• تاریخ انتشار : جمعه 30 دسامبر 2022 - 4:05
  • کد خبر : 4792
  • چاپ خبر

تحلیل سریال همه چیز آنجاست

تحلیل سریال همه چیز آنجا است تحلیل سریال تحلیل سریال همه چیز آنجاست امروز تحلیل سریال همه چیز انجاست را برای برنامه خوب گلخانه انجام دادم عزیزان از برنامه خوب گلخانه امروز۹۳٫۱۱٫۱۶مهمان دفتر من بودند و این قسمتی از برداشت شخصی من بر پایه ارتباطا ت غیر کلامی و نوع ارتباط بازیگران این سریال بود. من

تحلیل سریال همه چیز آنجا است

تحلیل سریال

\"تحلیلتحلیل سریال همه چیز آنجاست

امروز تحلیل سریال همه چیز انجاست را برای برنامه خوب گلخانه انجام دادم عزیزان از برنامه خوب گلخانه امروز۹۳٫۱۱٫۱۶مهمان دفتر من بودند و این قسمتی از برداشت شخصی من بر پایه ارتباطا ت غیر کلامی و نوع ارتباط بازیگران این سریال بود. من اخرین قسمتهای  این سریال خوب و پر مخاطب شبکه ۳ را مورد تحلیل قرار دادم اما قبل از تحلیل خوبه با کلیات این سریال هم کمی اشنا شویم.

نویسنده: فیروزه قشقایی

مشاوران فیلمنامه : سید مجید میرمیران و علیرضا افخمی

کارگردان: شهرام شاه حسینی

تهیه کننده: داوود هاشمی

بازیگران: محمد عمرانی، مهرانه مهین ترابی، امین زندگانی، الهام حمیدی، حسین مهری، حدیث میرامینی و…

داستان سریال از انجا شروع می شود که کارگاه تولیدی خانواده ای قدیمی به علت ورود کالاهای خارجی به تعطیلی کشانده می‌شود مهدی پسر بزرگ خانواده درگیر و دار مشکلات به وجود آمده، به بسیاری از رازهای خانواده پی می برد و…. من فقط قسمت آخر سریال را مورد ارزیابی قرا ردادم و ترجیحا پسر بزرگ  خانواده و سام را مورد ارزیابی قرار دادم  البته نیم نگاهی یه قاضی و دو وکیل و یک کاراگاه اداره اگاهی والبته پسر بزرگ خانواده با اجرای امین زندگانی امین زندگانی در سال ۱۳۵۱ در خانواده‌ای هنرمند و آشنا با موسیقی در تهران متولد شد.

پدر امین یعنی زنده یاد سیاوش زندگانی، از استادان بزرگ موسیقی بود که متاسفانه در سال ۱۳۸۲ درگذشت. برادرش امید زندگانی  مدتهاست که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کند و آلبومی با صدای خود روانه بازار کرده‌است. امین زندگانی به فراگیری نواختن فلوت و نیز گیتار پرداخت و اکنون نیز به عنوان یکی از خوانندگان گروه «هفت» فعالیت می‌کند.

زندگانی در سال ۱۳۷۰ با ورود به دانشگاه هنر و تحصیل در رشته تئاتر وارد عرصه هنر شد و به ترتیب در نمایش‌های بسیاری مانند «آدمکها» و «بازیگر» و…. حضور یافت کارهای اولیه سام از لطافت کامل برخوردار نبود و حالت ناپخته داشت کم کم و با گذشت زمان و پس از ازدواج دوم خود رفته رفته بازیهای خوب و قابل قبولی ارائه داد  و مخصوصا در این سریال بینهایت واقعی و منطقی به ایفای نقش پرداخته و از نظر مخاطبین که با تعداد زیادی در این رابطه مصاحبه نمودم  از بازی امین بسیار رضایت داشتند

صحنه دادگاه میمیک صورت و زبان کلامی و غیر کلامی امین بسیار حرفه ای و عالی بود چیزی که سام و وکلای انها به هیچ عنوان نداشتند و این مزیت رقابتی امین را دو چندان می کرد هر چند نقش قاضی بسیار قابل قبول بود و از ان بازیگر کهنه کار تاتر و تلویزیون هم انتظاری غیر از این نداشتیم در مقابل امین زندگانی باید اینک به سام درخشانی  بپردازیم سام متولد ۳۱تیر ۱۳۵۴و دارای مدرک تحصیلی علوم تجربی و دانشجوی انصرافی تئاتر است. او در آموزشگاه بازیگری سمندریان یک دوره بازیگری گذرانده‌است و با مجموعه شب زدگان به دنیای بازیگری پا گذاشت پس از آن با بهشت آبی ، مجموعه همسفر ، خانه پدری، دلباخته، و اخیراً هم در سریال سالهای برف و بنفشه و ما چند نفر و روزهای زیبا و نابرده رنج این مسیر را ادامه داده‌است. بازی سام برخلاف بازیهای قبل او اصلا رضایت آمیز نبود مخصوصا بیشتر دوستان بنده به گیریم نا هماهنگ و غیر واقعی او ایرادات بسیار وارد کردند .

در دادگاه رفتارها نیش و کنایه ها همگی کاملا مصنوعی و غیر واقعی بود و بسیار نا امید کننده مخصوصا که سام از لحاظ بیان و تکنیکهای تن گفتار بسیار نا هماهنگ و نا امید کننده بود مخصوصا بازی او کاملا غیر حرفه ای بود نگاه ها و حرکات دستها و سر و صورت و حالتها کاملا ساختگی بود. خوب است به بازی خانم آشا محرابی بازیگر خانم و بازی خوب و قابل قبول ارشا هم اشاره کنم ارشا متولد ۳۱مرداد ۱۳۵۲در تهران از هنرپیشگان ایرانی رادیو و تلویزیون است. وی دارای تحصیلات در رشته زبان انگلیسی و روابط بین‌الملل و بازیگری و کارگردانی است. او فرزند اسماعیل محرابی بازیگر کهنه کار و پیشکسوت کشور عزیزمان است.

آشا محرابی در شهر تهران به دنیا آمد، وی دارای اصلیتی تنکابنی است، او فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی و دوره کارشناسی ارشد در رشته روابط بین‌الملل  شروع کار را با ایفای نقش کوتاهی در سریال آینه شناختیم ارشا همزمان با تحصیلات دانشگاهی ، به کانون هنری مرحوم استاد حمید سمندریان رفت و فارغ‌ التحصیل بازیگری و کارگردانی از کانون استاد سمندریان شد. وی همچنین فارغ‌ التحصیل کارگردانی و فیلمسازی از سینمای جوان است. او دوره فیلمنامه‌نویسی را هم در کلاس‌های استاد ناصر تقوایی طی نمودو در سال ۱۳۷۴، با قبولی در آزمون اداره کل نمایش وارد این عرصه شد  و هم اکنون به عنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده در حال کار است.   پس از ورود به رادیو، کار در صحنهٔ تئاتر را در سال ۱۳۷۷با بازی در نمایش دایره گچی قفقازی به کارگردانی استاد حمید سمندریان در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز کرد. بعدها در کسوت بازیگر، نویسنده و کارگردان کار در این حیطه هنری را نیز ادامه داد و در نمایش‌هایی مثل «خسیس»، «خانهٔ برنارد آلبا»، «سه خواهر»، «زیرگذر سقاخانه»، «اتوبان»، «من حرفی ندارم دنبالشو نگیر» و … به ایفای هنر پرداخت در این سریال کار خوب و قابل قبولی از ارشا دیدم  نکته مهم در بازی ارشا این است که هماهنگی خاص در تن گفتار و ادای کلمات و جملات دارد و بیننده هیچ حس بد و تظاهرات بازیگری از ایشان ندیدند در کل در ارزیابی های مختلف از بینندگان متوجه شدم بیشتر مخاطبین توانسته اند با ارشا ارتباط برقرار نموده و از بازی او راضی هستند.ادامه دارد ………

دکتر سید مازیار میر  

توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید:

تحلیل فیلم پنجره مخفی (Secret Window)

تحلیل زبان بدن فیلم mission impossible

تحلیل زبان بدن فیلم لوسیLucy

تحلیل فیلم PLATOON

تحلیل بازگشته (The Revenant)

زبان بدن داود رشیدی

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.