• تاریخ انتشار : یکشنبه 3 سپتامبر 2023 - 16:44
  • کد خبر : 781
  • چاپ خبر
ویژگی های مشاور حرفه ای

ویژگی های مشاور حرفه ای قسمت دوم

ویژگی های مشاور حرفه ای این مطلب ادامه مقاله ویژگیهای یک مشاور حرفه ای قسمت اول می باشد: ویژگیهای مشاوران حرفه ای قسمت دوم  سلام و درود بی پایان امروز با گسترش شبکه های مجازی و مخصوصا فیسبوک وبلاگها و ….میبینم هرکس قبل اسمش می نویسه مشاور مشاور …. اما ایا به هرکسی می توان در این

ویژگی های مشاور حرفه ای

این مطلب ادامه مقاله ویژگیهای یک مشاور حرفه ای قسمت اول می باشد:

ویژگیهای مشاوران حرفه ای قسمت دوم

 سلام و درود بی پایان امروز با گسترش شبکه های مجازی و مخصوصا فیسبوک وبلاگها و ….میبینم هرکس قبل اسمش می نویسه مشاور مشاور …. اما ایا به هرکسی می توان در این خصوص اعتماد نمود آیا هرکسی به اسم مشاور می توان اعتماد و اطمینان نمود.

سلسله مقالاتی را که در حال مطالعه آن هستید را بنا به نیاز شدید جامعه و دانشجویانم در دست نگارش دارم بابت معرفی الزامات و وحدت رویه ها و حداقلها و شرایط یک مشاور خوب و ایده آل در این سلسله مقالات به ابعاد مختلف مشاور از دایره تفکر التقاطی با رویکرد سیستماتیک و انتزاعی کاررا دنبال می کنیم در اینجا جادارد از جناب پروفسور الوانی و دکتر شفیعا بابت رهنمون ها و درسهای این بزرگان مرا در هرچه بهتر نوشتن این مقاله یاری نمودند نهایت تشکر و قدردانی را بنمایم

متاسفانه طرف هنوز تو زندگی شغلیش موفق نبوده الان شده مشاور به چه اعتباری یا خیلی از عزیزانی که مشاور ازدواج می دهند خود مطلقه هایی بی خانمان هستند بنده خدای دیگری در حال روشهای زندگی موثر است در حالیکه هرگز در زندگی شخصی و سازمانی خود موفق نبوده .

در کسب و کار وضع خطرناک است افراد بدون در نظر گرفتن هیچ چیز رویکردشان صرفا گرفتن پول از صاحبان کسب و کار و … است و خود نتنها تا کنون یکبار کاری انجام داده و کارگر داشته اند و یا مالیات و بیمه پرداخت نموده اند و یا …. خلاصه که از اسمان آمده اند و یک شبه ایده پرداز و طراح استراتژیست و مشاور بازاریابی و فروش شده اند مثل فردی را می شناسم که مشاور بازاریابی و فروش است و فقط یکی و یا دوتا کلاس متفرقه و بازاریابی  رفته الان مشاور برتر بازار یابی و فروش جهان است و یا دیگری با عنوان های واهی یا مدارک مجعول الان مشاور …. است ؟ به راستی چه شرایطی مشاور حرفه ای باید داشته باشد:

 

 عقل و خرد

چرا رسول الله در سن ۴۰ سالگی به مبعث رسید چرا سیاستمداران ژنرالهای معروف جهان  و دریاداران و… همه بالای ۴۰ سال سن دارند حتی الان برندهای برتر کشور در اختیار مدیریت و مشاوران پیر و کارکشته است .

به شخصه معتقدم (البته نه به صورت مطلق) یک مشاور و یا تیم مشاور باید سعی کنند تا از مشاوران کارکشته که حداقل ۴۰ و یا ۵۰ سال سن دارند در این خصوص بهره ببرند . ملاک عمل برای ارزشیابی باید مستندات باشد و نه به زبان و به حرف مخصوصا در این زمینه این مسئله بسیار حیاتی است.

 

 

در این زمینه دو حدیث بسیار معروف را برایتان نقل می کنم  . اولین حدیث از رسول اکرم ص نقل می کنم که می فرمایند : رایزنی با خردمندان خیرخواهی، نیکبختی، بالندگی و تأییدی از سوی خداوند بزرگ است.

و حدیث دوم از امام جعفر صادق منقول است که می فرماید : نابخردان نه تو را به نیکی راهنمایی کنند و نه امید میرود که امر بدی را از تو دور سازند و چه بسا به جای منفعت ضرر رسانند.

 با توجه به این دو حدیث و هزاران روایت دیگر باید افرادی را انتخاب نمود که حداقل کارآزموده باشند و نه اینکه شما آنها را در بوته آموزش قرار دهید با توجه به اهمیت بحث در قسمتهای بعدی به تحلیل همه جانبه و راههای کشف دروغ مشاوران دروغ گو غیر قابل اعتماد و ناکارامد خواهیم پرداخت…ادامه دارد…

دکتر مازیار میر مشاور و تحلیلگر

مقالات مرتبط:

 ویژگیهای یک مشاور حرفه ای قسمت اول

ویژگیهای مشاورحرفه ای قسمت سوم

 

ویژگی های مشاورحرفه ای قسمت چهارم

 

ویژگیهای مشاورحرفه ای قسمت پنجم

 

ویژگیهای مشاورحرفه ای قسمت ششم

 

ویژگیهای مشاورحرفه ای قسمت هفتم

 

ویژگیهای مشاورحرفه ای قسمت هشتم

 Mazyar Mir Industrial Consulting

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.