• تاریخ انتشار : شنبه 20 می 2023 - 4:20
  • کد خبر : 87653
  • چاپ خبر

قانون کشتی حضرت نوح

قانون کشتی حضرت نوح آیا پیوسته باید انتظار رکود در بازار های گوناگون را داشته باشیم؟  وارن بافت در نامه خود به سهامداران Berkshire Hathaway برای سال مالی ۲۰۰۱ ، یکی از گفته های معروف خود را اعلام کرد: \”پیش بینی باران حساب نمی شود ، باید ساخت یک کشتی مطابق کشتی نوح در دستور

قانون کشتی حضرت نوح

آیا پیوسته باید انتظار رکود در بازار های گوناگون را داشته باشیم؟ 
وارن بافت در نامه خود به سهامداران Berkshire Hathaway برای سال مالی ۲۰۰۱ ، یکی از گفته های معروف خود را اعلام کرد: \”پیش بینی باران حساب نمی شود ، باید ساخت یک کشتی مطابق کشتی نوح در دستور کار قرار بگیرد.
 
وارن بافت بعنوان یکی از خدایان سرمایه گذاری و بورس اعتراف می کند که برخی از آشفتگی های بازار را در آن سال ها پیش بینی کرده بود ، و در ادامه هم شما در ۱۱ سپتامبر همه دیدید که چه اتفاقات فاجعه آمیزی بوقوع پیوست
وارن بافت هرگز نتوانست این تفکر  را که برخی از سرمایه گذاران اکنون آنرا \”حکومت نوح\” نامیده اند را بازنگری نموده و کاملا مردود اعلام نماید.
 حتما می دانید که نوح نام یک پیامبر باستانی بود که با پیش بینی یک سیل بزرگ ، با ساخت یک کشتی ، خود ، خانواده و چند میلیون حیوان را همه و همه را نجات داد.
این مسئله توسط نیکلاس طالب یا نسیم طالب در کتاب قوی سیاه مورد واکاوی دقیق قرار گرفته بود.
به نظر می رسد که کاملا پیش بینی یک رویداد بزرگ اقتصادی یا مالی – خواه رکود اقتصادی ، رکود بازار یا حتی بازنشستگی و فوت بزرگان و یا سیل و زلزله و…. باشد
همه و همه نشان دهنده این است که باید همیشه ما مجهز به کشتی نوح باشیم و کشتی بسازیم .
آیا برای سیل بزرگ آماده هستید آیا برای کرونا و کروز و کرور….. آماده هستیم یا خیر .
آری به شدت معتقدم که ما باید  اقدام مقتضی را قبل از وقوع واقعه برنامه ریزی کنیم در غیر این صورت پیش بینی ما اساسا بی معنی است.
\"قانون
 
در اخرین مقاله فوربس نویسنده تعداد هشدار دهنده آمریکایی های  که برای بازنشستگی آماده نشده اند را یکی از خطرهای بالقوه و بلفعل برای ایالات متحده عنوان نموده است. 
 
متأسفانه ، تعداد نگران کننده آمریکایی های که هیچ پس انداز بازنشستگی ندارند روز به روز در حال افزایش است..
به نظر می رسد که آنها ممکن است باران را مانند حضرت نوح پیش بینی کرده  باشند اما به هر دلیلی کاری برای باران و سیل انجام نداده اند.
این رویه برای کرونا و سیل در بهار ۹۸ و یا تورم لجام گسیخته و حتی نرخ بنزین و…… همه و همه نمونه های از پیش بینی باران اما بدون هیچ راه کار و برنامه ای برای سخت کشتی است. 
محو مشاغل زیادی مثل فروش و تولید دفترچه تلفن و یا آژانس های مسافرتی و آژانس های تاکسی تلفنی و..‌‌‌..
شاید بد نباشد به تحقیق مراجعه کنیم که چه کسی در آمریکا پس انداز می کند ، و چه کسی خیر؟ گزارش اخیر آرون براون بلومبرگ با تجزیه خانواده های آمریکایی به چند مدل مختلف دست پیدا نمود.
دسته اول افراد با درآمد بسیار بالایی که می توانند بطور متوسط ​​سالانه ۵۱۰۰۰ دلار به طور سالانه درامد دارند و می توانند بیشترین پس انداز را داشته باشند. در همین حال ، خانوارهای موجود در دهکده پایین ، به طور متوسط ​​سالانه ۳۰۰ دلار از دست می دهند ، زیرا برای حمایت از هزینه ها باید وام بگیرند یا بفروشند. این گروه آسیب پذیر هستند و \”در رکود بعدی با مشکل شدید روبرو خواهند شد\” 
پرفسور براون معتقد است : \”ممکن است رسیدن به امنیت مالی بسیار دشوار باشد.\”
 
در پایان به شدت معتقدم که ما باید همیشه برای طوفان نوح و سیل آماده باشیم و برای چنین روزهای کشتی نوح بسازیم 
شاید هرگز از این کشتی نوح استفاده نکنیم اما این نشان دهنده تفکر سیستمی ما خواهد بود و هرگز نباید این مسئله را بی اهمیت و یا کم اهمیت تلقی نمود.
 
مازیارمیر پژوهشگر و تحلیلگر اقتصادی

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.