اساسا زبان بدن چیست؟

اساسا زبان بدن چیست؟
جولای 7, 2023
4 بازدید

اساسا زبان بدن چیست؟ زبان بدن چیست؟ #زبان_بدن مجله مذاکره و زبان بدن بازدید ها: 312602 دکترمازیارمیر منتقد و پژوهشگر     بازدید ها: 90,151 mazyarmir.com@gmail.com https://www.aparat.com/mazyarmir https://t.me/Iranian_leadership_school https://www.instagram.com/mazyare_mir https://www.linkedin.com/in/mazyarmir   اما اساسا زبان بدن چیست و چه کاربردی دارد؟ جهانی که ما اون رو خلق کردیم فرآیندی از تفکر ماست بدون تغییر تفکرات ما نمی توان جهان رو هم […]

اساسا زبان بدن چیست؟

زبان بدن چیست؟

#زبان_بدن

مجله مذاکره و زبان بدن

بازدید ها: 312602

دکترمازیارمیر منتقد و پژوهشگر

 

 

بازدید ها: 90,151

اما اساسا زبان بدن چیست و چه کاربردی دارد؟

جهانی که ما اون رو خلق کردیم فرآیندی از تفکر ماست
بدون تغییر تفکرات ما نمی توان جهان رو هم تغییر داد..

آلبرت اینشتین

درود بر شما

زبان بدن چیه و چه کاربردی دارد … این سوال سوال پر تکرار در شبکه های اجتماعی و سایت ما است زبان بدن یا همان زبان بی زبانی که به اشارات بدن از آن نامبرده می شود . قدیمی ترین و رایج ترین زبان بین حیوانها و بین نسل بشر است وحتی سنگ نوشته های روی غارها و یا فسیلهای کشف شده و یا نوشته های حکمتانه و یا تخت جمشید و اهرام ثلاثه مصر همه و همه مویداین مسئله است که زبان بدن یا زبان رفتار و یا تن گفتار قدیمی ترین و اولین زبان نسل بشر و حتی حیوانات است.

نوزادی که تازه به دنیا آمده است نیز از همین زبان یاری می جوید تا احساس و نیازهای خود را به مادرش بازگو نمایداندامهایی که به دنبال شیرآب و غذا و آغوش گرم و پر مهر مادر است.که به انواع  و اقسام اشکال ارتباطات غیر کلامی اطلاق می شود و یا بصورت تخصصی به رفتاری اشاره می‌کند که یک انسان بدون هیچ آوا وکلام و صدایی بتواند به دیگر افراد پیام و سخن و منظور خود را انتقال دهد گویند.

این ژستها و رفتارها و حرکتها می تواند مانند انواع اداها و حالتها و به اصطلاح اطوارها و یا حالت بدنی خاص مانندکیفیت قرار گرفتن سر و صورت ویا پا بازوها و دستها و انگشتان دست و…  باشد.به تعبیر دیگر باید گفت زبان بدن یا تن گفت یا تن گفتار به کلیه رفتار های بدنی و و زوایای بدنیو همچنین جلوه های هیجانی سر و صورت چشمها لب و دهان و ابرو و… اطلاق می گردد.

در این مسیر دروغ و فریب هم زیاد است پس مراقب باشید

اری به شدت مراقب باشید…

یادمان باشد دروغ و دروغگو تا بدانجا قدرت می یابد که هزاران حقیقت را در نطفه به تباهی بکشاند

پس حقیقت تلخ و سخت پیروزی را متبلور می کند و دروغ روح را تباه می سازد

دکتر مازیار میر ستادکل نیروهای مسلح 1389


لطفا مقاله زبان بدن جناب اقای وزیر را مطالعه فرمائید.


زبان بدن و ادعای غیر علمی تشخیص دروغگویی

به نظر می رسد که یکی از مهمترین اشارات زبان بدنی که به عنوان نشانهٔ تشخیص دروغگویی به کار برده می‌شود، مربوط است به خاراندن بینی یا نزدیک کردن دست به دهان، پوشاندن دهان، سرفه‌های وانمودی و نیز خمیازه‌های بی‌مورد. واقعیت آن است که خاراندن بینی و لمس کردن گوشها یا دهان، آن طور کهادعا می‌شود، ربطی به فریب و دروغ گفتن ندارد.

زیرا عروق پوستی مناطق خاصی از بدن، به‌ویژه جایگاه‌های سر و صورت، دربرگیرندهٔ لبها، بینی،گوش و همین‌طورگردن، شانه‌ها و بخش فوقانی قفسه سینه، توسط مراکز بالاتر مغزی تنظیم می‌شوند و مردم در زمان تصمیم‌گیری و تمرکز، بهدلیل حجم بالای خونی که به این جایگاه‌های جریان پیدا می‌کنند، دچار خارش می‌شوند. خمیازه‌کشیدن یا سرفهٔ وانمودی نیز در پاسخ به کاهش اکسیژن‌رسانی یا وجود مانع در خون‌رسانی جایگاه‌های مغزی است که موجب کاهش آمادگی پاسخ هیجانی ما می‌شود.

باید اذعان کنم که اعصاب سمپاتیک، خود به‌تنهایی شریانچه‌های آوران و وابران را عصب‌گیری می‌کند و سرخ‌شدن در پاسخ به دستپاچگی و خشم، و رنگ‌پریدگیدر پاسخ به ترس یا اضطراب به ترتیب مثال‌هایی از وقفه و تحریک رشته‌های عصبی سمپاتیک ارسالی به مناطق درگیر با این جایگاه‌ها هستند. ازطرفی در یک گفت‌وشنود و در شرایطی که از نظر هیجانی، به تمرکز بالایی نیاز هست، «نوراپی‌نفرین» ترشح می‌شود، به‌ویژه اگر کسی، باپرسشهای انتقادی یا اتهامی نسبت به خود مواجه شود، همان‌طور که «رابرت بِرن» Robert|M. Berne) از نظر فیزیولوژِ پزشکی بررسی کردهاست، موجب اضطراب یا خشم می‌گردد؛ بنابراین اشاره‌های زبان بدنی مانند خاراندن بینی، لالهٔ گوش و دهان، بیش از آنکه بیانگر فریب و دروغگویی باشد، تمرکز فرد را در ارتباط نشان دهد.

ادامه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در پژوهشی دیگر، که در سال ۲۰۱۳ توسط بخش شناختی دانشگاه «مِرسی کالیفرنیا» و کالج «لندن» انجام شد، دو پژوهشگر به نامهای«دوران و دِل» (به انگلیسی: Duran, N. and Dale,R) به بررسی حرکات و اشارات زبان بدن در زمان فریب یا دروغگویی افراد پرداختند. یافته‌هایآنها با استفاده از نرم‌افزار پیشرفتهٔ «مسیریابی سه بعدی» ( Vicon Nexus motion tracking) و پردازش رایانه‌ای بر روی ۲۹ نقطه در جایگاه‌هایمختلف سر، چهره و دستها نشان داد که آزمودنی‌ها در برابر پرسشهای خنثی، هیچ تفاوت بارزی در میزان و مدت حرکات سر، دست و چهرهنشان ندادند، اما زمانی‌که از آنها سؤال‌های انتقادی پرسیده می‌شد، حرکات تمام این سه جایگاه در آزمایش شوندگان کاهش پیدا می‌کرد.

(کاهش دامنهٔ ۲/۰ تا ۴/۰ میلی‌متر در هر ۲۵۰ میلی ثانیهٔ حرکت). تحلیل دروغگویی با نشانه‌های زبان بدن (تن‌گفتار)، بسیار پیچیده است و ما تنها با چشم و در یک یا چند برخورد چهره به چهره، قادر به تشخیص دروغگویی با استفاده از اشاره‌های زبان بدن نخواهیم بود.در کتاب زبان بدنایرانی چنین گفته شده است که هیچ کس هیچ رفتار و هیچ گفتار و کردار و پندار و گفتار شاید انگونه که به نظر می رسد نباشد پس بسیارمراقب باشید . به احتمال بسیار زیاد زبان بدن شما بخش مهمی از آن شخصی ست که هستید، تا جایی که شاید حتی فکرش هم نکنید

بعنوان یک مشاور کسب و کار و با توجه به اینکه این روزها زیاد از من پیرامون زبان بدن شیادها و کلاهبرداران می پرسند امروز نکات کوتاهی از زبان بدن افراد کلاهبردار و شیاد نقل می کنم اما توجه داشته باشید که سخنان من وحی منزل نبوده و مطلق نیست دوم به دییدگاه شما نیزکاملا بستگی دارد .آری شما بعنوان یک دانشجو کارمند و یا مدیر و یا یک خانم خانه دار باید بیشتر و بهتر به مسائل از دریچه های دیگری همبیندیشید.lمثلا مدرسه استادی و یا مشاوره و یا کسب درامدهای ۵۰ میلیونی و یا قطار و نمی دانم مریخ پیمای کارافرینی و یا طرف نوشتهدارنده گواهینامه iso که استاندارد بدبخت جهانی به شخص داده نمی شود و خلاصه همه و همه که در کشور بسیار باب شده است ولی فقط طبل توخالی است ولا غیر.

نتیجه گیری

در این مقاله کوتاه ماسعی داریم یک مورد جدید را بیان کنیم که این روزها دست مایه بسیاری افراد متقلب سود جو و کلاهبردار شده است کههرگز هم در کار خویش موفق نبوده و هدف و نیتشان جیب ما و سرمایه ما است و دیگر هیچ لطفا بسیار دقت کنیدیکی از کلاهبرداریهای  علمی امروز افرادی هستند که تخصصی ندارند اما ادعای تخصص دارند لطفا نگاهی داشته باشید به مقاله کارافرینی یاکلاهبرداری اما خبر جالبی از یک شیاد استرالیاییمردی که در استرالیا از طریق اینترنت ادعا کرده بود جاستین بیبر، خواننده کانادایی است به بیش از ۹۰۰ مورد آزارجنسی مرتبط با کودکان و تجاوزمتهم شده است.

پلیس ایالت کوئینزلند در استرالیا گفته است که این مرد ۴۲ ساله برای به دست آوردن عکس‌هایی از کودکان وانمود می‌کرده که جاستین بیبراست. از جمله اتهامات او چندین مورد تجاوز و ۱۵۷ مورد آزار جنسی در سرتا سر جهان است.‌این مرد از زبان بدن بیبر و عکسهای او وتقلید صدای او استفاده نموده الگوی مناسب برای فریب اولویت او نوجوانان و کودکان بوده و در نهایتخانمها که این سه دسته احساساتی تر بوده و راحت تر فریب می خورند و در نهایت او با قرینه سازی و الگو برداری از بیبر توانسته همه انها رافریب دهد.

اما شیوه کار این افراد چگونه است ؟

کافی است شما در اینترنت کلماتی مثل آموزش را سرچ کنید و تا دلتان می خواهد استادهای دوره ندیده و بی تجربه را ببینید که با اسم ورسمهایی که نه به سن و نه به قدشان می خورد را ببینیدمثلا فردی که خود تا کنون یک سخنرانی حرفه ای انجام نداده است خود را برترین سخنران قرن و جهان می داند و یا دیگری با پا بر زمین کوبیدن وگل دادن به مردم در مورد تکنولوژی هیچی می گوید من بارها سخنرانی های ایشان را برای تحلیل نگاه کردم و متوجه شدم او خود به گفتههایش نه باور دارد و نه اعتماد و اطمینانی دارد و شاگردهای او را هم زیارت کرده ام و انان هم افرادی خود شیفته و توحالی بار آمده اند و جالب تر اینکه بیشتر شکار این شکارچیان ماهر خانمها هستند هرگز به اسامی و صورتهای موقر و … اعتماد نفرمائید

پنهان شدن پشت اسامی خارجی و اسامی معروف الزاما موید اعتبار نیست تعداد زیادی شرکت برگزار کننده همایش در ایران و خارج از کشوروجود دارد که با برایان تریسی و آلن پییز و…. برایتان عکس و عنوان می تراشد پس الزاما این عناوین مورد تائید نیست و باعث رتبه علمی نیستیک شرکتی الان در ایران به شغل فروش جایزه … از آلمان و امریکا اشتهار دارد پس جایزهای اینچنینی که نه اعتبار دارد و نه … هیچ کدام ملاکتیستبرای اینکه بتوانیم این افراد را تشخیص دهیم به نوشته  های آنها و سخنان انها بپردازیم و تحلیل رفتار حرفه ای نه رزومه های بی سرو ته ….یادتان باشد که اعتماد راهی است بسوی تباهی است.

یادتان باشد هیچ چیز و هیچکس و هیچ رفتار و هیچ گفتار حتی پنداری شاید آنگونه که به نظر می رسد نیست.

برگرفته از  کتاب زبان بدن ایرانی

Visits: 5

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,