• تاریخ انتشار : جمعه 7 جولای 2023 - 4:05
  • کد خبر : 87717
  • چاپ خبر

کرونا را نابود کنیم

کرونا را نابود کنیم ارگان رسمی و بین المللی بهداشت افرادی را مورد شناسایی قرار می دهد که ویروس کرونا را با خود حمل می کنند و یا منتقل می کنند. این ویروس در کشور هم در حال گسترس است. علائم این بیماری معمولا با شرایط خفیفی ظهور می کند و درمان می شود در

کرونا را نابود کنیم

ارگان رسمی و بین المللی بهداشت افرادی را مورد شناسایی قرار می دهد که ویروس کرونا را با خود حمل می کنند و یا منتقل می کنند.

این ویروس در کشور هم در حال گسترس است. علائم این بیماری معمولا با شرایط خفیفی ظهور می کند و درمان می شود در غیراین صورت می تواند خطرناک باشد به طوری که زندگی فرد را تهدید کند.

کرونا را نابود کنیم

شمار افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند به بالای هزاران نفر می رسد و افراد زیادی هم از دنیا رفته اند. این ویروس به لحاظ رشد و قربانی گیری در جهان این طور طبقه بندی شده که چین در صدر آن است.

روزانه چندین مرتبه دستان خود را بشویید به دلیل اینکه شتسشو باعث می شود اگر شما تماسی با ویروس داشته اید به این طریق از بین برود.

با افرادی که عطسه و یا سرفه می کنند فاصله بگیرید. زیرا نزدیکی با این افراد از طریق تنفس باعث ابتلا به این ویروس می شود. همچنین از دست دادن و دست زدن به چشم ها جلوگیری کنید.

اگر علائم اولیه کرونا که شامل تب، سرفه و بدن درد دارید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا مراحل درمان آغاز شود. تا آنجا که می توانید خونسردی خود را حفظ کنید و از هیجان خودداری کنید.

کرونا را نابود کنیم

این ویروس هم مثل ویروس های قبلی از چین وارد شده است. ویروس قبلی که همین کرونا هم از خانواده همان است و علائمی مثل آن را دارد هم از چین ظهور کرده بود که نامش سارس بود. در زمان شیوع سارس مسئولان چینی تا آنجایی که می شد تلاش کردند واقعیت را مخفی کنند اما در هنگام ویروس کرونا آن اشتباه قبلی تکرار نشد.

مورد نگران کننده در مورد کورنا نه تنها تعداد کشته های که درصد کمی را از بین می برد بلکه قدرت سرایت این بیماری است که می تواند افراد زیادی را درگیر کند و همین آمار کشته ها را بالا می برد. نکته جالب توجه این است که در ویروس قبلی آمار مرگ و میر بسیار بیشتر و حدود ۲۰ درصد تخمین زده شده بود.

در شرایط فعلی روند سرعتی این ویروس چندان قابل رویت نیست. در کشور مبدا افراد به صورت تک به تک این بیماری را منتقل می کردند. اما تحلیل ها نشان می دهد این بیماری بیشتر از طریق نزدیکی با شخص آلوده در زمان سرفه کردن و یا عطسه و تنفس بوده است. طبق یک تخمین هر شخص به طور معمول حدود ۱٫۴ تا ۲٫۵ نفر را به دام بیماری می کشاند.

گفتنی است با رعایت موارد بهداشتی تا مقدار قابل ملاحظه ای می توان از این بیماری دوری کرد.

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پخش تراکت یکشنبه , 1 مارس 2020 - 21:15

سلام روزتون بخیر تندرستی

واقعا مفید بود برام من اینجارو سیو کردم تا دوباره بیام

خواستم نظر بزارم خستگیتون بره / پخش تراکت

ممنون