• تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آوریل 2023 - 4:05
  • کد خبر : 2638
  • چاپ خبر
چگونه یک دفاع حرفه ای از پایان نامه داشته باشیم

چگونه یک دفاع حرفه ای از پایان نامه داشته باشیم-قسمت اول

چگونه یک دفاع حرفه ای از پایان نامه داشته باشیم   دکتر مازیارمیر  بیشترین تعداد سوالی که طی سه ماهه سال جاری به سایت ارسال شده چگونگی یک دفاع حرفه ای است . جلوگیری از استرسهای دفاع و همچنین ارائه یک دفاع حرفه ای که می تواند با تکنیکهای زبان بدن همراه شود. نکته اصلی شما

چگونه یک دفاع حرفه ای از پایان نامه داشته باشیم

 

\"دکتر

دکتر مازیارمیر 

بیشترین تعداد سوالی که طی سه ماهه سال جاری به سایت ارسال شده چگونگی یک دفاع حرفه ای است .

جلوگیری از استرسهای دفاع و همچنین ارائه یک دفاع حرفه ای که می تواند با تکنیکهای زبان بدن همراه شود.

نکته اصلی شما هرگز نباید با آموزش زبان بدن به یک بازیگر تبدیل شوید شما باید به اصلاح و بهبود رفتارهای خود کنید پس از این دفاع باید از عنوان و مدرک و علم خود دفاع کنید والا بازنده میدان اصلی خواهید بود.

اما چگونه یک دفاع همه جانبه و کامل داشته باشیم ؟

این مقاله به ۲ بخش تقسیم می شود که عبارت است از :

قسمت اول مهارتها و اقداماتی که قبل از ارائه پایان نامه باید انجام دهید
قسمت دوم اقدامات و ملزوماتی که در روز ارائه باید انجام شود

در مورد نگارش پایان نامه و انتخاب موضوع در سلسله مقالات دیگری به آن موضوعات خواهیم پرداخت.

از ژرفای دل و جان برای همه شما دانشجویان عزیز و گرامی از صمیم قلب برایتان آرزوی پیروزی و موفقیت نموده و از خداوند توفیق شما را مسئلت می نمایم و آرزو می کنم پس از خواندن این سلسه مقالات هر روز شاهد موفقیت سیلی عظیمی از شما سروران گرامی و ارجمند باشم .

انشاالله

سرتیپ خلبان شهید فریدون ذوالفقاری نابغه ای برای تمام فصول

بصورت عمومی از دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا دکتری باید در پایان دوره تحصیلی خود یک کار تحقیقی ارائه دهند که توانائیهای علمی و عملی خود را به اثبات برساند بویژه که در دوره دکتری بیشترین زمان صرف ارائه و دفاع می گردد و با نوشتن رساله  فرد عملا اثبات می‌کند که به درجه ای از  اعتبار علمی رسیده‌ که قادر است با رعایت روش‌های علمی تحقیق، پژوهش‌های منحصر به فردی  انجام دهد، وفرد دیگر قادر است که در مورد موضوعات رشته علمی خود اظهار نظر نموده و با کشفیات جدید خود قلمرو و حوزه معرفتی رشته علمی مربوطه را  بهبود و توسعه درهد. و نکته بسیار مهم دیگر این است که کار پژوهشی دانشجو رابطه مستقیم و معنی داری با قضاوت دیگران درباره شخصیت و توانایی علمی او دارد. هرچند دایره نمرات معمولا  تشکیل

شده از یک چهارم برترین نمرات؟؟؟

خلاصه کتاب مجمع الجزایر گولاگ نوشته الکساندر سولژنستین

پس ارائه رساله یا پایان‌نامه تحصیلی به معنی آن است که چکیده سالها تحصیل و تعقل در مورد دانش شما و به نوعی به منزله ارزیابی و سنجش توانایی علمی وحتی ادراکی دانشجویان است.

حال چه باید کرد که که یک دفاع حرفه ای داشته باشیم ؟ دفاعی تحسین برانگیز و در نوع خود بی نظیر و ماندگار؟

بعنوان یک مدیر اولین درس من به شما دانشجوی عزیز این است لطفا برنامه و چک لیست تهیه کنید و سعی نمائید چک لیست خود را به روز نمائیدو هر روز برنامه خود ائمه از جزئیات و کلیات را مرور نموده و به روز نمائید توسعه و بهبود کار شما رابطه مستقیم و معنی داری دارد به این موارد کوچک و پیش پا افتاده من در این مقاله مروری بر مسائل کنترل خشم و استرس دارم اما بهترین راه برای کنترل خشم و استرس تهیه یک ماشین سیمیلاتور پرواز است شما در صورتی که صدبار پرواز و مراحل آن از تیک اف، افزایش و کاهش ارتفاع و تغییر مسیر و لندینگ و اتفاقات پیش رو بدترین حالتها را بنویسید و باخود فکر کنید و مرور کنید و انجام دهید هیچ حالتی را فراموش نکنید دیگر با قدمهایی استوار وارد جلسه دفاع می شوید آنقدر که اساتید باید از شما ترس داشته باشند که موقع سوال کردن از شما  …..

البته این مقاله برای افرادی که سر میدان انقلاب پایان نامه و تز دکترا را ابتیاع  می کنند تهیه نشده بلکه برای افرادی تهیه شده است که داشجوی واقعی هستند و دنبال بالا بردن ارزشهای خود و علم  وتواناییی های فردی خود هستند تهیه و تدوین شده است .

تهیه یک چک لیست کامل از تمام ملزومات

شاید باورکردن آن سخت باشد اما لباس و کفش نویی که برای این جلسه تهیه شده بود یا دیر آمدن کارمندان دانشگاه رفتن برق شارژ نداشتن لب تاب و یا خراب شدن سیستمهای دانشگاه و خراب شدن پاورپوینت و یا عدم سازگاری سیستم شما و نداشتن فونتی که با ان کار کرده اید و…..هرکدام تلفیقی و یک بصورت موردی باعث خواهد شد برخی کار را کاملا خراب کنند و این واقعا تاسف انگیز است آدمها دو دسته هستند برخی  زود جوش هستند و کلا  روز دفاع دوست دارند کل دنیا بداند و همه را از همسایه ها های اقوام داخل و خارج همه را دعوت می کنند و نوع دوم باز برخی افراد منطقی که بی سرو صدا کار خود را انجام می دهند باد تو جه نمود که اگر شما افراد زیادی را به مجلس دفاع دعوت می فرمائید باید استرس بیشتری را تحمل کنید ضمن اینکه هم همه و احیانا شوخی اقوام و دوستان نزدیک هم مخل تمرکز شما خواهد شد یا حتی مسائل عشقی که دیگر….

هیچ

دفاع برای شما امری خارق العاده است و بسیار مهم و با گذشت زمان متوجه خواهید شد مثل بسیاری از موارد دیگر متوجه خواهید شد این امر برای شما بسیار مهم بوده ولاغیر ، پس خواهش می کنم با توجه به عواقب کارتان مهمان دعوت فرمائید.

لطفا همیشه چند پشتیبان فعال از همه چیز حتی چک لیست داشته باشید مازیار میر سالها است سی دی و کتاب و جزوه ها و پاور پوینت و کارت حافظه و کامپیوتر خود و اسمارت فون و ایمیل خود را بعنوان پشتیبان برای تدریس انتخاب می کند چراکه اگر در هر کدام خللی وارد شد دیگری موجود باشد.

مطابق چک لیست یک لباس خوب که با آن حس خوبی دارید را انتخاب کنید خانمها و اقایان  لطفا به پوشش رسمی خود که مقالاتی در این زمینه دارم مراجعه کنند.

از کت و شلوار استفاده کنید و هرگز از کت تک یا پوشش نا مناسب استفاده نکنید لباسهای اسپرت و خیلی غیر متعارف نپوشید اما باید با همان لباس چند بار سخنرانی خود و دفاع خود را تمرین نموده و با آن کاملا راحت باشید و البته به تناسب ماه و روز و فصل باشد.

لطفا حتما چندین بار جلسات دفاع دوستان و اساتید خود را حضور پیدا نمائید یادتان باشد ناپلئون بناپارت می گوید وقتی که بسیار می جنگنید حریف طریقه نبرد شما را کاملا میشناسد پس شماهم به تمام تکنیکها اساتید آشنا شوید بجز برخی معدود اساتید بقیه از یک ریتم و رفتار کاملا موازی استناد نموده و با انها مشکلی نخواهید داشت ….مطمئن باشید.

کارگاه آموزشی فنون مذاکره سردار سرفراز ایران سپهبد قاسم سلیمانی

خواهش میکنم روی این تکنیک بسیار تمرکز و تمرین کنید شما باید داوران را مجاب کنید که بسیار نسبت به موضوع اشراف کامل دارید والا به هدف خود نمی رسید لطفا تمام داوران را درگیر توضیحات مبسوط خود کنید اما فراموش نکنید آنها را بهیچ وجه خسته نکنید بعبارت دیگر حرف بزنید اما انگار خیلی هم حرف نزده اید.

باید از یکماه قبل باشگاه ورزشی بروید اگر ورزشکار هستید چه بهتر بااین کا به نشاط زائد الوصفی دست پیدا می نمایدو رنگ رخسار شما نیز بهتر می شود چند روز قبل کوهنوردی مختصری کنید تمام این افعال فشار استرس را کاهش داده و توان شما را افزایش می دهد.اگر مشکل جسمانی ندارید مولتی ویتامین مصرف کنید تا قدرت بیشتر و بهتری داشته باشید دو تا سه روز قبل از جلسه دفاع و برای مدتی هم غذای تند و سرخ شده و فست فود و ابلیمو و سرکه نخورید تا صدای بهتری داشته باشید و برای بهتر شدن صدایتان در همین سایت تکنیکهایی برای صدای بهتر را نوشته ام که مطالعه فرمائید.

تمرین مستمر داشته باشید واقعی و اجرایی و از تمرین های خود فیلم برداری کنید و ساعت دفاع خود را متمرکز کنید با تمرین هر روز خود اگر یک ماه یا حداقل یک هفته آخر بتوانید خود را منطبق کنید با تمرینهای واقعی تضمین میکنم یکی از بهترین دفاع های دانشگاه خودتان را داشته باشید. البته به شرطه ها و شروطها

سعی کنید تکرار مکررات نداشته باشید ریتم نبض و طنین صدای شما ارتباط معنی داری اب تمرین دارد پس تمرین کنید تمرین کنید و بازهم تمرین کنید. یک یا دو نفر از دوستانتان را بهمراه و بعنوان حلقه دوستانه در کنار خود برای پذیرایی و سایر امور داشته باشید در این صورت استرس نداشته و بیش از تعدا تقریبی پذیرایی همراه ببرید.

چک لیست کامل برای قبل و روز اجراء داشته باشید و روی دیوار اطاق خود یک برنامه نصب کنید شما باید آشنایی مختصر و به زعم من کاملی با فن بیان و آئین سخنرانی داشته باشید همچنین با اصول و فنون مذاکره اشنا باشید و مخصوصا زبان بدن تا هر لحظه اساتید را ارزیابی کنید و حتی نوع بیان خود را بهبود بخشید .

نکته بسیار مهم هرگز نباید زیاد روی اساتید تمرکز نکنید که رشته کلام از دست شما در برود قبلا و در جلسات دیگر اساتید را ارزیابی کنید و سوالات احتمالی را بررسی و حتی برنامه ریزی کنید که هر استاد طی سخنان شما همان سوال را بپرسد .

شما باید در کمین استاد باشید و یا کامی کازی وار حمله کنید برای سوالی که می خواهید و یا منتظر باشید استاد شما را غافلگیر کند؟شماجزو کدام دسته هستید؟

انشاالله همیشه موفق و پیروز باشید

یک فرصت بسیار استثنایی و بی نظیر

آموزش و مشاوره برای تکنیکهای پیشرفته جذب و اقناع مخاطب و همچنین نفوذ و ارائه فوق العاده و کنترل خشم و ترس و اضطراب در جلسات دفاع و یا ارائه پایان نامه و…… شما عزیزان می توانید با سرمایه گذاری در این طرح و با ارئه کارت دانشجویی به جای ده میلیون ریال فقط با مبلغ دو میلیون ریال از این خدمات آموزشی بصورت مجازی بهره مند شوید .

لطفا به شماره کارت ملی بانک ملی ایران به نام آقای سید مازیار میر به شماره  ————————– واریز نموده و سپس تصویر فیش واریزی را به شماره 09198718767 در واتساپ ارسال رمائید تا برنامه آموزش و مشاوره برای شما برقرار گردد

با تشکر

مازیار میر مشاور و تحلیل گر

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.