمیت زیادی به خط و خراش ها نمیدهید، یا اساسا اهل خودنمایی هستید ، باید رنگ طلایی و رزگلد را انتخاب کنید (یا طلایی و طلایی صورتی اگر قصد خرید ایفون ۶ یا SE را دارید)

چه افرادی باید آیفون ۷ سیاه براق (جت بلک) را انتخاب کنند ؟

اگر رنگی را میخواهید که همیشه آیفونی سیاه و درخشنده همچون داث وایدر (Darth Vader) باشد ، اگر گوشی یکپارچه ای که به سختی بشود خطوت و قسمتهای آن را تفکیک کرد ، یا خیلی ساده قصد دارید همه به راحتی متوجه بشوند شما آخرین و برترین آیفون را در دست دارید، پس باید سیاه جت بلک را انتخاب کنی و لذت ببرید .

هنوز تصمیم نگرفته اید ؟

اگر هنوز هم تصمیم خود را درباره رنگ قطعی نکرده اید میتوانید در زیر همین مطلب با سایر کاربران به تبادل نظر بپردازید. در انتها بهترین جواب شاید این باشد: “رنگی را که از همه بیشتر میپسندید و علاقه دارید بخرید، باقیه چیزها مهم نیست” فقط چشم های خود را ببندید و آیفون تان را در دست تان تصور کنید، و به رنگ آن در خیال و تصورتان توجه کنید و بعد بخریدش. اگر بعد ها نظرتان تغییر کرد میتوانید با خرید یک کیس ظاهرش را تغییر دهید.

مازیار میر

Visits: 4

برچسب‌ها:, , , , , , ,