تحلیل زبان بدن علی لهراسبی

تحلیل زبان بدن علی لهراسبی
مارس 30, 2024
6 بازدید

تحلیل زبان بدن علی لهراسبی تحلیل زبان بدن علی لهراسبی تقدیم به خواننده محبوبم علی لهراسبی به مناسبت تولدت خواننده مهربان و مردمی تولدت مبارک درود بر شما خوانندگان و بازدید کننده گرامی بینهایت سپاسگذارم از ابراز محبتهای همه شما عزیزان که مایه دلگرمی و ادامه این روند است لازم است یاد اوری نمایم  تحلیل […]

تحلیل زبان بدن علی لهراسبی

تحلیل زبان بدن علی لهراسبی

تقدیم به خواننده محبوبم علی لهراسبی به مناسبت تولدت خواننده مهربان و مردمی تولدت مبارک درود بر شما خوانندگان و بازدید کننده گرامی بینهایت سپاسگذارم از ابراز محبتهای همه شما عزیزان که مایه دلگرمی و ادامه این روند است لازم است یاد اوری نمایم  تحلیل برندها و هنرمندان وسخنوران و سیاسیون عزیز همه و همه از زاویه تحلیل رفتاری صورت گرفته در این خصوص هیچگونه قصدی در کار نبوده اگر برخی افراد از تحلیل و نقد رفتارهایشان دچار اشتباه شده یا این تحلیل را توهین آمیر قلمداد نموده اند صمیمانه عذر خواهی نموده و پوزش میطلبم در این مقاله کوتاه قصد دارم خواننده محبوب خودم که بسیار با آهنگ هایش مانوس هستم  را از نگاه زبان بدن یا Body languageتحلیل کنم چند سال پیش حتی کسی نام علی لهراسبی را نشنیده بود اما با خوانندگی تیتراژهای سریالهای تلویزیونی نامش بر سر زبانها افتاد علی لهراسبی صدای بسیار خوبی دارد و البته همینطور کارهایش ویژگیهای منحصر بفردی دارد و همینطور این شانس بزرگ را داشت که در سریالهای معروفی خواند و آن فیلمها در بهترین ساعت تلویزیون که بیشترین حجم مخاطب را داراست پخش شد علی لهراسبی متولد اواخر دهه پنجاه روز ۲۰فروردین است.

علی لهراسبی فرزند ارشد خانوادهٔ است پدر از بازنشستگان نیروی هوایی و مادر خانه‌دار ‌است. کارشناس الکترونیک از دانشگاه آزاد کرج می‌باشد. پیانو را نزد مهرداد تاج‌ کریمی آموخت. سپس به فعالیت در عرصهٔ آهنگسازی کودکان و نوجوانان پرداخت و همچنین در یک گروه کرال دانشجویی عضویت یافت. سال ۱۳۷۹شماری از آثارش را برای سنجش به دست مسئولین وقت صداوسیما می‌دهد و اندکی بعد با موافقت آن‌ها برای همکاری روبرو می‌شود  و اجرای تیراژ سریال «کلبه سپید» به عنوان اولین حرکت رسمی او در عرصهٔ موسیقی پاپ امروزی رقم می‌خورد. و تصمیم به تقویت خود می‌گیرد و برای دو سال به یادگیری سلفژ و تئوری موسیقی نزد محمدرضا صادقی و بهنام صبوحی می‌پردازد تا در نهایت در سال ۱۳۸۱با اجرای تیراژ سریال «دریایی‌ها» ارائه‌ای متفاوت را از خود به نمایش می‌گذارد. پس از این است که آلبوم «دریایی‌ها» به بازار موسیقی پاپ عرضه می‌کند که با استقبال مناسبی روبرو می‌شود. سپس تیراژ سریال .بیراهه‌ها . بود که زمینه‌ساز ارائهٔ آلبومی کامل توسط او شد و همزمان با عید فطر سال ۱۳۸۵ «آلبوم مثلث» را با حضور ترانه‌هایی چون   یه روز سرد پاییزی و کوله‌بار و خط و نشون، آینه، لب سکوت ، قلب سنگی ، مرثیه و عطر بارون ارائه کرد.

 در همین زمان بود که وب‌گاه شخصی او نیز راه‌اندازی شد. به نظر می رسد لهراسبی در کارهایش نیم  نگاهی به معین و  مسیحا دارد و در روی سن هم برخی اوقات رگه هایی از کارهای حرفه ای پینک فلوید از لهراسبی میبینم که انتخابی بسیار هوشمندانه و هماهنگ با تم لهراسبی است وی همچنین اجراهای زندهٔ متعددی داشته است که بخش عمدهٔ آن‌ها در جزیرهٔ زیبای کیش بوده است هم‌اکنون بیش‌تر در زمینهٔ تبلیغات و موسیقی فعال است. اواز مدیران شرکت‌های نامدار تبلیغاتی است. شاید جالب باشد بدانید که او شغل اصلی و کار واقعی خود را  ( تبلیغات ) می داند و شغل دوم خود را موسیقی می داند. طبق استراتژی شخصی‌ ام است که خودم در کنسرت تهران تقویتش کردم. همچنان که حتی نوازنده‌هایی که انتخاب کردم را از بین بهترین نوازنده‌ها انتخاب کردم. با توجه به اینکه کنسرت فقط خوانندگی نیست لهراسبی امروز کار مارا بسیار راحت تر کرده است

علی لهراسبی اولین خواننده ای است که در مسیر حرکتش انرا همیشه مدیریت کرد مثلا  تیتراژی را که میخواند تمام انرا از صفر تا  صد خودش مدیریت می کند. خودش آهنگساز و ترانه سرا را انتخاب می کند زیرا معتقد است افرادی که موسیقی سریال یا فیلم را می سازند تجربه شان در زمینه موسیقی پاپ کافی نبوده و نیست او همیشه به دنبال افراد حرفه‌ای بود تا کاری حرفه ای و متفاوت ارائه دهد شاید بخاطر همین مسئله بود که او حدود ۲۶ نفر از سرشناس‌ترین نوازنده‌ها را همچون بابک ریاحی پور، آرش مقدم، شاهرخ پور میامی، امید حاج میری، مجید ترکاشوند، پدرام فریوسفی، بابک یوسفی و… که سرپرستی این ارکستر و رهبری آن نیز بر عهده فربد یزدان فر یکی از نوابغ این رشته است را بکار گرفت تا کاری بسیار متفاوت ارائه دهد و از این رو هم  تنظیم‌های آهنگ ها طوری دکوپاژ شده که فضا به هیچ عنوان برای دوستدارانش هرگز یک  فضای مونو تن یا یکنواخت نشده است و همچنین استفاده از دو نوازنده جنوبی و سیه چرده که این بخش به سبب هیجان و انرژی فراوان این نوازنده ها، یکی از بخش های جالب برنامه های لهراسبی بود.

علی لهراسبی هرند یک اعجوبه و یک ستاره در دنیای هنر است اما نکات ضعف بسیاری نیز دارد او در کارهایش بسیار وسواسی است البته خیلی در جزئیات وارد میشوند و این اصلا در محدوده کار ایشان نیست و شاید یکی از دلایل عدم تعامل با دیگران ناشی از همین مسئله باشد شاید لهراسبی در ارتباط اولیه هم کمی مشکل دارد و خیلی ادم راحتی در ارتباط برقرار کردن با دیگران نباشد و به طبع او با چنین روحیه ای در اهنگ کلام که در تمام فیلم های یوتویوپ  او هم  بسیار صادق و بارز است  و در کل می توان گفت بسیار سرد است  و با چنین روحیاتی می توان نتیجه گرفت که علی لهراسبی ادم خیلی باهوش و یا انرژیکی نیست  شاید معظل حس نگرفتن و عدم تعامل حرفه ای  با  بینندگان در روی استیج  بدین خاطر باشد.

لهراسبی بسیار پشتیبان عالی است و صدالبته از ان بهتر تحلیل گر حرفه ایی  و خوبی است همچنین در عالم دوستی هم صرف نظر از مشهور شدن و سوپر استار بودن در جذب دوست بسیار ضعیف است. لهراسبی خیلی بسته حرکت می کند شاید نگاه او بیشتر به پینگ فلوید و یا جان لنون یا تک خوانهای اسطوره ایی قدیمی جهان موسیقی است  حالت اویزان شدن به میکروفون و یا تمام تکنیکهای body language که همه برای قبل از دهه ۹۰ تا ۲۰۰۰ است.

البته  بیاد داشته باشیم امروز اکثر خوانند گان روز جهان مدلهایی مثل jon bon jovi یا……….را در دستور کار خود دارند . و لهراسبی باید در روی استیج بیشتر از تکنیکهای ارتباطات غیر کلامی استفاده کند و بنظر می رسد انچان که شاید و باید با ارتباطات غیر کلامی بر روی استیج مانوس نیست و یا به ان اصلا اعتقادی ندارد و این یک اشتباه بزرگ است در سالهای جدید استفاده از میکروفون های بیسیم و هدستهای نامرئی باعث شده خوانند گان بیشتر ازادی عمل داشته باشند و از طریق فنون و مهارتهای تن گفتار به القاء حس خود بپردازند که متاسفانه در ایران کمتر مورد استفاده و یا اقبال خوانند گان قرار گرفته شده است.

من حس میکنم در چند کنسرت لهراسبی که شرکت کردم او بسیار بسته عمل می کند و انگار یک بار روی دوش اوست استفاده از دستها یا مدل نگاه کردنها همه و همه بسیار ضعیف است فقط  اویزان میکروفون بودن و یا با یک دست و یک نگاه حضار را  دیدن و تکرار دو تکنیک از  قدیمی ترین تکنیکهای خوانندگی است و ده ها اشکال تکنیکی دیگر …….

که جا برای کار بیشتری دارد امروزه یکی از المانهای جایزه گرمی همین تکنیکهای B.P یا تن گفتار است  که متاسفانه لهراسبی از ان کمترین استفاده را می نماید که این مسئله در تمام عکسهای تبلیغاتی او هم به اعیان قابل دید است متاسفانه شاید غرور بیش از اندازه هم در برخی موارد به این عدم  نیاز به دانش ارتباطات غیر کلامی در اکثر خوانند گان به شدت دامن می زند و……

ارتباط اولیه برایشان سخت هست و در کلام ایشان شوق افرینی دیده نمی شود. دایره دوستان صمیمی احتمالا کم خواهد بود. اینکه می فرمایید شاید از روی غرور و… این به خاطر بالا بودن همزمان سی و اس ایشان هست. ادم به هوش و پر انرژی احتمالا نیستند ولی تحلیلگر خوبی هستند.

ایشان می توانند پشتیبان خوبی باشند ولی همانطور که جناب عالی فرمودید در دید بودن و حس دادن و … ضعف دارند. ایشان به عنوان خواننده اگر شناخت خوبی به خودشان داشته باشند. بیشتر جوانان در نشستها و همایشهایم و ……. همه متفقا ترانه های آقای لهراسبی را بسیارزیبا و لطیف ارزیابی می کردند و صدایش را بسیار  گوش نواز و محزون  می دانستند اما برای نسل جوان و امروزی آهنگهای شادتری برای تحت تاثیر قرار دادن لازم است توضیحی در مورد مسابقه معتبر گرمی هم بدهم و آن این است که جایزه گرمی که به رسم یادبود به برندگان اهدا می‌شود، تندیس طلایی دست‌ساز یک گرامافون است که توسط بیلینگز آرت‌ورکز ساخته شده‌است بعنوان یکی از طرفداران علی لهراسبی تولد ایشان را صمیمانه تبریک گفته و ارزوی موفقیت مینمایم.

مازیار میر تحلیل گر

منابعی برای مطالعه بیشتر:

روشهای ساده آموزش زبان بدن

زبان بدن احسان علیخانی

زبان بدن علی لهراسبی

زبان بدن مهران مدیری

زبان بدن عادل فردوسی پور

زبان بدن محمد سلوکی

تحلیل زبان بدن علی لهراسبی

Visits: 12

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , ,