چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت سوم

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت سوم
ژوئن 24, 2023
3 بازدید

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت سوم این مقاله در ادامه مطلب چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت دوم نگارش شده است: چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم مجله مذاکره و زبان بدن چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت سوم چونکه همیشه هر دروغگویی هرچقدر […]

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت سوم

این مقاله در ادامه مطلب چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت دوم نگارش شده است:

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم

مجله مذاکره و زبان بدن

\"زبانچگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت سوم

چونکه همیشه هر دروغگویی هرچقدر هم حرفه ای کمی مضطرب است، تا مبادا دستش رو شود و حرفش را باور نکنیم البته برای این کار در مورد  یکی از تفاوت ها در زبان بدن، در نشانه هاست یکی از بزرگان می گوید به کلام فرد دقت نکنید به حالت ظاهر و به اصطلاح تن گفتار او دقت کنید تا بفهمید راست میگوید یانه  در حال دست دادن زبان بدن چه می گوید:

انسان های سلطه جو زمان دست دادن دست طرف مقابل را به زیر دست خود می آورند، طوری که دست شخص سلطه جو بالا قرار گرفته و کف دست اش رو به زمین است و کف دست شخص مقابل رو به بالاست شاید بهترین مثال مثل دست گداهای کنار خیابان باشد بهترین حالت دست دادن حالتی است که دست هر دو طرف عمود باشد و کمی هم دستان هم را فشار دهند البته حواستان باشد  نه خیلی زیاد بالا و پایین بردن دست ها زمانی که به هم دست می دهیم، از دو بار تا پنج بار عادی اما اگر طرف دست شما را نگاه داشته این بی ادبی است دست خود را پس بکشید و شاید نشانه دوستی و علاقه باشد بیاد داشته باشید که این کار برای اولین بار تعبیر عکس دارد و البته در مراودات دیپلماتیک هم این تعابیر کاملا متفاوت است زبان حال دست به کمر ایستادن چیست؟!

دست به کمر زدن، نشانه احساس برتری و احساس محق بودن است که عبارتند از :

۱-حالتی که کف دست ها رو به زمین است، این حالت شدید دست به کمر ایستادن است.

۲- حالتی که دست روی باسن قرار می گیرد و کف دست کمی به سمت بالاست. این حالت خفیف دست به کمر ایستادن است.

تعبیر دست به سینه شدن:

فردی که دست به سینه می شود وارد گارد دفاعی شده دراطفال زمانی که از موقعیتی خوشمان نمی آمد، یا در شرایط نگران کننده ای قرار می گرفتیم، پشت والدینمان مخفی می شدیم، اکنون در بزرگسالی تعبیر ان حرکت را بصورت مخفیانه بصورت هوشمندانه ای با دست به سینه شدن  انجام می دهیم شخص با دست به سینه شدن و همچنین با پا روی پا انداختن بین خود و شرایط مقابل رویش حفاظی می سازد تا در پشت سر آن احساس امنیت و آرامش بیشتری کند.

اگر در حین تبلیغ یک کالا شنونده دست به سینه شد حتما دلیل مخالفت اش را بیابید و بعد به ادامه تبلیغ خود بپردازید، زیرا همانطور که افکار ما به طور ناخودآگاه حرکات بدن ما را ایجاد می کنند، اگر مدت زمان طولانی ای در یک حالت بدنی بمانیم، طرز فکر ما را تحت تاثیر قرار می گیرد.

در یک آزمایش تعداد شصت دانشجو با شرایط هوشی نزدیک به هم را به دو گروه سی نفری تقسیم کردند، به هر دو گروه یک استاد، یک درس یکسان را در شرایط آموزشی یکسان تدریس می کرد با این تفاوت که، به گروه اول گفته بودند که در تمام مدت کلاس دست به سینه بنشینند و از گروه دوم خواستند تا راحت و با گاردی باز سر کلاس حاضر شوند! نتیجه آزمایش بسیار جالب توجه است!

گروهی که با گارد بسته و دست به سینه سر کلاس حاضر شده بودند ۳۸ درصد کمتر از گروه دیگر بحث را متوجه شده بودند! در حالی که تنها تفاوت این دو گروه در دست به سینه نشستن شان بود!

بار دیگر تکرار می کنم، در زمان گفتگو اگر مشاهده کردید طرف مقابل تان وارد گارد دفاعی شده، با سوالی درباره موضوع نظر او را جویا شوید و پس از رفع کردن آن به ادامه بحث بپردازید! برای این کار کافی است،مثلا به او بگویید: “می بینم که درباره اش فکر می کنید! نظرتان تا اینجای کار چیست؟! ” و سپس به عقب تکیه داده و دستان خود را از هم باز نگه دارید طوری که کف دست ها رو به بالا باشند و بیانگر اینکه شما گوش می کنید…

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

Mazyar Mir professional consultant and analyst

 

قسمت های دیگر این مقاله را میتوانید از اینجا دنبال کنید:

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت اول

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت دوم

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت پنجم

چگونه با زبان بدن همه را بهتر بشناسیم قسمت ششم

توصیه میشود حتما مطالب زیر را مطالعه فرمایید: 

تعریف زبان بدن

جدیدترین زبان بدن عشق

زبان بدن عشق از واقعیت تا دروغ

چگونه با زبان بدن برای همسرمان جذابتر باشیم

زبان بدن و روابط زناشویی لذت بخش (ویژه خانمها)

Visits: 0

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , ,