بازاریابی محتوا قسمت دوم

بازاریابی محتوا قسمت دوم
آوریل 18, 2024
4 بازدید

بازاریابی محتوا قسمت دوم بازاریابی محتوا قسمت دوم این سلسله مقالات نگاهی گذرا دارد به بازار یابی محتوای بعنوان یک مشاور کسب و کار به شدت با این وازه محتوای روبرو هستم که بازاریابی به روشهای مختلف بسیار رایج شده است و این در حالی است که در این میان بازار یابی به روش خلق […]

بازاریابی محتوا قسمت دوم

بازاریابی محتوا قسمت دوم

این سلسله مقالات نگاهی گذرا دارد به بازار یابی محتوای بعنوان یک مشاور کسب و کار به شدت با این وازه محتوای روبرو هستم که بازاریابی به روشهای مختلف بسیار رایج شده است و این در حالی است که در این میان بازار یابی به روش خلق و تولید و تبیین و تهیه محتوای بیش از همیشه پر اثر و تاثیر گذار است.

با توجه به اهمیت این مبحث و اصرار دانشجویان دکترای کسب و کار که به دنبال کشف حقیقت پیرامون بازاریابی به روش محتوای هستند این سلسله مقالات را اماده و نشر می دهیم لطفا و حتما بعنوان یک هدیه به نویسنده حتما و حتما نظرات خود را در پایان این سلسله مقالات ارسال فرمائید باتشکر.

سری بزنیم به تاریخچه بازاریابی محتوایی


در سال ۱۸۹۵ جان دیر ( John Deere) به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی، راه‌سازی و معدنی بیش از ۱٫۵ میلیون نسخه از مجله و دفترچه معرفی ماشین آلات خود را در ۴۰ کشور جهان در اختیار مشتریان خود قرار داد.

در سال ۱۹۰۰ میشلن( Michelin) شرکت لاستیک سازی دفترچه‌ای ۴۰۰ صفحه‌ای با جلد قرمز رنگ را در اختیار مشتریان خود قرار داد که به راهنمایی رانندگان برای برطرف کردن اشکالات احتمالی اتومبیل‌های خود بپردازند.

در سال ۱۹۰۴ ژل او (Jell-O) کتاب آشپزی را چاپ و به صورت رایگان در صدر اختیار مشتریان خود قرار داد که توانست به کمک این کمپین به فروشی بالغ بر ۱ میلیون دلار تا سال ۱۹۰۶ برسد.


 لطفا و حتما مقاله بازاریابی محتوای سیاه را مطالعه فرمائید.


اگر تا اینجا همه کارها را به درستی انجام داده باشید باید برویم سراغ مرحله بعدی که انتشار حرفه ای و نیمه حرفه ای است.

البته رد مقالات بعد هم به این مورد بازهم خواهیم پرداخت اما باید بدانید که این مرحله مهم دارای مقدمه ای هم می باشد اول باید بدانیم بودجه انتشار که باید جدای از تولید محوا باشد چقدر است و اگر اساسا بودجه ای در اختیار نداریم بهترین رفتار برای تولید و انتشار محتوا چیست و چگونه است؟

نکته بسیار بسیار مهم زمان انتشار است یک ترفند ساده بهترین زمان انتشار معمولا ۸٫۳۰ دقیقه صبح است و بهترین زمان خوانش مطالب ۱۰٫۴۵ دقیقه است تا ساعت ۱۱٫۳۰ دقیقه البته این موارد تجربه نویسنده است .

روزهای جمعه و پنجشنبه در ایران مطالب از بازدید خوبی برخوردار نیست البته موضوع در شبکه های اجتماعی کاملا متفاوت است و فرمول دیگری دارد .

شما باید دقیقا بدانید کدام محتوا را در چه زمان و در چه مکانی منتشر نمائید و البته نکته بسیار استراتژیک این است که در کجا؟

محتوا اگر درست منتشر نشود  یک پول سیاه ارزش نخواهد داشت . مطمئنا کسی به دنبال شما نخواهد آمد که از محتوای منتشر شده شما استفاده نکرده باشد من باب مثال برایی مشاوره به یک شرکتی رفتم این مورد خاص برای بیش از ۱۲۰ هزار نفر محتوایی را ارسال نموده بود اما نتوانسته بود حتی به یک درصد هم مشتری برسد و حتی زنگ خور داشته باشد .

تاکید شدید مینمایم که معرفی درست و اصولی اصل اول و مهم است و اگر هم نباشد شما هرگز موفق نخواهید شد  باید سعی در معرفی درست محتوای خود بنمائید.

 برخی مواقع شاید با معرفی محتوای ناب خود در مکان های متفرقه، با انتشار مجدد محتواهای قدیمی، انتشار محتواهای بی ربط و سرگرم کننده در لابه لای محتوای اصلی و … این فعالیت ها به معرفی و ماندگاری کاربر شما کمک خواهد کرد این روش در شبکه های اجتماعی به شدت جواب می دهد و نویسنده این روش را بارها و بارها امتحان نموده و جواب گرفته است.

بدون استفاده از ابزارهایی مثل Analytics google نمی توانیم دقیقا  دریابید که محتوای منتشر شده، در چه رده و رتبه ای از لحاظ بازدید و توجه خوانندگان قرار دارد.

با همین ابزار یا مثلا وبگذر می تواند در این خصوص به شما اطلاعات بسیار جالب و کلی بدهد در این خصوص با مشاوران ما در ساعات ۱۸-۲۰ لطفا و حتما تماس فرمائید – ۰۹۱۲۸۲۵۹۵۶۶ –  تا در این خصوص اطلاعات بسیار کاملتری در اختیار شما قرار داده شود

متاسفانه یک سوال پر تکرار این است  آیا موفق به جذب مناسب کاربر شده ایم یا نه و چرا؟ و چرای این سوال و جوابهای محتمل آن بسیار است تیم مشاوران ما به شما یک جواب قطعی نمی توانند بدهند اما محدوده خطاهای احتمالی شمارا می توانند به شما توضیحو برایند انرا اطلاع دهند ؟

سوال پر تکرار دیگر از ما این است آیا کاربران سایت را با محتوای ناب و عالی  می توان مجدد به سرویس متصل کرده یا فقط یکبار مراجعه کرده و دیگر هرگز برنخواهند گشت؟

لطفا و حتما به این مسئله بسیار بسیار دقت داشته باشیم که همه این فرآیندها باید طی شود تا محتوای مناسب و  بدرد بخوری را به مرور زمان تولید فرمائید من با تحلیل بسیاری از سایتها به این نتیجه رسیدم که بسیاری از سایتهای تولید محتوای با یک رشته محتوا به موفقیت می رسند و این دو بال پرواز اگر یکی نباشد با یکی هرگز نمی توانید پرواز کنید.

شما باید یاد بگیرید که محتوای خود را چطور در محل مناسب تری منتشر و به بهترین شکل ممکن ارائه نمائید مشتری پسند و لب دوز و لب سوز باشد . آری این نوع از بازاریابی محتوای استارت آپ که لازمه همه استارت آپ های جدیدالتاسیس است و البته تقریبا بخش مهمی از فعالیت همه استارتاپها را در بر می گیرد، به خوبی باعث جذب و در نهایت موفقیت تیم شما خواهد بود این را تضمین می کنم….

 مازیار میر مشاور و تحلیلگر

توصیه می شود مطالب زیر را حتما مطالعه نمایید:


بازاریابی دیجیتالی نوین

بازاریابی محتوا چیست؟

مشاوره در بازاریابی و فروش و برند سازی مرغ گوشتی قسمت اول

بازاریابی به روش داعش قسمت اول

بازاریابی اینستاگرام

اصول و فنون مذاکرات حرفه ای

زبان بدن در بازاریابی قسمت اول

زبان بدن در بازاریابی قسمت دوم

بازاریابی کثیف بازاریابی سیاه

تجربیاتی از موفقیت در بازاریابی قسمت اول

بازاریابی محتوا قسمت اول

بازاریابی محتوای قسمت سوم

Visits: 7

برچسب‌ها:, , , , , ,