• تاریخ انتشار : دوشنبه 8 می 2023 - 4:05
  • کد خبر : 4750
  • چاپ خبر
چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت اول

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت اول

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت اول هر روز و به طور متوسط روزی نیست چگونه می توانیم با زبان بدن همه را بهتر و بیشتر بشناسیم؟ بگذارید خیالتان را راحت کنم چنین چیزی اصلا با این متد وجود ندارد؟ پس نباید علم زبان بدن را بدانیم؟ خیر من چنین چیزی نگفتم

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت اول

هر روز و به طور متوسط روزی نیست چگونه می توانیم با زبان بدن همه را بهتر و بیشتر بشناسیم؟

بگذارید خیالتان را راحت کنم چنین چیزی اصلا با این متد وجود ندارد؟

پس نباید علم زبان بدن را بدانیم؟

خیر من چنین چیزی نگفتم شما باید بدانید که نرده بان پله به پله است و فراگرفتن این هنر هم مانند تمام علوم دنیا به زمان تکرار و تمرین و تحقیق نیاز دارد و یهویی و از آسمان چیزی برایتان نازل نمی شود مطلب بعد این است که شرایط مختلف روی نگاه تمرکز و دقت شما و در نهایت دید شما تاثیر می گذارد.

مطلب بعد علاقه و دید و نگاه شما است که اگر مرا دوست داشته باشید با دید خوبی این مقاله را می خوانید و اگر از من متنفر باشید با دید منفی و نا مطمئن این مقاله را می خوانید و همه اینها در درک و تفسیر زبان بدن دخیل خواهند بود.

اما به راستی زبان بدن چیست؟ زبان بدن یا تن گفت و یا به تعبیر برخی تن گفتار  به اشکال و انواع گوناگونی از ارتباط غیر کلامی یا رفتاری اشاره داشته که یک فرد از طریق رفتارهای ظاهری خویش و مخصوصا بدون هیچ آوا و یا گفتاری و بدون آنکه صحبتی بکند با افراد دیگر ارتباط برقرار می نماید. این اعمال و رفتار و یا تظاهرات ظاهری می‌تواند مربوط به وضعیت و حالات بدنی مثل نحوه نشستن، ایستادن، راه رفتن، خوابیدن انواع ژستها وحرکات و اشارات بدنی، جلوه‌های هیجانی صورت و حرکات چشم‌ها باشد.

اگر فردی بتواند ذهن فرد دیگر را بخواند و آنچه را که آنها واقعاً نیاز دارند و می‌خواهد را واقعا درک کند بی‌شک ارتباطات فردی و اجتماعی چنین فردی بسیار آسان و مؤثر و چشم گیر خواهد شد زیرا با استفاده از این دانش قادر خواهیم بود در هر زمان بر طرف دیگر تأثیر بگذاریم و یا حداقل بتوان درک کرد که او واقعاً دربارهٔ ما چه فکر می‌کند؟

اما متاسفانه از نظر علمی ثابت شده است که انسانهای عادی و عامی ، هرگز نمی توانند ذهن دیگران را بخوانند. در واقع اگر کسی این‌طور فکر کند، ممکن است از نظر روانشناسی دچار نشانهٔ «ذهن‌خوانی» شده باشد که یکی از شایعترین نشانه‌های اختلالات فکری است. آنچه که ما می‌توانیم انجام دهیم خواندن چهره و زبان بدن (تن‌گفت) دیگران است که این دانش با ذهن‌خوانی بسیار متفاوت است این سایت و این سلسله مقالات نتیجه سالها تحقیق و مطالعه و جمع آوری مطالب از سایتهای رفرنس خارجی می باشد .قطعا در این راه ما حتما در قسمتهایی شاید به بیراهه هم رفته باشیم امید دارم برای غنای مطالب هم در زیر هر مطلب نظرات و تجربیات خود را منتشر نموده و از این مطالب را برای تمام دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بعنوان یک محقق و مولف انگیزشی زبان بدن که طی سالهای متمادی تدریس و مشاوره به فهم زبان بدن دست یافته ام برای اینکه بتوانیم به فردی  قهار در حد و اندازه های بالا دست پیدا کنیم و مخصوصا بهترین رفتارهای حرفه ای از ما بروز نماید باید روز و شب به بالا بردن انگیزه و توان علمی و عملی خود با تکیه بر مطالعه و افزودن بر علم و مهارتهای ثانویه مخصوصا با تمرکز بر کلاسهای آموزش کوتاه مدت پافشاری نمائیم و از شما فرهیختگان ایران زمین نیز همین انتظار می رود.

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

 

قسمت های دیگر این مقاله را میتوانید از اینجا دنبال کنید:

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت دوم

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت سوم

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت چهارم

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت پنجم

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت ششم

 

توصیه میشود حتما مطالب زیر را مطالعه فرمایید: 

تعریف زبان بدن

جدیدترین زبان بدن عشق

زبان بدن عشق از واقعیت تا دروغ

چگونه با زبان بدن برای همسرمان جذابتر باشیم

زبان بدن و روابط زناشویی لذت بخش (ویژه خانمها)

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.