آخرین بخشنامه حقوق ودستمزد سال ۱۳۹۶
بعنوان یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین بخشنامه های تاثیرگذار روی زندگی درونی و بیرونی کارگران و کارمندان و کارکنان و حتی مدیران بخش خصوصی و حتی دولتی که بر روی تمامی ارکان جامعه یعنی اشتغال استخدام وغیره تاثیر گذار است همین بخشنامه ای است که پیش رو دارید بعنوان یک مشاور کسب و کار اولین پیشنهاد من قبل از شروع هر کسب و کار خواندن کتاب قانون کار و یا شرکت در کلاس قانون کار بیمه و بیمه تامین اجتماعی و همچنین قوانین مالیاتی و قوانین حقوقی مرتبط است تا کمتر دچار خسارتهای غیر قابل جبران شویم
در قسمت پایین چکیده اخرین بخشنامه حقوقی خدمتتان ارائه می گردد لطفا انرا به دقت بخوانید و برای سایر دو ستان و علاقمندان ارسال فرمائید.
|
میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۹۶ (جزئیات افزایش ۱۴٫۵ درصدی حقوق اداره کار در سال ۱۳۹۶) |
||||||||||||||||||||||
|
مصوبه افزایش حقوق سال ۱۳۹۶ در جلسه شورای عالی کار روز ۲۴/۱۲/۹۵ با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت حداقل دستمزدسال آینده کارگران و مشمولان قانون کار با ۱۴٫۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۵ معادل ۹۲۹ هزار و ۹۳۱تومان تعیین شد. بنابراین: حداقل مزد در سال ۱۳۹۶ روزانه ۳۰۹۹۷۷ ریال معادل ( سیصد و نه هزار و نهصد و هفتادو هفت ریال) خواهد بود. نرخ پایه سنوات در سال ۱۳۹۶ در مورد کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، روزانه ۱۷۰۰۰ ریال( ده هزار ریال ) تعیین گردید. کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار ماهیانه مبلغ ۱۱۰۰۰۰۰ ریال( یک میلیون و یکصدهزار ریال ) از سوی کارفرمایان پرداخت می شود . کمک هزینه مسکن نیز ۴۰۰ هزار ریال برای سال ۱۳۹۶ تعیین شده است . سایر سطوح مزدی از ابتدای سال ۱۳۹۶ به ماخذ روزانه ۱۲ درصد آخرین مزد ثابت یا مزد مبنا ( موضوع ماده ۳۶ قانون کار ) سال ۱۳۹۵ به اضافه روزانه ۶۷۶۸ ریال افزایش می یابد خلاصه بخشنامه حداقل دستمزد در سال ۱۳۹۶
|
||||||||||||||||||||||